KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@svjerre, heb helaas niet echt het antwoord op je vragen. Alhoewel, betreft je tweede vraag geen ervaring maar je zou wel denken dat dit geen probleem moet vormen. Je hebt immers al een open systeem in dat geval. En met de andere nokkenassen is een andere mapping waarschijnlijk ook wel preferabel :).
Het beste in dat geval zou wellicht wel zijn om hem ergens af te laten stellen, maar weet niet of dat al lekker gaat/kan met de Duke IV.

Heb je toevallig ook filmpjes van je motor met je Leovince systeem? Ben wel benieuwd hoe het klinkt namelijk als je voorbij komt. En rij je dan met of zonder db-killer?
En zijn de buren nog een beetje blij met je? :+
 
Laatst bewerkt:
@raptorRVL : de DB-killer zit erin, maar is echt luid hoor! Dit komt omdat de katalysator normaal het meeste dempt, want met de Leo demper alleen was hij nog steeds (te) stil. Je krijgt bij de leo kat vervanger wel een doorboorde rondel mee, en die dempt het geluid zeer goed, maar dan trap je zo hard op z'n staart dat het echt niet leuk rijden is....
Dus gwn alles open zetten en 's morgens niet te lang stationair laten draaien voor de buren :p
 
Ik heb zelf de Sebring powerparts einddemper. Denk dat ik die (met db-killer) in combinatie met de Leovince kat vervanger ga gebruiken.

Maar bij de kat vervanger krijg je dus ook nog een extra ding erbij voor demping (de rondel)?
Nah.. die moet er inderdaad uit, anders heeft het nog geen zin :+

Hoop dat het met de db-killer van de Sebring bij rustig rijden nog enigszins binnen de 'niet a-sociale perken' blijft :) Wil geen ruzie met mensen of aan de kant gezet worden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo daar iedereen, terug van 2 korte tripjes, 4 dagen motor in Duitsland, 5 dagen mini in Italië.
Helaas de meeste dagen van beide vakanties een vrij natte bedoeling maar vooruit, we waren er even uit.
We sliepen bij Motorhotel GuS in Hoxtel, gezellig nederlands jong stel, zeker voor herhaling vatbaar.
De Duke deed het geweldig, al kon je dat alleen op de echt droge dagen bepalen en die waren zeldzaam helaas.
Maar goed, zo'n 600 km heen en daarna ook weer terug in het powerpartszadel Zadel zit heel goed en normaal gesproken krijg ik behoorlijk pijn in m'n reet tijdens zulke km aan een stuk, maar dit zit zeker goed, en is lekker stroef ook. Op de MV had ik vorig jaar nog een dood schaap liggen, werkt een beetje, maar op dit zadel is het echt niet nodig.
Afijn, duozadel erop, tasje erop en gaan.
Alleen een tip voor de liefhebbers van het korte nummerplaat houdertje...
Je wordt er errug vies van mannen! :Y
Ik dacht tijdens de natte ritten dat het zo nat regende dat het water achter onder mijn helm kwam, gevolg:
natte helmbekleding en kolletje (brrr)
modderrug
maar vooral, een modderDuke!!
Veel poetswerk na de trip, gelukkig spontaan schoon terug gevonden op z'n plekkie na de Mini vakantie.
Maar al met al, soort van goede vakantie en misschien later dit jaar nog eens.
Overigens doet de mijne het ook al best goed vanaf 3000 toeren, je trekt de klinkers er niet uit
natuurlijk maar rustig tokkelen gaat prima.
@DafalganHooligan, bij de R zitten duo-steps èn de losse uitlaatbeugel, een duo-zitje èn witte afdekplaat
Hieronder wat vieze fotootjes.....
full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. even rond bellen over het e.e.a. levert toch tegenstrijdige informatie op betreffende de katvervanger en wat je dan vervolgens moet/kunt doen.

Wellicht dat we hier meer duidelijkheid kunnen krijgen: Wat moet cq kan er aangepast worden na het plaatsen van de kat vervanger? En waar kun je dat dan laten doen (KTM dealer?).

Ik heb met verschillende dealers gebeld vandaag, maar de een zegt dat er niks aan te doen is, de ander wil wel afstellen maar is niet erg duidelijk wát er dan afgesteld moet worden en nog weer een ander begon over 15 minuten stationair draaien (en de motor regelt zichzelf dan wel).

Morgen voor de zekerheid ook nog even met Verpalen bellen (nam vandaag niet op), ik zie dat die een testbank hebben en die doen veel met KTM.
 
Niet verkeerd minivo! Hmmm.. denk dat ik het standaard spatbordje maar hou zo te zien! :+
Niks wat met de tuinslang niet opgelost kan worden :)
 
Hmm.. even rond bellen over het e.e.a. levert toch tegenstrijdige informatie op betreffende de katvervanger en wat je dan vervolgens moet/kunt doen.

Wellicht dat we hier meer duidelijkheid kunnen krijgen: Wat moet cq kan er aangepast worden na het plaatsen van de kat vervanger? En waar kun je dat dan laten doen (KTM dealer?).

Ik heb met verschillende dealers gebeld vandaag, maar de een zegt dat er niks aan te doen is, de ander wil wel afstellen maar is niet erg duidelijk wát er dan afgesteld moet worden en nog weer een ander begon over 15 minuten stationair draaien (en de motor regelt zichzelf dan wel).

Morgen voor de zekerheid ook nog even met Verpalen bellen (nam vandaag niet op), ik zie dat die een testbank hebben en die doen veel met KTM.
Hmmmm.. apart.
Verpalen is inderdaad exclusief KTM dealer met een testbank. Ben wel benieuwd wat zij zullen zeggen!
 
Hallo Raptor,heb je het al bij Mulder[JR tuning] in Veendam geprobeerd.
Ik laat daar mijn Duke afstellen en mischien ook een race nokkenas monteren,als ik het eens wordt met de kosten. :9~
 
Laatst bewerkt:
@spike, Mulder/JR tuning is goed idee! Zal ik ook even bellen :)


The results are in! :+
Verpalen zegt in het kort: niet doen. Zei dat er niet echt veel aan af te stellen is en met kat vervanger heb je kans op afslaan e.d. en dat de motor te arm gaat rijden etc. Dus die raadde het af. De motor heeft de tegendruk van de kat wel nodig zo werd mij verteld.

JR Tuning zei dat het geen probleem is. En dat er best wel het e.e.a. af te stellen is om de boel wat rijker te krijgen (bij de standaard mapping), daar hebben ze de apparatuur voor. En wellicht zijn er toch nog andere mappings te testen (Akra mapping, maar niet die van de nokkenas). De motor moet dan uiteraard even op de bank moet om alles af te stellen.

Wat JR Tuning zegt komt wel meer overeen met wat ik al eerder heb gelezen hier. Het klonk ook alsof ze er al wat ervaring mee hebben opgedaan.

Maar over het algemeen krijg je overal iets anders te horen. Wellicht komt het omdat de motor nog relatief nieuw is. En sowieso omdat er nog niet volledig custom mappings zijn voor de Duke IV.
 
Laatst bewerkt:
in principe kun je elk mogelijke mod doen, maar dan dien je (als je het netjes wilt doen) wel een custom mapping te laten schrijven voor je motor, kost je +- 250/300 euro.
Voorbeelden van bedrijven die dit doen: adrenaline junkies in zaandam, ruud frederiks in goes.
Voordeel is dat je motor daarna perfect afgesteld staat, en je echt het maximale eruit haalt.
 
Je haalt dan het maximale er misschien uit. Dan vraag ik mij weer af hoe het zit met de lange duur? Hoe erg slijt het? Hoe houdt het zich na bijvoorbeeld 30.000km? KTM stelt de duke niet zomaar af op dit vermogen, denk ik... :+
 
@spike, Mulder/JR tuning is goed idee! Zal ik ook even bellen :)


The results are in! :+
Verpalen zegt in het kort: niet doen. Zei dat er niet echt veel aan af te stellen is en met kat vervanger heb je kans op afslaan e.d. en dat de motor te arm gaat rijden etc. Dus die raadde het af. De motor heeft de tegendruk van de kat wel nodig zo werd mij verteld.

JR Tuning zei dat het geen probleem is. En dat er best wel het e.e.a. af te stellen is om de boel wat rijker te krijgen (bij de standaard mapping), daar hebben ze de apparatuur voor. En wellicht zijn er toch nog andere mappings te testen (Akra mapping, maar niet die van de nokkenas). De motor moet dan uiteraard even op de bank moet om alles af te stellen.

Wat JR Tuning zegt komt wel meer overeen met wat ik al eerder heb gelezen hier. Het klonk ook alsof ze er al wat ervaring mee hebben opgedaan.

Maar over het algemeen krijg je overal iets anders te horen. Wellicht komt het omdat de motor nog relatief nieuw is. En sowieso omdat er nog niet volledig custom mappings zijn voor de Duke IV.

JR tuning heeft al een Duke 4 op de bank gehad met stage 1 nokkenas en akra zonder cat. Had precies 70pk op het achterwiel. :]

Mapping wordt op maat gemaakt bij hun.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat klinkt wel positief betreft JR tuning. En het zit nog enigszins in de buurt (nog steeds 1uur 20min rijden :) ).

Emissie eisen.. pfff..
 
Dat en er voor te zorgen dat die op octaan 91 rijd, de Duke4 wordt immers ook in Amerika enz verkocht.

Voor alle (zowel europese,amerikaanse,australische uitvoeringen) Duke 4 en Dukes 4 R schrijft KTM RON 95 (EN 228) voor (owners manual).
Slechts voor bepaalde KTM modellen (niet voor Duke) is RON 91 toegestaan mits aanpassing ontsteking: http://www.ktm.com/uploads/tx_downloadsplugin/Kraftstoffempfehlung_02-2012_EN_01.pdf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan