Ktm 660 2003 olie door frame en zonder olie door frame?

Ktm660

Rookie
14 mrt 2023
4
1
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een KTM 660 LC4 ?SMC? Van het bouwjaar waarschijnlijk 2003.
Klopt het dat bij deze modellen (660) er types zijn dat olie door het motorblok en frame hebben lopen? Maar er ook modellen (660) zijn waar alleen olie in het blok hoeft dus géén olie in het frame?

Ik ben bij verschillende zaken geweest hier is mij echter duidelijk gemaakt dat er 2 types zijn: 1 type 660 met 2.3 motorolie inhoud
En 1 type 660 met 1.6 liter motorolie inhoud
Ik neem aan dat het type met 1.6 liter motorolie inhoud het type is zonder de olie in het frame. Ik wil dit alleen zeker weten!

Ik heb ook verschillende handleiding van deze motor nagekeken bij het 2003 model 660 word helemaal niets vermeld over olie in het frame, terwijl dit wel het geval is bij de handleiding van de 660 2006.

Ik zie graag de reacties tegemoet!😁
 
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een KTM 660 LC4 ?SMC? Van het bouwjaar waarschijnlijk 2003.
Klopt het dat bij deze modellen (660) er types zijn dat olie door het motorblok en frame hebben lopen? Maar er ook modellen (660) zijn waar alleen olie in het blok hoeft dus géén olie in het frame?

Ik ben bij verschillende zaken geweest hier is mij echter duidelijk gemaakt dat er 2 types zijn: 1 type 660 met 2.3 motorolie inhoud
En 1 type 660 met 1.6 liter motorolie inhoud
Ik neem aan dat het type met 1.6 liter motorolie inhoud het type is zonder de olie in het frame. Ik wil dit alleen zeker weten!

Ik heb ook verschillende handleiding van deze motor nagekeken bij het 2003 model 660 word helemaal niets vermeld over olie in het frame, terwijl dit wel het geval is bij de handleiding van de 660 2006.

Ik zie graag de reacties tegemoet!😁
En wat maakt dit uit voor jou. of wat wil je er mee doen
 
Makkelijk te zien aan de voorste framebuis. Als daar een oliefilter onder hangt dan heb je er 1 met olie in het frame. Let op dat je dat deel ontlucht na een oliewissel anders loopt je blok kapot. Zie handleiding.
 
Makkelijk te zien aan de voorste framebuis. Als daar een oliefilter onder hangt dan heb je er 1 met olie in het frame. Let op dat je dat deel ontlucht na een oliewissel anders loopt je blok kapot. Zie handleiding.
Dank voor je reactie, het probleem is dat mijn motor een 620 frame heeft en het blok van een 660 is.
Nu zit die aansluiting wel op het frame om er olie doorheen te laten lopen alleen is dit nooit aangesloten, waarschijnlijk naar mijn denken omdat het bij dit blok niet hoeft.

Wat ik eigenlijk gewoon zeker wil weten is, of er twee types destijds zijn gemaakt, 1 type met olie door het frame en 1 type zonder de olie door het frame.

Mvg
 
Wat ik eigenlijk gewoon zeker wil weten is, of er twee types destijds zijn gemaakt, 1 type met olie door het frame en 1 type zonder de olie door het frame.

Mvg
Dat sowieso. Vanaf de 620 Adventure (1997) zijn ze het frame gaan gebruiken om de hoeveelheid olie te vergroten. Daarvoor was het iets van 1,5 liter alleen in het blok. Maar volgens mij zijn de blokken zelf daardoor niet anders, hooguit inderdaad de aansluitingen op de framebuis. En de blokken met kleinere hoeveelheid olie hadden een extra oliefilter achter de cilinder. Dus je 660 blok zal het prima doen zoals jij hem hebt, alleen iets vaker olie wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Dat sowieso. Vanaf de 620 Adventure (1997) zijn ze het frame gaan gebruiken om de hoeveelheid olie te vergroten. Daarvoor was het iets van 1,5 liter alleen in het blok. Maar volgens mij zijn de blokken zelf daardoor niet anders, hooguit inderdaad de aansluitingen op de framebuis. En de blokken met kleinere hoeveelheid olie hadden een extra oliefilter achter de cilinder. Dus je 660 blok zal het prima doen zoals jij hem hebt, alleen iets vaker olie wisselen.
Dank voor je reactie, en fijn voor de bevestiging, ik heb namelijk ook die kleinere filter (microfilter) achter de cilinder. Ik zal inderdaad de olie vaker gaan verwisselen. Hij heeft overigens altijd zo gelopen en prima gereden, hij ligt nu uit elkaar en is mij dit allemaal opgevallen vandaar dat ik naar bevestiging zocht. Maar die heb ik bij deze gevonden! Hartelijk dank!
 
KTM heeft inderdaad bij de SMC modellen vanaf 2003 een grotere oliekringloop in gebruik genomen. Meer olie, langere olie service intervallen. Olie gaat nu volgens hun wat langer mee. Gewoon netjes en rustig op temperatuur rijden, verder veel plezier!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan