Ktm 690 Duke topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou gaan voor de xenon look lampen. Lampen uitwisselen, misschien wat afstellen en je bent er. Door de projectors heb je sowieso mooi strak beeld en ze geven van zich zelf al een paars/blauwige kleur af wat op xenon lijkt.
Een maatje van me (RonnyKTM hier op MF) heeft xenon look lampen erin en dat ziet er harstikke goed uit en geeft goed zicht etc.
 
Klopt....echter zit ik wel een beetje met de ruimte die je nodig hebt in de koplampunit zelf.
Zelfs met die slim-ballasten vraag ik me af of je alles wel kwijt kan.

En nu heb ik zitten lezen dat die xenonlook lampen best ok zijn tegenwoordig, voor het prijsverschil hoef je het niet te doen (ca. 30,-) maar qua gemak...?

met xenon look lampen heb je toch niet het voordeel van xenon (HID), namelijk veel meer lichtopbrengst? Daar gaat het toch om niet om de kleur?
 
Ja uiteraard gaat het voornamelijk om de lichtopbrengst.
Maar hebben jullie die koplampunit wel eens opengemaakt?
Er is echt weinig ruimte...
 
De look lampen neem je om de kleur van xenon na te bootsen, meer/beter licht zal het inderdaad niet geven. Daar voor zal je toch xenon moeten plaatsen. Maar vinden jullie dat de Duke een lage lichtopbrengst geeft? Moet zeggen dat ik echt niks te klagen heb en tot tegen stelling van de motoren van vrienden, geeft de Duke veel meer en beter licht :)

We zijn trouwens bijna toe aan het 2e deel van het Duke topic *D Daar moeten we sowieso een mooie openingspost hebben met foto's, links en tips etc etc !
 
op pilotxenonshop.nl of elke andere pilot xenon dealer kan je naast de proline set met klein ballaast ook een verlengkabel kopen voor de lamp, hierdoor kan je de ballasts kwijt bij de tank of radiator :)

http://pilotxenonshop.com/pro-line-xenon-kit/hb3/9005-pro-line-xenon-kit
http://pilotxenonshop.com/bekabeling/verleng-kabel-voor-de-lamp

staat bij mij zeker op mn verlanglijst voor komend seizoen. tis wel dure shit, maar geloof me, met goedkope zooi krijg je alleen maar gezijk met knipperende lichten na het starten en grote ballasten.

daarnaast nog steeds op zoek naar vette handkappen die ook op de duke toepasbaar zijn. vele kunnen toch niet met onze mooie radiale pompen om gaan..
 
Ik vraag me af of die 'duurdere' xenonkits ook echt heel veel beter zijn...
199,- vs 69,- is wel een fors verschil.

mja, ik kan alleen maar uit ervaring spreken dat ik pilot xenon in mn audi ui 91 heb, en dat dat al 5 jaar zonder problemen werkt, en vrienden van me met dezelfde types audi uit zelfde bouwjaren die met goedkope setjes rondrijden vaak last hebben van niet startende ballasten en knipperende lampen..

ook kan ik vertellen dat wanneer je zo'n pilot set aan heb staan als de complete auto in de sloot ligt de set daarna nog perfect werkt.. in tegenstelling tot de rest van de auto :N :P
 
op pilotxenonshop.nl of elke andere pilot xenon dealer kan je naast de proline set met klein ballaast ook een verlengkabel kopen voor de lamp, hierdoor kan je de ballasts kwijt bij de tank of radiator :)

http://pilotxenonshop.com/pro-line-xenon-kit/hb3/9005-pro-line-xenon-kit
http://pilotxenonshop.com/bekabeling/verleng-kabel-voor-de-lamp

staat bij mij zeker op mn verlanglijst voor komend seizoen. tis wel dure shit, maar geloof me, met goedkope zooi krijg je alleen maar gezijk met knipperende lichten na het starten en grote ballasten.

daarnaast nog steeds op zoek naar vette handkappen die ook op de duke toepasbaar zijn. vele kunnen toch niet met onze mooie radiale pompen om gaan..

ik heb de handkappen van ktm zelf en die voldoen prima :Y
 
Hij is wel een stuk goedkoper dan de 3, die was toen hij net uit was om en nabij de €10.000,- geloof ik :? Na verloop van tijd wel in prijs gedaald hoorde ik met €1000,-.

Vind de 4 een een tammer uiterlijk hebben terwijl hij dat niet is. Verbeterd blok, remmen etc. De 3 komt regel recht uit een Star Wars/Transformer film met het uiterlijk en dan met name door de dubbele projector bollen 8-) Strakke lijnen, gebler uit de open uitlaat.

Heb trouwens xenonlook lampen gemonteerd in mijn Duke, 6000K. Alhoewel het geen echt xenon is geeft het wel een stuk meer zicht.
 
Eral de remmen en vering van de 4 is slechter dan die van de drie..... De 4 heeft alleen meer pk's maar is verder de budgetuitvoering.
 
Ik vind m op dat plaatje er wel ok uitzien...
Maar idd mindere onderdelen, onze III's hebben wel verdomd mooie spulletjes
 
Er is bij de onderste foto wel een fors extra frame opgeschroefd, zal dat als valbescherming dienen? :?

KTM_690_Duke_15.jpg


KTM_690_Duke_144.jpg
 
Denk dat het helpt voor beschadigen van de koppelingsdeksel en tank bij een schuif partij.

Een oranje frame vind ik wel erg fraai. Vooral in de avond komt het frame goed naar voren door de knal oranje verf :9~

Is er iemand met een Duke hier die zijn Duke van aftermarket hendels heeft voorzien? Wil heel erg graag een andere kopp./rem hendel hebben die makkelijk met 1 vinger te bedienen is. En ik weet zo gauw niet bij welk merk ik daarvoor moet gaan zoeken.
 
Ik heb wel andere hendels van adjustable levers, bevallen prima maar zijn geen 1 vinger levers. Heb ik niet kunnen vinden ook, wel voor kabel bediende koppelingen, maar helaas. Succes met je zoektocht :)
 
Het zadel ziet er trouwens wel wat comfortabeler uit.
Bovendien zal de zithoogte niet zo hoog zijn, toch wat meer pluspuntjes gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan