KTM 660 SMC 2004

G.K.S.T

MF'er
5 nov 2007
147
0
Nieuwegein
Hierbij wil ik mijn KTM 660 SMC (± 16715 km) uit 2004 ter verkoop aanbieden :')

Het bekende verhaal is van toepassing op de reden van mijn verkoop, gezin, werk en andere interesses maken dat ik weinig tijd heb om deze machine uit te laten. Aangeschaft in 2007 (jaar eerste afgifte Nederland) en eigenlijk 2 jaar met veel plezier bereden. Het laatste jaar zelden de (verwarmde) garage uit geweest ;(

Info:
-----
Destijds heb ik specifiek naar dit type KTM gezocht, hieronder een klein overzicht van de KTM Supermoto's uit 2004.
Er zijn 3 Supermoto modellen geweest in de LC4 lijn, hieronder de belangrijkste verschillen:

- 640 LC4 Supermoto: cilinder inhoud 625 ccm, boring 101/78 mm, starter kick E-start, carburateur Mikuni, subframe staal en gewicht (rijklaar) ca. 149 kg.
- 625 SMC: cilinder inhoud 625 ccm, boring 101/78 mm, starter kick E-start, carburateur Keihin, subframe aluminium en gewicht (rijklaar) ca. 146 kg.
- 660 SMC: cilinder inhoud 654 ccm, boring 102/80 mm, starter kick, carburateur Keihin, subframe aluminium en gewicht (rijklaar) ca. 138 kg.

Zoals je kunt zien verschilt de 660 toch enigszins van de andere modellen uit 2004.
Vooral het gewicht, het ontbreken van een accu en de montage van de Keihin FCR-MX 41mm vlakschuif carburateur (+acceleratie pomp) maken deze KTM toch redelijk "bijzonder".
Ook heeft de 660 alleen een kick-starter om tot leven te komen.
Op de snelweg heb je eigenlijk niks te zoeken, deze motor is gemaakt voor de stad, industrie terrein, bochten en eventueel het circuit.
Toeren (jaja) gaat prima, maar dagelijks woon werk verkeer zou ik afraden.

Modificaties:
--------------
- Akrapovic uitlaat einddemper
- KTM SuperMoto TwinAir luchtfilter
- KTM SuperMoto luchtfilter deksel
- Kleine richtingaanwijzers achter
- Zwaarder wattage achterlicht (heavy duty)
- KTM valblokken voor en achter
- KTM tank ontluchting nippel (aluminium)

Onderhoud:
--------------
- Nieuwe ketting en tandwielen voor en achter (2008)
- Vervanging van olie (Motorex) + groot en klein filter (2009)
- Vervanging van remolie voor (2010)
- Vervanging van remblokken voor (2009)
- Vervanging van koelvloeistof (2011)
- Vervanging van bougie (2011)
- Vervanging van remblokken achter (2011)
- Vervanging van remolie achter (2011)
- Kleine beurt (kleppen stellen, olie (Motorex) + groot en klein filter vervanging, en correcte afstelling carburateur) bij André Motors in Ermelo (april 2011)

Deze motor is in prima staat voor de komende kilometers en onthou: bij 2500 km versie olie + filters en bij 5000 km ook de kleppen erbij stellen.
Bij de koop zit ook de standaard carburatie (24 kW) configuratie (sproeiers, naald, en standaard luchtfilter deksel) tevens het oranje bokje waar de motor op staat.
En niet te vergeten de KTM map met alle handleidingen en onderhoudshistorie.

Tot slot:
---------
Het aantrappen. Warm is er geen enkel probleem, koud aantrappen bestaat uit een aantal stappen die ik je graag uitleg bij een bezichtiging.

Vraagprijs: 4250 €3950!

Mail gerust naar 660smc@strakkies.nl voor meer foto's

full
 
Laatst bewerkt:
Al in het echt gezien, heel erg mooie fiets. Past ook goed bij mijn helm ;)
Leuk speelgoed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan