ktm 65 komt niet op toeren

legowelt

MF'er
2 mrt 2005
152
0
belgie
Hallo,

Ik rijd brommercross met een 2005 ktm 65 blok in een yz 125 frame
Afgelopen seizoen zat er een 49cc op, liep hij super
Deze winter enkel de 65 geplaatst, met een nieuwe piston

Hij start en draait, rijdt ook maar komt niet in hoge toeren
Bij volgas begint hij te sputteren, als of de ontsteking niet meewil
Ook als de motor stationair draait en je in 1 ruk geeft volgas, krijg je eerst een "bwoap"

Wat hebben we gecheckt
- Carbu en benzinetoevoer zijn proper. Vlotter blijft ook niet hangen ofzo
- ALs 49 had hij sproeier 240, ik heb voor de 65 vergroot, maar ben uiteindelijk teruggekeerd naar 240. Daarmee doet hij het beste.
240 is ook wat Doma voorschrijft voor de sx65
Ik kan me moeilijk inbeelden dat een kleinere sproeier nodig is dan wat hij als 49 had. De dealer had ze niet binnen, ik heb er wel besteld ondertussen
- Luchttoevoer doet het beste op 2 slagen open. Alles meer of minder loopt slechter.
- Ontsteking is goed afgesteld ( laten doen na controle van de boite)
We hebben ze toch als test even minimaal links en rechts gesteld, maar het wordt niet beter.
- Inlaatrubber is niet gescheurd, ik ben ook vrij zeker dat hij niet elders valse lucht trekt
- Bougie is nieuw

Vandaag ga ik de membranen eens demonteren, dat zag ik gisteren op circuit niet zitten

Heeft er nog iemand andere ideeen, mijn truckendoos raakt leeg :)
 
De zuiger wel juist gemonteerd? (dus NIET met de gaatjes richting de uitlaatpoort)

Het is enkel na het vervangen van de cilinder, verder helemaal niets aan het blok gedaan? Dan zou ik toch zeggen dat je iets niet goed gemonteerd hebt of je afstelling is niet juist.

Ik heb trouwens ook weleens meegemaakt dat de CDI de boosdoener was van een soortgelijk probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan