KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@tonmjk:is het dan zo dat R.Fredriks de originele ecu re-flasht , zonder powercomm. of iets dergelijks of hoe gaat dat precies in z'n werk (vraag ik me af) :?
Flashen is nog niet mogelijk.De duke is nu voorzien van een Rapid bike kastje en is op onze motor op de testbank afgesteld.Onder de 3000 en boven de 5000 rpm klopte er niks van.Is nu veel soepeler.Het kastje is universeel en kan op je volgende motor overgezet worden alleen evt een andere kabel erbij kopen.
 
Laatst bewerkt:
Duke rijd heerlijk, alleen dat af en toe afslaan is gevaarlijk... :? :X

Voordat ze op weer op dr zijkant ligt...( :9 .....eeuuhh bedoel... :( )

Gisterenavond kwam ik thuis met de smc-r...nummerbord verdwenen... :?

Weet het niet hoor Bathory, vreemde zinnetjes. O-) ;)
 
Mij is niks vertelt van een andere mapping toen ik mijn akra ophaalde. Motor bij de eerste 200 meter met akra 1 keer uitgevallen. Nu nergens meer last van.
 
jazeker dukie690, besteld en ontvangen, direct van de makers Monaco Moto Echappement.
correct en snel geleverd, tientje meer porto dan vanuit duitsland, en de pijp ziet er uit zoals zou moeten en zoals verwacht!
binnekort ga ik voor m'n 1000km beurt en dan gaat het hele uitlaatsysteem erop, en de motor op de bank voor een afstelbeurt.
ik hou je op de hoogte.
 
Super!
Ben erg benieuwd naar je ervaring!

Verder al iemand gestoeid met de vertanding?
Ik vind m persoonlijk niet makkelijk omhoog
Komen in zn 2e versnelling......
Iemand een idee wat er aan de vertanding voor te moeten aanpassen?
 
Super!
Ben erg benieuwd naar je ervaring!

Verder al iemand gestoeid met de vertanding?
Ik vind m persoonlijk niet makkelijk omhoog
Komen in zn 2e versnelling......
Iemand een idee wat er aan de vertanding voor te moeten aanpassen?

Als je ook uitlaat en afstelling wilt doen, dan zal het stukken makelijker
gaan denk ik...
Vandaag de SMC/r naar de 1000 gereden, en in zn 2 gas open en voorwiel
de lucht in... *O*
Moet daarbij wel zeggen dat je met de smc je gewicht makelijk naar
achteren verplaatst, bij de Duke4 zit je in een vaste positie...

Tiz wel verslavend rijden zo´n 1 pitter, zal binnenkort de Z1000 weer eens
uit de schuur trekken...duizend beurd toch pas donderdag...

En Woensdag de standaard mapping in de Duke terrug, en dan zien we wel
verder wat het gaat worden...

Iemand nog vermogen-koppel uitdraaien van voor-na de afstelling...?
Of nadat het gedaan is...

FF relaxen langs de ijssel, jammer dat de zon te vaak 8er
de wolken zat... '(

DSCF0730.jpg


Grtzz...
 
Voor wie deze demper nog niet heeft gezien.......

http://cgi.ebay.fr/IXRACE-KTM-690-D...s&clk_rvr_id=361070583012&hash=item20c67cae00

BAthory, ik zag trouwens dat je uit de buurt komt........(Rotterdam hier)
Binnenkort is een keertje een dijkje pakken?
Weet niet of er nog meer Ktmmers uit de buurt komen?.....


Is mogelijk...rijd vaak van gouda/gouderak de dijk af naar Rotterdam...en aan de zijde
van capelle aan de ijssel weer terug...of andersom natuurlijk...
of pak verders de dijk naat Schoonhoven...

:]

Beetje internetstoring aan modem/router, heb hem net weer aan de praat...
Maar moet um niet verplaatsen of aanraken... -O-
 
Laatst bewerkt:
:( Hallo Duke liefhebbers ,check je plastic kentekenplaathouder bij die van mij is de bovenste rand al aan gort.
Ik heb hem nu rechtstreeks met bouten vastgezet, bij een van mijn vorige motoren
een XT660 X LE ben ik al eens een kentekenplaat verloren.

mvg Frank
 
Laatst bewerkt:
:( Hallo Duke liefhebbers ,check je plastic kentekenplaathouder bij die van mij is de bovenste rand al aan gort.
Ik heb hem nu rechtstreeks met bouten vastgezet, bij een van mijn vorige motoren
een XT660 X LE ben ik al eens een kentekenplaat verloren.

mvg Frank


Was mn kenteken al na 4 dagen kwijt... :N
 
Nieuwe interessante info mannen!;

Vandaag naar de dealer geweest om een ander tandwiel aan de voorzijde te laten monteren.
Ik blijf namelijk van mening dat een powerwheelie in z`n 2 onmogelijk is.......
Een SM690 met hetzelfde blok en 1 tandje kleiner aan de voorzijde gooi je zo omhoog.....

Volgens de dealer zit er standaard 17 tandjes op en er werd een 16 gemonteerd.
Ik merkte helemaal niets.
Ik aan de kant om te kijken naar het orginele tandwiel, is dat ook een 16.
Oh oh oh!

Kortom,
Ik houd jullie op de hoogte wanneer de juiste, de 15, erop zit hoe dit is.(staat in bestelling)
Ben je hetzelfde van plan, laat je dan niet in het ootje nemen dat er standaard 17 op zit. Dit is dus 16.

Verder ook nog laten navragen of er net als de sm690 een begrenzing op de 2e en 3e versnelling zit die eraf kan. Krijg hier nog een terugkoppeling over.....

U hoort......


@ Bathory, ......enig idee wat de tandwielverhouding van de smcr is?
 
Nieuwe interessante info mannen!;

Vandaag naar de dealer geweest om een ander tandwiel aan de voorzijde te laten monteren.
Ik blijf namelijk van mening dat een powerwheelie in z`n 2 onmogelijk is.......
Een SM690 met hetzelfde blok en 1 tandje kleiner aan de voorzijde gooi je zo omhoog.....

Volgens de dealer zit er standaard 17 tandjes op en er werd een 16 gemonteerd.
Ik merkte helemaal niets.
Ik aan de kant om te kijken naar het orginele tandwiel, is dat ook een 16.
Oh oh oh!

Kortom,
Ik houd jullie op de hoogte wanneer de juiste, de 15, erop zit hoe dit is.(staat in bestelling)
Ben je hetzelfde van plan, laat je dan niet in het ootje nemen dat er standaard 17 op zit. Dit is dus 16.

Verder ook nog laten navragen of er net als de sm690 een begrenzing op de 2e en 3e versnelling zit die eraf kan. Krijg hier nog een terugkoppeling over.....

U hoort......


@ Bathory, ......enig idee wat de tandwielverhouding van de smcr is?

Zal a.s.a.p. ff checken...
4000 rpm is 95 op de teller in 6, dus als dat mindr rpm of meer km/h dan
heb je een tandje meer...als het blok intern gelijk is...
 
Verder ook nog laten navragen of er net als de sm690 een begrenzing op de 2e en 3e versnelling zit die eraf kan. Krijg hier nog een terugkoppeling over.....

U hoort......

Volgens mijn dealer zijn de eerste 2 versnellingen weer begrenst net zoals de Duke 3, ik zou niet teveel met de vertanding klooien want in de standaard trim kan je er nog een keer relaxed mee de snelweg op en een snelheid van 140 aanhouden zonder te hoog in de toeren te komen. Als je dan perse wheelies wilt doen pak je toch de koppeling erbij? dan zit het voorwiel heel makkelijk richting de wolkjes.


Misschien een stomme vraag maar zien jullie bij een koude motor gewoon je olie door het kijkglaasje? Of geeft hij dan leeg aan?

Olie zit dan onderin dus je hoord dan wat te zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan