KTM 620 lc4 starten iemand tips?

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
kaatsheuvel
Hoi,
ik heb pas een KTM 620 LC4 op de kop getikt,
van een vriend van mij. Hij heeft mij helemaal uitgelegd hoe ik hem moest starten, uit eindelijk lukte het ook wel maar na hem 2x gestart te hebben gehad krijg ik hem niet meer aan de praat. ;(

volgens hem moest ik
3x trappen zonder compressie
en met compressie trappen tot die starten.

Nou ben ik zou lang aan het trappen geweest tot de kickstarter door de midden lag. ik een nieuwe gemaakt. maar nog steeds wil het niet lukken. terwijl hij wel gewoon vonkt.

KAN IEMAND MIJ UIT DE BRAND HELPEN
 
is echt een handighijdje, en snel genoeg trappen.
je heb hem verzopen denk ik nu, trap met decompressie in en VOL gas een paar keer, tot ie KNAL zecht, dan met een ferme kick (op het compressiepunt starten) schop je hem aan.
kijk anders je broertje even aan en loop hem aan.
mocht aanlopen niet lukken, in ze 2 of 3 (je mag een heel klijn beetje gas geven) dan issie stuk ;+
 
En het is nog wel zo simpel.... :P

Ok, ik heb dan wel geen lc-4 620, maar met een wat oudere lc-4 600 doe ik het altijd op de volgende manier:

Koude motor:
Bij koud weer:
choke aan
trappen tegen compressie
met kleplichter 1 tik door de compressie
dikke trap!

Meestal loopt hij dan wel.
Zo niet, dan procedure herhalen. Lukt het nog niet, dan een keer of 4, met kleplichter, rond trappen. Dan opnieuw herhalen. Bij goed afgestelde carbs loopt hij dan echt wel.
Als hij loopt, dan even met choke een kort stukje rijden. Na honderd meter kan de choke er wel af.

Bij warm weer:
Zelfde als hierboven, maar dan ook met warmestartknop aan. Als de motor loopt, dan direct de warmestartknop weer uit doen.

Bij warme motor:
Zelfde procedure als hierboven, maar met warmestartknop aan, en zonder choke.

Als de motor niet start binnen een paar van deze cycli (en eigenlijk moet hij toch wel binnen 1, hooguit 2 trappen, lopen), dan is de afstelling van je carbs niet echt goed.

Als je het idee hebt dat de motor elke keer net niet aan gaat, trap hem dan met de kleplichter iets verder door de compressie. Je hebt dan misschien wel een iets kortere slag, maar is wel effectiever. Het aantrappen is ook niet iets van brute kracht, maar geven van een effectieve zwengel aan je motor. Hopelijk trap je dan uit frustratie niet weer je kickstarter stuk... :X
 
Leg je motor even plat zodat de benzine uit de carburateur loopt
Zet hem weer recht en stamp een paar keer met je kleppenlichter ingetrokken vol gas. Trap de kickstarter naar beneden tot je de compresie voelt, pak dan de kleppenlichter erbij en trap de kickstarter naar bneden tot je een klik hoort/voelt, dat is zo'n 5 cm. Dan laat je de kickstarter weer helemaal naar boven komen en trapt hem in een keer helemaal naar beneden (blijf met je tengels van je gas af). Als hij niet in 2 trappen loopt dan is er iets mis.
 
:} ik zal het morgen weer eens gaan proberen. want me voeten zijn d'r gaar van.

Als ik trouwens aan het kicken ben komt d'r uit de overloop van de vlotterbak
benzine gedrupt. kan dit soms iets met mijn start probleem te maken hebben????
 
Leg je motor even plat zodat de benzine uit de carburateur loopt
Zet hem weer recht en stamp een paar keer met je kleppenlichter ingetrokken vol gas. Trap de kickstarter naar beneden tot je de compresie voelt, pak dan de kleppenlichter erbij en trap de kickstarter naar bneden tot je een klik hoort/voelt, dat is zo'n 5 cm. Dan laat je de kickstarter weer helemaal naar boven komen en trapt hem in een keer helemaal naar beneden (blijf met je tengels van je gas af). Als hij niet in 2 trappen loopt dan is er iets mis.

THNX IEDEREEN. :} Vooral deze tip deed het hem :} , ik had hem binnen 5 minuten aan de praat. hartestikke bedankt.

Nu heb k wel nog een probleempje ik heb het gevoel dat hij minder trekt als de laatste keer dat ik hem gestart heb. Iemand enig iedee waar dit misschien aan zou kunnen liggen. ik weet dat dit natuurlijk veel oorzaken kan hebben. maar misschien heeft iemand al eens een keertje iets dergelijks meegemaakt.
 
THNX IEDEREEN. :} Vooral deze tip deed het hem :} , ik had hem binnen 5 minuten aan de praat. hartestikke bedankt.

Nu heb k wel nog een probleempje ik heb het gevoel dat hij minder trekt als de laatste keer dat ik hem gestart heb. Iemand enig iedee waar dit misschien aan zou kunnen liggen. ik weet dat dit natuurlijk veel oorzaken kan hebben. maar misschien heeft iemand al eens een keertje iets dergelijks meegemaakt.

Zo te horen zou het wel eens kunnen dat je vlotter niet goed functioneert.
Niveau niet goed afgesteld of vlotternaaldje lek ofzo. Dat zou verklaren dat er benzine uit je overloop komt, dat ie niet wil starten, zeker niet na een tijdje, en dat ie dat wel weer doet nadat ie op z'n kant heeft gelegen.
Zou zelfs kunnen verklaren dat ie nou wat luier trekt.
Zuipt ie soms als een maleier ?
 
Zo te horen zou het wel eens kunnen dat je vlotter niet goed functioneert.
Niveau niet goed afgesteld of vlotternaaldje lek ofzo. Dat zou verklaren dat er benzine uit je overloop komt, dat ie niet wil starten, zeker niet na een tijdje, en dat ie dat wel weer doet nadat ie op z'n kant heeft gelegen.
Zou zelfs kunnen verklaren dat ie nou wat luier trekt.
Zuipt ie soms als een maleier ?

ik weet nog niet of hij veel zuipt. Maar k heb de carb helemaal uit elkaar gehad, de vlotter omhoog gehouden en toen lucht er proberen in te blazen. dit ging niet. dus ik d8 dat hij wel goed dicht ging. maar ja hij lekt nog steeds een beetje benzine :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan