ktm 690 lcm 4 gear sensor

3 jan 2019
53
29
hallo allemaal, ben met een eigenbouw project een KTM blok in een aprillia rs 250 aan het bouwen , en is eigenlijk ready for race, maar zit met 1 klein probleem,
bij het inschakelen in de versnelling slaat de motor af, ligt niet aan de zijstandaard ( die er uiteraard niet meer op zit ) en ook niet aan de koppelings switch
nu heb ik de gear sensor los gehaald , zodat op het display hij in de neutraal stand blijf staan , en nu kan er gewoon geschakeld worden en alles werkt,
A ; wat kan het probleem / storing zijn met gemonteerde gear sensor
B ; is deze sensor niet te overbruggen op 1 of andere manier ? , bij de stekker ? , zodat ik de sensor uiteraard weer terug kan monteren, ( dat hij op het dashbord in neutraal staat maakt mij niks ) alle mogelijkheden om door te lussen heb ik al geprobeerd , maar ben bang dat er een weerstand ? tussen bepaalde draden moet zitten
alle hulp en of meedenken is welkom
 
@Wickedme al eens een ABS sensor in je handen gehad. is ook een magneetschakelaar (al werkt die op beïnvloeding van het eigen magnetisch veld) hebben altijd een minimale afstand nodig om goed te functioneren. maak je die afstand te klein werkt hij niet.

Nee, zijn tot nu toe op de montage plek op de motor blijven zitten, dus nog niet mee hoeven te experimenteren. Maar ik heb hier nog een zijstandaardsensor van KTM in de schuur liggen. Eens even mee spelen. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. En altijd handig om te weten bij een storing.

hey wickedme, bedankt voor de juiste type aanduiding, maar op het videootje , laat hij toch een weerstandje zien van 2.2k, of is dat anders ?

Is inderdaad 2k2 of 2,2k. Maar jij had 2.2 OHM getypt. Dat is een factor 1000 kleiner
 
gisteren het weerstandje er tussen gesoldeerd, rose en groen, werkt zoals het hoort , en ben je van deze eventuele overbodige stoor zerder af, en een stukje kabel , voor de zekerheid maar 2 van die weerstandjes bij de zekering houder gestopt, je weer maar nooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan