KTM 640 LC4 Supermoto '03 3250 euro

Proost_m8

MF'er
24 apr 2009
167
35
Achtergrond
De KTM heb ik uit Engeland geïmporteerd (wat je van ver haalt is lekker). De motor heeft daar altijd haar beurtjes bij de dealer gehad. Eenmaal in Nederland heb ik er zelf voor gezorgd, en veel tijd en geld in gestoken. Ik mag er nu helaas even niet meer op rijden (art. 5), en wil volgend jaar wat anders gaan kopen.

Onderhoudsgeschiedenis
500 km geleden
  • olie+ filters ververst
1500 km geleden lichte vastloper gehad
  • Zuiger vervangen (zit nu een zuigerkitje van CP pistons in)
  • Cylinder lichtjes gehoond (door Powerseal)
  • Allerhande pakkingen vervangen
  • Klepspeling gecontroleerd en bijgesteld
  • Nieuwe vloeistoffen en filters
  • Nieuwe bougie
Daar is verder het volgende bij vervangen/ gedaan
  • Nieuwe Yuasa accu!
  • Achterband: Goldspeed Supermoto Intermediate street+ nieuwe binnenband
  • Nieuw vliegwiel
  • Nieuw setje koolborstels in de startmotor
Verder altijd regelmatig ketting ingevet, aan de druppellader etc.


Extra's en mods
  • Motomaster 320 mm schijfrem
  • JR olietemperatuurmeter
  • Volledig Remus uitlaatsysteem, uitneembare db killer
  • Koplampunit en voorspatboord van een 690 SMC
  • Crash protectors op voor- en achteras
Wat je er verder bij krijgt
  • Paddockstand
  • 4 liter Bell Ray Thumper oil + setje filters
  • Setje achteruitkijkspiegels
  • Voetsteunen voor iemand achterop
  • Volledige onderhoudshistorie, boekjes en reservesleutel
  • Verschillende oudere delen (o.a. plastic, koplampunit en de orginele uitlaatdelen)
Pluspunten
  • Geluid/muziek! Komen dikke klappen en veel gedonder uit.
  • Ziet er door de voorkant van haar veel jongere 690 SMC broertje, samen met de kleurstelling erg gelikt uit
  • Veel aan onderhoud gedaan, geschiedenis bekend
  • Hele goede achterband en andere extra's
  • Loopt heel goed, benzineverbruik lijkt lager te zijn het monteren van de nieuwe zuiger.
Punten van aandacht
  • Lekt/zweet olie uit het boutje van het decompressiesysteem in het blok. Het steuntje is niet helemaal recht, daarom sluit het o-ringetje niet oliedicht af.
  • Momenteel geen elektrische start. De startkoppeling die aangrijpt in de binnenkant van het vliegwiel had een te slap veertje waardoor hij niet meer lekker startte. Zelf heb ik niet de gelegenheid genomen een nieuwe veer te bestellen en weer terug in te bouwen. Samen met de gereviseerde startmotor zou hij dan weer als nieuw moeten starten. Een cursus dikke 1-pitters aantrappen is daarom noodzakelijk, en krijg je er van mij bij. Elektrische start wordt momenteel weer gemaakt.
  • Hier en daar een gebruikerssporen (krasje) op de kappen
Samenvattend kan gesteld worden dat er redelijk wat geld aan onderhoud en extra's in is gestoken, waarvan je als nieuwe eigenaar zeker de vruchten van plukt. Door het nieuwe voorkantje ziet ze er jaren nieuwer uit dan haar jaargenoten.

Prijs die ik in gedachte heb is 3250 euro, hier zit weinig onderhandelingsruimte meer in. Je mag het natuurlijk altijd proberen ;)

Foto's
IMG_2629.jpg

IMG_2663.jpg

IMG_2662.jpg

IMG_2634.jpg

IMG_2633.jpg

IMG_2687.jpg

IMG_2630.jpg

IMG_8063.jpg
 
uit engeland geimporteerd... hmmmm

zit het stuur aan de linker of rechterkant??...




:+





mooie bike... succes met de verkoop
 
Laatst bewerkt:
intresse in ruil? mijn motor staat ook op het forum en je pm staat uit....
 
vind de 690 koplamp persoonlijk echt geen porum!!!, sluit echt lelijk aan op de voorvork van de zijkant gezien
vind het originele spatbord en koplamp unit dan toch 10 keer dikker staan persoonlijk
verder een leuke bike, blijven top die 640's
rijd echt geweldig!!...... :]
 
vind de 690 koplamp persoonlijk echt geen porum!!!, sluit echt lelijk aan op de voorvork van de zijkant gezien
vind het originele spatbord en koplamp unit dan toch 10 keer dikker staan persoonlijk
verder een leuke bike, blijven top die 640's
rijd echt geweldig!!...... :]
Orginele unit en spatbord krijg je erbij, en kan ik eventueel weer monteren voor de koper zodat de bike weer helemaal origineel is ;)
intresse in ruil? mijn motor staat ook op het forum en je pm staat uit....
Nee sorry, geen iruil. Zal m'n pm even aanzetten thx
 
dit forum leeft nog wel hoop ik?:P

me veertje is kapot van me standaard! duke 620 94 blabla/

zijn die veertjes het zelfde als bij nieuwere modellen?

groets!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan