Achtergrond
De KTM heb ik uit Engeland geïmporteerd (wat je van ver haalt is lekker). De motor heeft daar altijd haar beurtjes bij de dealer gehad. Eenmaal in Nederland heb ik er zelf voor gezorgd, en veel tijd en geld in gestoken. Ik mag er nu helaas even niet meer op rijden (art. 5), en wil volgend jaar wat anders gaan kopen.
Onderhoudsgeschiedenis
500 km geleden
Extra's en mods
Prijs die ik in gedachte heb is 3250 euro, hier zit weinig onderhandelingsruimte meer in. Je mag het natuurlijk altijd proberen
Foto's
De KTM heb ik uit Engeland geïmporteerd (wat je van ver haalt is lekker). De motor heeft daar altijd haar beurtjes bij de dealer gehad. Eenmaal in Nederland heb ik er zelf voor gezorgd, en veel tijd en geld in gestoken. Ik mag er nu helaas even niet meer op rijden (art. 5), en wil volgend jaar wat anders gaan kopen.
Onderhoudsgeschiedenis
500 km geleden
- olie+ filters ververst
- Zuiger vervangen (zit nu een zuigerkitje van CP pistons in)
- Cylinder lichtjes gehoond (door Powerseal)
- Allerhande pakkingen vervangen
- Klepspeling gecontroleerd en bijgesteld
- Nieuwe vloeistoffen en filters
- Nieuwe bougie
- Nieuwe Yuasa accu!
- Achterband: Goldspeed Supermoto Intermediate street+ nieuwe binnenband
- Nieuw vliegwiel
- Nieuw setje koolborstels in de startmotor
Extra's en mods
- Motomaster 320 mm schijfrem
- JR olietemperatuurmeter
- Volledig Remus uitlaatsysteem, uitneembare db killer
- Koplampunit en voorspatboord van een 690 SMC
- Crash protectors op voor- en achteras
- Paddockstand
- 4 liter Bell Ray Thumper oil + setje filters
- Setje achteruitkijkspiegels
- Voetsteunen voor iemand achterop
- Volledige onderhoudshistorie, boekjes en reservesleutel
- Verschillende oudere delen (o.a. plastic, koplampunit en de orginele uitlaatdelen)
- Geluid/muziek! Komen dikke klappen en veel gedonder uit.
- Ziet er door de voorkant van haar veel jongere 690 SMC broertje, samen met de kleurstelling erg gelikt uit
- Veel aan onderhoud gedaan, geschiedenis bekend
- Hele goede achterband en andere extra's
- Loopt heel goed, benzineverbruik lijkt lager te zijn het monteren van de nieuwe zuiger.
- Lekt/zweet olie uit het boutje van het decompressiesysteem in het blok. Het steuntje is niet helemaal recht, daarom sluit het o-ringetje niet oliedicht af.
- Momenteel geen elektrische start. De startkoppeling die aangrijpt in de binnenkant van het vliegwiel had een te slap veertje waardoor hij niet meer lekker startte. Zelf heb ik niet de gelegenheid genomen een nieuwe veer te bestellen en weer terug in te bouwen. Samen met de gereviseerde startmotor zou hij dan weer als nieuw moeten starten. Een cursus dikke 1-pitters aantrappen is daarom noodzakelijk, en krijg je er van mij bij. Elektrische start wordt momenteel weer gemaakt.
- Hier en daar een gebruikerssporen (krasje) op de kappen
Prijs die ik in gedachte heb is 3250 euro, hier zit weinig onderhandelingsruimte meer in. Je mag het natuurlijk altijd proberen
Foto's