KTM 640 adventure start probleem

tilbo1

Die hard MF'er
2 jan 2008
542
3
Hallo techneuten...

Mijn KTM 640 adventure start niet lekker. Bij het elektrisch starten maakt hij een boel herrie en slaat niet of nauwelijks aan.... aantrappen gaat moeizaam maar lukt wel... hier ben ik niet handig in lijkt me... wie kan me me helpen?

Filmpjes voor de duidelijkheid..


 
Startkoppeling kaduuk. Met een beetje mazzel een nieuwe veer , met een beetje meer pech wat meer. Maar los moet hij sowieso.

Daar ben ik ook bang voor.
Ik zie wel dat ik er ook wat speciaal gereedschap voor moet hebben.. waar koop ik dat een beetje voordelig?

En waar koop ik voordelig de nodige onderdelen en pakkingen? KTM is nieuw voor me.. vandaar deze zoektocht.
 
Daar ben ik ook bang voor.
Ik zie wel dat ik er ook wat speciaal gereedschap voor moet hebben.. waar koop ik dat een beetje voordelig?

En waar koop ik voordelig de nodige onderdelen en pakkingen? KTM is nieuw voor me.. vandaar deze zoektocht.

Of bij de dealer; of KTM versand. Met de database kun je de onderdelen vinden, waarvan je het onderdeelnummer kopieert vervolgens plakt in het vakje 'KTM spare parts database'
 
Ook hier goede ervaringen met KTM-Versand. Duurt wel een weekje, maar verder helemaal prima.

Zonder speciaaltooltjes de rotor verwijderen is vragen om problemen. Gewoon kopen zo'n ding... de volgende keer heb je hem. Ik heb hem voor een Pegaso gewoon liggen (al 2 keer nodig gehad... 4x als ik tussenprobeersels meereken), maar die past niet op de jouwe gok ik zomaar.
 
Ook hier goede ervaringen met KTM-Versand. Duurt wel een weekje, maar verder helemaal prima.

Zonder speciaaltooltjes de rotor verwijderen is vragen om problemen. Gewoon kopen zo'n ding... de volgende keer heb je hem. Ik heb hem voor een Pegaso gewoon liggen (al 2 keer nodig gehad... 4x als ik tussenprobeersels meereken), maar die past niet op de jouwe gok ik zomaar.


Welke speciaaltools heb ik nodig?
 
Alleen wat grotere cilinder met de bout erin (zie filmpje). In de buitenste cilinder zit ook draad, door ze in elkaar te draaien trek je de rotor eraf. Weet niet of deze het ook heeft, maar m'n LC8 heeft een herbruikbare pakking voor dit deksel.
 
Alleen wat grotere cilinder met de bout erin (zie filmpje). In de buitenste cilinder zit ook draad, door ze in elkaar te draaien trek je de rotor eraf. Weet niet of deze het ook heeft, maar m'n LC8 heeft een herbruikbare pakking voor dit deksel.

Ja dat lijkt me ook. Maar waar koop ik die.
 
Als ik google dan lees ik dat KTM vliegwiel voor de lc4 een M33x1.5 moet zijn... zoiets dan?
Screenshot_20181015-195951.png
 
Ok. Ik ga de trekker regelen.
Dan heb ik een nieuwe pakking nodig en een veer zoals in het YouTube filmpje? Of beter kijken hoe het er van binnen uitziet?
 
Ok. Het principe van de veer begrijp ik nog niet. Maar dat zie ik wel als het open ligt... dus in principe is een veer van een paar euro de oplossing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan