Paar maanden terug een ktm 65sx 2017 gekocht voor mijn zoon op te beginnen crossen met koppeling.
Probleem 1 krijgen we na 1,5h rijden, we leggen de motor af. En kunnen hem nadien niet meer starten. Bougie telkens kapot (ziet er zwart uit, te rijk). Ook gaat de powervalve niet altijd vlot open.
Motor is volledig origineel afgesteld volgens de manual.
Misschien verkeerde mengverhouding? Hier 1:60
Zoon geeft nog ni volledig volgas, voorlopig rijden op kleine kindercircuits.
Probleem 2
Plots zit er een barst in de radiator. Dus nieuwe radiators gekocht en terwijl een onderhoud geven. Bij aflaten van de olie komt er maar 360ml olie uit het blok (wat zeer weinig is aangezien dit 500ml moet zijn).
Ik laat ook de koelvloeistof af voor vervangen radiators, daar zie ik dat de vloeistof een zeer bruine kleur geeft. Als ik de fles vloeistof laat staan zie ik geen afscheiding van water-olie die er zou kunnen inzitten. Wel zitten er vlokjes in, die vlokjes samen vormen een pasta achtig iets op mijn papier.
Zou dit kunnen dat het tekort aan olie ik heb in het blok, in mijn koelvloeistof is terecht gekomen en die dan schift? Misschien dan ook teveel olie-vloeistof in de radiator zit en daardoor er een barst is in gekomen?
Dit dan een reden van een kapot koppakking?
Weet ook iemand waar ik de Repair manual kan vinden voor dit motortje?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Probleem 1 krijgen we na 1,5h rijden, we leggen de motor af. En kunnen hem nadien niet meer starten. Bougie telkens kapot (ziet er zwart uit, te rijk). Ook gaat de powervalve niet altijd vlot open.
Motor is volledig origineel afgesteld volgens de manual.
Misschien verkeerde mengverhouding? Hier 1:60
Zoon geeft nog ni volledig volgas, voorlopig rijden op kleine kindercircuits.
Probleem 2
Plots zit er een barst in de radiator. Dus nieuwe radiators gekocht en terwijl een onderhoud geven. Bij aflaten van de olie komt er maar 360ml olie uit het blok (wat zeer weinig is aangezien dit 500ml moet zijn).
Ik laat ook de koelvloeistof af voor vervangen radiators, daar zie ik dat de vloeistof een zeer bruine kleur geeft. Als ik de fles vloeistof laat staan zie ik geen afscheiding van water-olie die er zou kunnen inzitten. Wel zitten er vlokjes in, die vlokjes samen vormen een pasta achtig iets op mijn papier.
Zou dit kunnen dat het tekort aan olie ik heb in het blok, in mijn koelvloeistof is terecht gekomen en die dan schift? Misschien dan ook teveel olie-vloeistof in de radiator zit en daardoor er een barst is in gekomen?
Dit dan een reden van een kapot koppakking?
Weet ook iemand waar ik de Repair manual kan vinden voor dit motortje?
Alvast bedankt voor jullie reacties