Joost-KTM640LC4Prestige
Rookie
- 31 okt 2018
- 2
- 0
Hallo, ik ben sinds een paar maandjes de eigenaar van een KTM 640 LC4 Prestige.
Ik heb vermoedelijk een probleempje met de afstelling, hij moet soms een goed kwartier op de choke rijden/lopen voordat hij mooi stationair loopt/niet afslaat en op temperatuur is (4 blokjes). Dit vind ik erg lang en ik heb al geconstateerd dat hij te rijk loopt gezien aan de zwarte bougie kleur. Dit kan nog komen door de luchtfilter die ik zeer binnenkort schoon ga maken maar het probleem heeft zich al eerder voorgedaan bij de vorige eigenaar in combi met een frisse luchtfilter. Het gekke is dat hij wel moet starten op 1/2 choke maar dus niet rijk genoeg gemengd zou zijn om dan redelijk snel na~2 a 3 min zonder choke te kunnen rijden.
Deze bougie heeft zon 4000km gezien(note: is eruit gedraaid direct na het rijden met choke (na een kort ritje <15 min dus choke was nog nodig)).
Andere gegevens:
16xxxkm op het blok (06 High flow)
K&N luchtfilter
Akrapovic slip on dempers
Mijn 'remedie':
- Zit nu nieuwe bougie in (OEM)
- Luchtfilter ga ik schoonmaken
- Instellingen van de carb (Dell'Orto PHM 40 SD) checken (~ vergelijken met fabrieksinstelling ik verwacht rijker door Akra's en luchtfilter + e.v.t. spelen met brandstof/lucht regelschroef)
- Als alle bovenstaande geen effect hebben ga ik de carb. reviseren en de kleppen nakijken.
Ik hoor graag jullie advies en aangezien ik niks anders over dit topic heb kunnen vinden op het MF hoor ik graag over jullie ervaring met de warmloop/choke tijd van het KTM 640 high flow LC4 blok?
Alvast bedankt en gr. Joost
Ik heb vermoedelijk een probleempje met de afstelling, hij moet soms een goed kwartier op de choke rijden/lopen voordat hij mooi stationair loopt/niet afslaat en op temperatuur is (4 blokjes). Dit vind ik erg lang en ik heb al geconstateerd dat hij te rijk loopt gezien aan de zwarte bougie kleur. Dit kan nog komen door de luchtfilter die ik zeer binnenkort schoon ga maken maar het probleem heeft zich al eerder voorgedaan bij de vorige eigenaar in combi met een frisse luchtfilter. Het gekke is dat hij wel moet starten op 1/2 choke maar dus niet rijk genoeg gemengd zou zijn om dan redelijk snel na~2 a 3 min zonder choke te kunnen rijden.
Deze bougie heeft zon 4000km gezien(note: is eruit gedraaid direct na het rijden met choke (na een kort ritje <15 min dus choke was nog nodig)).
Andere gegevens:
16xxxkm op het blok (06 High flow)
K&N luchtfilter
Akrapovic slip on dempers
Mijn 'remedie':
- Zit nu nieuwe bougie in (OEM)
- Luchtfilter ga ik schoonmaken
- Instellingen van de carb (Dell'Orto PHM 40 SD) checken (~ vergelijken met fabrieksinstelling ik verwacht rijker door Akra's en luchtfilter + e.v.t. spelen met brandstof/lucht regelschroef)
- Als alle bovenstaande geen effect hebben ga ik de carb. reviseren en de kleppen nakijken.
Ik hoor graag jullie advies en aangezien ik niks anders over dit topic heb kunnen vinden op het MF hoor ik graag over jullie ervaring met de warmloop/choke tijd van het KTM 640 high flow LC4 blok?
Alvast bedankt en gr. Joost