Tomaatje-oud
geblokkeerd account.
- 28 jan 2007
- 800
- 0
veel succes met dit weer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Omdat ik niet het idee heb via het forum veel wijzer te worden over de keuze ben ik van plan morgen even bij brouwer langs te gaan (in zwartebroek zit de grootste zaak?) om de 625 te bekijken en als het kan een proefrit te maken.
Zaterdag ga ik kijken bij de husqvarna smr450 van Sharky en hopelijk weet ik dan na een proefritje genoeg om een beslissing te kunnen nemen.
Dat is dus de voornaamste reden dat ik een stuk op de KTM wil rijden, het koppel.Ik vind de Husqvarna veel mooier qua looks. En als je netjes met je motor omgaat dan hoeft dat ding echt niet onder je billen vandaan te rammelen.
Wat ik echter wel in overweging zou nemen als ik jou was: veel koppel = lekker. Veel koppel bij weinig toeren = nog lekkerder. Tenminste, dat vind ik dan.
Ik had mijn XR650R voorzien van open competitieuitlaat met goeie voorbochten en meer luchtinlaat en die gaf je bij optrekken altijd een heerlijke schop vooruit zonder dat je enorm in de toeren moest klimmen. Maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt. Vergelijk het maar eens als je op de Husqvarna en de KTM gaat rijden
[knip]
ps. Ik heb mijn vader zo gek gekregen mee te gaan naar brouwer morgen. Hopelijk veranderd dit zijn mening van "wat moet je nou met zo een crossbrommer? Koop een toerfiets daar heb je veel meer aan!"...
Hij heeft zelf dus niet zijn rijbewijs A (wel alle andere letters maar daar heeft hij dan weinig aan ) dus zelf rijden zal hij niet.Vertel hem dan maar niet dat je op een supermoto gruwelijk meer afschrijft dan op een "gewone" motor Maar als hij zelf ook kan rijden, komt hij zonder twijfel met zooooo'n grijns terug na zijn proefrit en hoor je hem niet meer over toerfietsen
Ben benieuwd naar je testverslag!
Is ook een mooie, vind het alleen jammer dat het een TE is en waarschijnlijk meer te lijden heeft gehad en de vering nog moet worden gedaan (aangezien ik niet snel zou gaan crossen).op mp staat deze trouwens nog: (wel op belg. kent.)
13803199913
koop toch lekker mijn xr650 volledig in orde en staat in de te koop sectie op dit forum. Anders:
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
grtjs
jou xr was mss optisch wel wat mooier, maar motorisch zeker en vast niet... Ik heb de motor volledig laten reviseren omdat de vorige eigenaar enduro reed en hem niet zo goed onderhouden had als ik... nieuwe piston, nieuwe kleppen, koppeling ook maar eens laten bekijken, cilinderkop,..... voor meer dan 2000 euro kosten gedaan... Er zit trouwens ook een andere carbu op... das ook al een mooie (en dure) optie...En wat heb ik mijn puntgave XR650SM dan voor een dumpprijs verkocht
Eerlijk gezegd: voor stoer gebruik op straat zou voor mij een XR650SM weer de keus zijn alleen moet je er zo gruwelijk veel aan verbouwen voor hij ook een beetje lekker oogt zoals die nieuwe Huskies standaard al doen. Ik begrijp alleen niet wat je met je motor hebt uitgevroten dat hij al een revisie moest hebben
jou xr was mss optisch wel wat mooier, maar motorisch zeker en vast niet... Ik heb de motor volledig laten reviseren omdat de vorige eigenaar enduro reed en hem niet zo goed onderhouden had als ik... nieuwe piston, nieuwe kleppen, koppeling ook maar eens laten bekijken, cilinderkop,..... voor meer dan 2000 euro kosten gedaan... Er zit trouwens ook een andere carbu op... das ook al een mooie (en dure) optie...
nou goed?
heb ook powerflow luchtfilter zitten hoor idd jammer van die vorige eigenaar dat hij hem niet erg verzorgd heeft En btw... er staat bij... prijs nog bespreekbaarDie reed anders als de brandweer met race luchtfilter en compleet race uitlaatsysteem Zo'n Mikuni maakt hem minder bokkig maar levert nauwelijks meer vermogen op in combinatie met de originele bochten Maar wel mooi dat ie gereviseerd is, zonde van die types die er enduro op rijden en niet de moeite nemen om een beetje te investeren in de levensduur van hun motor. Succes met de verkoop, als je nog een beetje met de prijs zakt dan is het misschien wel wat voor TS
heb ook powerflow luchtfilter zitten hoor
k idd genoeg xr-adoratie, maar nog 1 iets... wie of wat is TS?
(edit: het duurde even, maar dan heb je ook wat )Topic Starter
Jermo dus, die een superbrommert zoekt
En die inmiddels al lang weer thuis zou moeten om een testverslag van de KTM bij Brouwer te posten!
Nu dus nog even kijken en proefrijden voor de smr450 zaterdag, ik ben benieuwd of ik het koppel en de 'luxe' van de 640 in zoverre zal missen dat ik voor een KTM zal gaan, of dat de rem- en rijeigenschappen van de 450 me weten over te halen.
Het zal dus aan de big-smile factor afhangen
Koppel van de 640 vond ik erg 'verborgen' maar dit was bij de 625 (zelfde motor, andere carb) juist erg voelbaar aanwezig.Euhh koppel? Ik he regelmatig op 640 greden, maar kan me niet herinneren dat ik daar meer koppel gevoel op had. (vond ze altijd wat meer straat gericht en rustiger)
Luxe? die zit er op een 450 smr bijna niet op. Is net een brommer maar dan 450 cc
Mijn xr 650 had meer koppel en luxe echter na mijn eerste ervaring op de husk schok ik van de felheid.
Ik ben benieuwd naar je verslag van zaterdag!!
De oplossing is vrij simpel bij die LC4, paar onderdelen vervangen voor andere LC4 onderdelen en hij is helemaal naar wens. Als ik alles kan aanpassen wat ik wil is het dus gewoon een 660smc '03Moet je eerlijk zeggen dat ik een gebruikte motor bij voorkeur particulier koop. Dan is het gewoon ja of nee en kom je niet in vage zaken als "we kunnen dit nog wel een beetje aanpassen of dat optimaliseren". Of je moet er zelf heel veel verstand van hebben en zelf de oplossing voor de tekortkomingen van de motor weten te bedenken.
Ben benieuwd naar je bevindingen met de Husqvarna. Reken er maar op dat het zadel niet zachter zal zijn dan van de andere moto's die je hebt gezien
Dit had ik graag gedaan maar was bang dat ik dan misschien een of ander duur leenplan zou aangaanGemiste kans! Je had die husaberg moeten proberen.
Gemiste kans! Je had die husaberg moeten proberen.
Mijn xr 650 had meer koppel en luxe echter na mijn eerste ervaring op de husk schok ik van de felheid.
Ik ben benieuwd naar je verslag van zaterdag!!
stel je nou dat felle van een 625 voor, maar dan met meer koppel...
en over harde zadels zou ik me niet druk maken, je bent niet naar een sullige tourmotor op zoek
maar die 640 met fcr en akra is wel intressant! alleen heb je nog steeds dat gezapige 640 blok, met al die overbodige zware meuk op de motor...