ktm 620 lc4 sproeier vraagje

R0Y

Rookie
17 jan 2008
5
0
hallo allemaal
ik heb een gereviseerd ktm 620 blok gekocht ter vervanging van mijn 350 blok
nu heeft de persoon waar ik hem van gekocht heb me verteld dat er orgineel een 38mm carburateur bij hoort .. deze heb ik ook bij mijn 350lc4

maar nu weet ik alleen niet hoe groot de sproeier moet zijn die er in hoort ..
ik heb nog niet gekeken wat er nu in zit maar was benieuwd wat er bij een 620lc4 in hoort en wat de bevindingen zijn van mensen met bv een grotere of kleinere sproeier ..
 
Ik heb een KTM GS600 (normaal 580 cc) aangepast door een andere boring [101] en standaard slag [78 mm] en die is nu dus 625 cc met dezelfde 38 mm Dellorto carburateur.

Hierin zitten nu de volgende sproeiers:
- stationair sproeier 45
- bus en gasnaald 272 (positie gasnaald 2e van boven)
- hoofdsproeier 195

ook heb ik de luchtfilterkast aan de linker-zijde verder opengemaakt en aan de bovenzijde (onder het zadel) een extra opening. Ik had in het begin problemen met zij-wind, maar na een opstaand randje gemaakt te hebben liep hij goed met een HXC-demper.

Deze demper heb ik afgelopen zomer vervangen door een Titanium Bos-demper (orgineel type voor een Honda SP2), hierna liep hij nog veel beter (vooral hoger in toeren). Met deze uitlaat kan m'n KTMpje beter zijn lucht kwijt.

In de catalogus van Sommer staan tabellen met sproeiermaten, maar die maten zijn dus ook afhankelijk hoeveel lucht erin gaat (luchtfilter/-kast) en er uit gaat (uitlaat).

zie http://www.ktm-sommer.de/Seiten_08/f_sommer_special_08.html (kies tuning pag. 124)


Veel plezier met rijden straks
 
Terug
Bovenaan Onderaan