KTM 620 LC4 '99 Koop tips?

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Hallo allemaal

Het ziet er naar uit dat ik binnenkort naar een KTM 620 LC4 uit '99 ga kijken :Y

Volgens de eigenaar staat er 4500km op de klok, wat mij redelijk weinig lijkt gezien hij 9 jaar oud is :?

Hoe dan ook, waar moet ik vooral naar kijken (of luisteren) bij een LC4?

Eventuele typische LC4 kwaaltjes mochten die er zijn?

Mocht de KM stand gewoon kloppen, wanneer moet ik dan aan onderhoud gaan denken en aan wat voor bedrag?

Ik kom van een Ducati af dus ben daar wat gerammel en getik wel gewend :) maar ik neem aan dat dit bij KTM anders is?

alvast heel erg bedankt!
 
ermee rijden en kijken of deze 170 haalt en wind achter 200
ik heb ook een 99 , alles wat kapot
-balancer
-autodeco

gewoon verwijderen en het spel zelf in gang trappen

Voor de rest prima machine , model is onlangs vernieuwd .
 
Wat is een autodeco en balancer precies :?

edit: Nog even een vraagje; is het op een 620 mogelijk om iemand achterop te nemen of is het subframe hier niet voor geschikt?
 
Laatst bewerkt:
ermee rijden en kijken of deze 170 haalt en wind achter 200
ik heb ook een 99 , alles wat kapot
-balancer
-autodeco

gewoon verwijderen en het spel zelf in gang trappen

Voor de rest prima machine , model is onlangs vernieuwd .
Als dat ding 200 loopt heb je hem wel erg lang gegeared....
 
200 is mij 1 x gelukt met de standaard tandwielen , warme zomerse avond geen wind , hoofd ingetrokken 8500 toeren per minuut .
balancer = stuk aluminium dat meedraait met de krukas om de motor iets soepeler te laten draaien .
autodeco = mechanisme op de nokkenas dat de functie overneemt van de manuele decompresie hendel maar dan automatisch .(cfr elektrische starter)
 
LC4 = topspul

ff checken of ie goede compressie heeft , niet in de versnellingen doorschiet , geen vreemde tikken in het blok heeft , en of ie niet kwalmt ;)

Normalter moet ie binnen 1 a 2 kicken aanslaan
 
LC4 is inderdaad top, mits het goed onderhouden word.

Aan mijn lc4 was echt alles kapot gegaan wat er kapot kan gaan, na een grondige revisie en veel aandacht is ie weer fabrieksnieuw. rij er nu een dik jaar mee zonder enige problemen.

Kijk ook even of de remblokken goed passen van de achterrem, er zijn modellen waar de blokken scheef slijten en vreten in de schijf enzo.

Verder mag ie als ie koud is iets tikken, warm echter bijna niet meer.

En verder kijken met starten, koud in max 2-3 kicken en warm 1x. (mits goede techniek dan)

Ik heb zelf een lc4 400 1997
 
Het is inmiddels een LC4 620 geworden!

Loopt lekker, geen tikken e.d., en is volgens de ex-eigenaar 1200km geleden gereviseerd met nieuwe lagers, big end en nog het een en ander.

Wat wel merkwaardig is, toen ik thuiskwam na t ophalen merkte dat er schone olie onder t blok zat. Ondankts dat ik er net 50km mee had gereden :? (ik doel hier meer mee op de schone olie dan algemeen).

Olie peil was ook merkwaardig laag. Morgen olie bijvullen en nagaan of ie nou lekt of niet.

Of heeft iemand hier meer verstand van?
 

Bedoel je van de olie of de moto?

Foto's van de moto komen er morgen of overmorgen, ik ben momenteel de achterbrug aan t spuiten en de remklauwen krijgen ook een nieuw kleurtje :P

Als dat er allemaal weer op zit komen er piccies :)
 
Mij mij lekte me ktm als de kolere.
Binnen 2 weken was ik er klaar mee en weggedaan.
WOu toen ook niet meer starten na 2 weken.
Koppeling 3 x stuk gegaan in 2 weken.
Met as gevolg dat de koppelingsvloeistof uit het blok lekte (schroefdraad stuk)
Nooit meer ktm
DOe mij maar me japanse xt660x gaat niet stuk hoe hard je ook doet en knalt.
Dan maar wat zwaarder *O*
Ik wil ktmers niet akraken hoor.
 
Laatst bewerkt:
Na een DR350 in puin gedraaid te hebben was ik klaar met 4-takten en van particulieren kopen. Voor weinig een KTM300GS 2-takt bij een dealer gekocht, jaren plezier van gehad.

2e hands Crossers / Enduro's van een particulier kopen blijft vragen om problemen. Is altijd wel wat mee. De vorige eigenaar doet de machine niet voor niets weg..

Ben je een handige sleutelaar kan je spekkoper zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan