KTM 625 SMC als beginmoto,.. doen of niet?

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
Greetings..

Is een KTM 625 SMC wat als eerste motor?
Volgens ktm.com heeft hij een vermogen van 21kW en zit ie op 0.15kw/kilo, dus dat moet legaal zijn.

En is het zo dat het blok om de 100 rij-uren gereviseerd moet worden? :o
En is onderhoud van een KTM duur?


3693.jpg


Greetz, Herr.ik.
 
Ik weet niet veel van Supermotards, behalve dit.

Ze zijn niet gemaakt voor lange afstanden, en al helemaal niet voor de snelweg.
Onderhoud zal ook frequenter nodig zijn. 20km 140 rijden Schijnt al kut te zijn.

Wel te gekke speelfiets denk ik. En supermooi.
 
Op papier 21kw, in het echt toch wel meer.
Wel een prima beginnersfiets, zelfs met vol vermogen.
Vergeet bij die 0,15kw/kg niet dat de motor te licht is. Bij 0,16kw/kg moet de motor al minimaal 156kg wegen.

Niet gemaakt voor lange afstanden of snelweg? Onzin. Het is alleen dat je boven de 140-150 het stuur wat steviger moet vasthouden omdat je alle kanten op waait.
 
Hmm, dat gewicht valt wel te regelen denk ik, iemand meer tips/ideeen/opmerkingen over het onderhoud van deze KTM?
 
Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat/hoe/waar je wil gaan motorrijden.....

Echt ideaal voor all-round gebruik is t nou niet bepaald, maar wel als je vooral voor het "gevoel in je buik"en de fun gaat.



Tuurlijk Guz, ik weet t, all-round gebruik KAN wel ;) :+
 

pff om zo maar wat te zeggen, bv lood verstoppen in:
-kentekenhouder
-spatbord
-onder de kappen

om maar iets op te noemen.. Maar na een crash, kunnen ze de motor moeilijk gaan wegen lijkt me (als ie total loss is dan, hopelijk dat ik dat nooit meemaak)





Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat/hoe/waar je wil gaan motorrijden.....

Echt ideaal voor all-round gebruik is t nou niet bepaald, maar wel als je vooral voor het "gevoel in je buik"en de fun gaat.



Tuurlijk Guz, ik weet t, all-round gebruik KAN wel ;) :+

Het hele motorrijden is bij mij voor de fun *D
En mjah, waar ik allemaal heen moet, kleine afstanden allemaal, anders koop ik wel een krottig koekblik voor de langere afstanden ;)
 
pff om zo maar wat te zeggen, bv lood verstoppen in:
-kentekenhouder
-spatbord
-onder de kappen

om maar iets op te noemen.. Maar na een crash, kunnen ze de motor moeilijk gaan wegen lijkt me (als ie total loss is dan, hopelijk dat ik dat nooit meemaak)

Ehhh, het ledig gewicht staat al aangegeven op het kenteken als je de motor koopt. Lood aan de motor hangen is geen optie. Daar verandert je kentekenbewijs niet van.

Het moet op het kenteken zijn aangegeven dat het een lichte motorfiets betreft.
 
Ehhh, het ledig gewicht staat al aangegeven op het kenteken als je de motor koopt. Lood aan de motor hangen is geen optie. Daar verandert je kentekenbewijs niet van.

Het moet op het kenteken zijn aangegeven dat het een lichte motorfiets betreft.

Hmmmm okee, dat wist ik niet B|

Damn.. probleem.. morgen maar even met Brouwer Motors bellen of ze tips hiervoor hebben :(
 
Hmmmm okee, dat wist ik niet B|

Damn.. probleem.. morgen maar even met Brouwer Motors bellen of ze tips hiervoor hebben :(

Daarvoor had ik dus een topic geopend: Wat voor SM-motoren kun je echt netjes 25kW rijden zonder in de problemen te kunnen komen?

Als ze onder de 25kW zitten zijn ze wel te licht :(
 
Daarvoor had ik dus een topic geopend: Wat voor SM-motoren kun je echt netjes 25kW rijden zonder in de problemen te kunnen komen?

Als ze onder de 25kW zitten zijn ze wel te licht :(

Als ik een oplossing heb, post ik em hier wel..
Ben benieuwd, hoop dat de 625smc wel realistisch haalbaar is, ben verliefd namenlijk '(
 
Hey

Ik heb even je topic doorgenomen. Die KTM als beginnersmoto... Rij er eens op en je weet het :) . Verder wil ik ook nog een paar dingen kwijt.

1) Autostrade is wel degelijk af te raden met een Supermotard. Je mag er niet de hele tijd mee open rijden. Zo kan je je blok vastrijden. Je moet je snelheden afwisselen, verder is het ook niet echt gezellig om met een smr op de snelweg te rijden.

2) om de 100 uur moto reviseren????? Ze zijn zeker zot!!! Het belangrijkste waar je moet op letten is de olie. Ververs deze optijd. Beter wat vaker olie vervesen dat te kampen krijgen met een vastloper. Olie verversen om de 1500 km.

3) ne supermotard staat voor fun!!! Het is goed voor rond de kerk te rijden, maar niet voor een tourrit te gaan doen. Let wel... Er worden soms wel ( hier bij ons in België) ritten van 150km gemaakt. Dit allemaal over kleine weggetjes zowel verhard als onverhard.

Ps: surf anders eens even naar www.supermotard.be en zurf er eens rond op het forum ( raadpleeg de zoekfunctie op het forum daar).
 
Hey

Ik heb even je topic doorgenomen. Die KTM als beginnersmoto... Rij er eens op en je weet het :) . Verder wil ik ook nog een paar dingen kwijt.

1) Autostrade is wel degelijk af te raden met een Supermotard. Je mag er niet de hele tijd mee open rijden. Zo kan je je blok vastrijden. Je moet je snelheden afwisselen, verder is het ook niet echt gezellig om met een smr op de snelweg te rijden.

2) om de 100 uur moto reviseren????? Ze zijn zeker zot!!! Het belangrijkste waar je moet op letten is de olie. Ververs deze optijd. Beter wat vaker olie vervesen dat te kampen krijgen met een vastloper. Olie verversen om de 1500 km.

3) ne supermotard staat voor fun!!! Het is goed voor rond de kerk te rijden, maar niet voor een tourrit te gaan doen. Let wel... Er worden soms wel ( hier bij ons in België) ritten van 150km gemaakt. Dit allemaal over kleine weggetjes zowel verhard als onverhard.

Ps: surf anders eens even naar www.supermotard.be en zurf er eens rond op het forum ( raadpleeg de zoekfunctie op het forum daar).


Bedankt voor je reactie! Ik ga daar zeker rondkijken :}
 
Ik heb zojuist contact opgenomen met 'motor2000' (http://www.motor2000.nl/) en die gaan voor me KTM bellen of er een mogelijkheid tot is, omdat hun het ook niet zeker weten :}

Word vanmiddag teruggebeld. I'll let you know :)
 
Hmm, ze hebben nog niet teruggebeld B| In de loop van de middag zelf maar even belletje geven..
 
Door Kraaknagel op 24-09-2004 21:48
Persoonlijk ken ik niemand die in het echt ook 25kw op zijn smr heeft.


ken er wel een paar met op het kenteken 'lichte motorfiets' maar uiteindelijk is het toch allemaal weer veel te leuk om en makkelijk om de begrenzer eraf te halen.

zelf heb ik op het kenteken 10 kw staan. dit is met een ktm 300 (2-takt)
ik zou er met mijn 113 kg (leeg gewicht) 18 mogen hebben mogen hebben en volgens mijn dealer zou die daar in werkelijkheid toch ook nog wel overheen gaan.

verhaal wat ze bij ktm.com geven is dat ze er 'lichte motorfietsen' van maken omdat de emisie eisen en wetgevingen minder streng zijn. ze zorgen er dan natuurlijk wel voor dat de begrenzingen makkelijk weg te halen zijn. (zoals een kap over je luchtfilter met een gat ten grote van een vuist)
 
Nou ik heb zojuist weer gesproken met MOTOR2000, zeer vriendelijke mensen daar :}

Wat het dus gaat worden =
Ze gaan in (Oostenrijk was het?) bij de KTM fabriek een restrictor in het gas zetten, en daar worden de officiele papieren bij meegegeven, met die papieren kan een kenteken worden aangevraagd voor het kleine rijbewijs :)

Het model is de 640 LC4 SM orange/black of Prestige, want die komt ook uit met het gewicht.

De begrensmethode is ontzettend simpel; namenlijk een simpel koortje aan het gas ofzo, iets dat je er zo uithebt voor bv een circuitdag/industrieterrein O-)

Meerprijs voor het begrenzen en alles; 0,0 euro :}

Prijs voor de moto: E9668,- en rijklaar maken: E189,-

Nou, ik ben blij, ik spaar nog door en ga twijfelen tussen de oranje/zwarte of prestige :9~
 
zonde van de motor, arme ding loopt doodsbenauwd naar van alles te snakken en krijgt niet wat het verdiend.... een flink pak slaag.

koop dan een 125cc SM, is meteen een stuk lichter...
 
Het gaat toch de Suzuki sv650 worden, 2004 model, de sm was me toch ietsjes te duur :(
Toch bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan