KTM 640 LC4 Prestige 06

31 okt 2018
2
0
Hallo, ik ben sinds een paar maandjes de eigenaar van een KTM 640 LC4 Prestige.
Ik heb vermoedelijk een probleempje met de afstelling, hij moet soms een goed kwartier op de choke rijden/lopen voordat hij mooi stationair loopt/niet afslaat en op temperatuur is (4 blokjes). Dit vind ik erg lang en ik heb al geconstateerd dat hij te rijk loopt gezien aan de zwarte bougie kleur. Dit kan nog komen door de luchtfilter die ik zeer binnenkort schoon ga maken maar het probleem heeft zich al eerder voorgedaan bij de vorige eigenaar in combi met een frisse luchtfilter. Het gekke is dat hij wel moet starten op 1/2 choke maar dus niet rijk genoeg gemengd zou zijn om dan redelijk snel na~2 a 3 min zonder choke te kunnen rijden.

Deze bougie heeft zon 4000km gezien(note: is eruit gedraaid direct na het rijden met choke (na een kort ritje <15 min dus choke was nog nodig)).
Andere gegevens:
16xxxkm op het blok (06 High flow)
K&N luchtfilter
Akrapovic slip on dempers

Mijn 'remedie':
- Zit nu nieuwe bougie in (OEM)
- Luchtfilter ga ik schoonmaken
- Instellingen van de carb (Dell'Orto PHM 40 SD) checken (~ vergelijken met fabrieksinstelling ik verwacht rijker door Akra's en luchtfilter + e.v.t. spelen met brandstof/lucht regelschroef)

- Als alle bovenstaande geen effect hebben ga ik de carb. reviseren en de kleppen nakijken.

Ik hoor graag jullie advies en aangezien ik niks anders over dit topic heb kunnen vinden op het MF hoor ik graag over jullie ervaring met de warmloop/choke tijd van het KTM 640 high flow LC4 blok?

Alvast bedankt en gr. Joost
bougi Iridium_16xxxkm.JPG
 
ik heb een ktm 640 lc4 uit 2006 gehad, eerst met de standaard mikuni bst 40 carburateur, daarna met een keihin fcr 41 vlakschuif carburateur. het start/warmloop gedrag was het zelfde.
Ik moest hem eerst op de choke doen, ff 2 keer aan het gas trekken, en dan starten. meestal kon de choke er na 10 sec. ofzo al wel weer vanaf, afhankelijk van de buiten temperatuur natuurlijk.

zit de dellorto carburateur origineel op de prestige? zo niet dan zou ik daar beginnen want dan is hij er waarschijnlijk later onder gebeund.

kom je er helemaal niet meer uit dan kun je altijd de carburateur ff op sturen naar frankmxparts.nl . die gast weet er alles van af.
 
Bedankt smpowah, de Dellorto is wel een van de standaard LC4 carburateurs(de laatste missende uit het rijtje waarvan jij de andere twee hebt genoemd). Het zou anders ook moeilijk worden om fabrieksinstellingen te checken ;) Uit nieuwsgierigheid waarom had jij jouw carb. vervangen met de Keinhin vlakschuif? Mocht ik er niet uit komen zal ik frankmxparts.nl eens contacteren, bedankt voor de tip!

Mvg, Joost
 
Terug
Bovenaan Onderaan