KTM 600 met Rotax blok??

wilhelmina35

MF'er
8 mrt 2006
212
0
Dag beste forumgangers,

Ik kan aan een KTM 600 met Rotax 4-takt blok komen uit midden jaren 80 ('86 of '87 dacht ik). Ik heb hem helaas nog niet in levende lijve kunnen bekijken.
Maar nu kan ik er maar bijzonder weinig over vinden op het net. Ik vond ergens een klein zinnetje waar het vermogen voor slechts 27 pk werd opgegeven. Dat lijkt me erg weinig voor een 600. Maar later is het blok in de MZ Silver Star (500cc) gebruikt met 35 pk.

Weet iemand iets meer over deze motor? Vermogen, gewicht, betrouwbaarheid, etc. Foto's uiteraard ook zeer welkom.

Kortom: moet ik hier met een grote boog omheen lopen of zou het leuke aanwinst kunnen zijn?
 
Er staat er nog 1 te koop op marktplaats.

Mischien dat je die eigenaar kan vragen?

Verder weet ik niets over de rotax blokken..

Wel weet ik dat ze heel groot zijn,en er machtig uit zien! :9~
 
In Amerika erg populair dat blok.
Speedwayers enz enz
80 pk no problemo...
http://www.barebones.net/machines.htm

sohc2b.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik min of meer een KTM600 met Rotax blok heb gekocht :) Hij heeft 10k op de teller en ziet er qua blok nog goed uit. Alleen zijn de kappen erg lelijk gespoten, maar daar is de prijs ook naar :} Ding heeft erg lang stil gestaan in een schuur.

Ik hoor van de één dat het geen betrouwbaar blok is, de ander zegt weer dat hij oerdegelijk is? Heeft er iemand wat beargumenteerde info over?
Heeft er iemand info over de hoeveelheid (en welke) olie erin moet, om de hoeveel kilometer een beurt en kleppen stellen?

Als iemand wat weet graag :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een werkplaatsboek en een onderdelenbestellijst van Rotax. Mail me je adres maar dan stuur ik het je toe op CD.
 
nou ik zou maar zo denken dat stel die distributie riem is op en knapt. dan heb je minder schade dan wanneer het een ketting is ;)
 
nou ik zou maar zo denken dat stel die distributie riem is op en knapt. dan heb je minder schade dan wanneer het een ketting is ;)

jammere is dat snaren eerder de neiging hebben te klappen dan kettingen en schade heb je sowieso als zoiets volle pot kapotknalt.
 
Geweldig :} Ik stuur je gelijk een mailtje.


Foto'tje kan ik zaterdag pas nemen. Komt er wel aan O-)

Nog een brik erbij in de garage, begint nu wel heel erg op een motorsloop te lijken..... B|

Nee hoor geintje, als ik er maar wel een keertje op mag raggen *O*

Zaterdag maar ff kijken of we het gevaarte uberhaubt aankrijgen, ben benieuwd.
 
het zijn goede en betrouwbare motoren,ongeveer 45 pk leuk om mee te rijden maar de warme start is een probleem :?
De distributiesnaar moet inderdaad regelmatig gecontroleerd worden maar als hij breekt heb je verder geen schade!
Het enige nadeel is een vrij hoog eigen gewicht en de matige verkrijgbaarheid van onderdelen.
De slechte naam van de ktm 600 is van toepassing op de eerste lc4 uitvoeringen
Voor verdere info kijk eens op powered by rotax
 
het zijn goede en betrouwbare motoren,ongeveer 45 pk leuk om mee te rijden maar de warme start is een probleem :?
De distributiesnaar moet inderdaad regelmatig gecontroleerd worden maar als hij breekt heb je verder geen schade!
Het enige nadeel is een vrij hoog eigen gewicht en de matige verkrijgbaarheid van onderdelen.
De slechte naam van de ktm 600 is van toepassing op de eerste lc4 uitvoeringen
Voor verdere info kijk eens op powered by rotax
 
hey
ik heb zelf een gs 600 in de schuur staan
heb hem naast mijn kx 250
leuk ding voor de fun, en doe eens een wedstrijdje met een nieuwere
ik heb ze al vaak gewonnen cilinderkop is wel iets aangepast.
olie 20w 50 goeie kwaliteit is ie nogal gevoelig voor
tip voor het starten stationair schroef helemaal indraaien keer of 5 volgasgeven
dan geeft hij telkens een beetje peut nokkenas goedzetten te zien door het gaatje in de distributie kap, een trap en hij loopt
bij mij dan :9
als iemand een werkplaats handleiding instructie boekje o.i.d. heeft laat het weten ik ben op zoek
groeten frank
 
Bedankt voor de info :) Als ik het cd'tje heb ontvangen van Wilhelmina, zal ik even kijken of ik het dan kan doormailen/sturen naar jou.

Nog even over die distributieriem, als deze knapt heb je verder qua tandwielen en carter geen schade. Maar je kleppen kunnen dan toch tegen je zuiger aan komen? Waardoor kromme/afgebroken kleppen + zuiger/cilinder schade :Y kan maar beter goed controleren :)
 
Even als wilhelmina2 aangemeld , zit nl op mijn werk

Ik heb je CD afgelopen vrijdag al op de post gedaan. Die had je dus allang gehad moeten hebben. Ik stuur je vanavond een nieuwe.
 
Even als wilhelmina2 aangemeld , zit nl op mijn werk

Ik heb je CD afgelopen vrijdag al op de post gedaan. Die had je dus allang gehad moeten hebben. Ik stuur je vanavond een nieuwe.

Ik woon in een huisje wat achter een ander huis staat(student he), dus mijn post gaat via de bewoners van het huis wat ervoor staat. Ik moet mijn post nog even ophalen, dus hij zal er wel gewoon tussen zitten :) Ik laat het zo snel mogelijk weten :)
In ieder geval bedankt voor het opsturen!
 
Foto heb ik gemaakt, kan hem alleen niet op mijn stage op de site zetten :) Ding ziet er niet uit, blokje is in orde. Maar goed, uiterlijk mag gaar zijn voor 100 euries *O*

Ik mail vanavond even door of ik het ontvangen heb.
 
Tja, mazzelaar!!

Mocht het bij nader inzicht toch niets voor je wezen heb ik er wel interesse voor als donormotor. Bij die van mij is het rijwielgedeelte redelijk en het blok iets minder.

By the way: Vorige week bij het aankicken had ik het idee dat ik ergens doorheen trapte en sindsdien staat het merkteken voor het aantrappen (achter het kijkglaasje) op een andere positie tov de kickstarterstand. Kreeg hem daarna nog wel aan de praat maar bij nu hapert ie bij gas geven tijdens het rijden. Distributieriem te los en doorgeschoten?? Heeft iemand dit al eens gehad?

Heb wel net op ebay een hete nokkenas gescoord uit een CCM Rotax.
 
Ik ben gisteren niet in mijn huisje geweest O-) Dus ik heb de post niet op kunnen halen bij de buren. Ik laat het wel weten zodra ik de post gehaald heb.

Mocht het niets zijn, dan zal ik aan je denken voor het blokje :) Maar ga er maar niet van uit hoor. Over je aandrijfriem, het zou goed kunnen dat je riem een tandje verschoven is. In het husqvarna 610 topic heeft iemand dat ook gehad met zijn motor. De motor startte nog wel, maar was erg aan het stotteren en kwam niet hoger in toeren. Ik zou het zeker even checken of alles op tijd staat!
 
Thanx. Ik ga van het weekend even naar die timing kijken. Heb voor de zekerheid ook maar vast een nieuw riem gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan