KTM 690 loopt niet meer lekker help!!

Motorgek042

Rookie
26 mrt 2017
7
0
Hee allemaal,

Motor seizoen is bijna weer begonnen :] :] en ik loop tegen een probleem aan.

Weten jullie wat dit geluid is en wat er aan de hand is?
Want ik kom er niet |( |(


bovenstaande link hoor je het geluid.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
 
Update:
Het geluid begon bij een km stand van 14.000km. Huidige km stand is 17.000km. Na een lange rit wordt het soms minder. Als ik 2 a 3 weken niet gereden heb en voor het eerst ga rijden is het weer goed hoorbaar. Voor de duidelijkheid geluid is altijd aanwezig. Rij al ong 2500 a 3000km zo rond. Op het internet kwam ik videos tegen met exact hetzelfde geluid. Daar zeggen ze dat het aan de balancer shaft bearing kan liggen. Kan iemand mij uitleggen wat dat is en wat het ongeveer gaat kosten?

Ps: ik heb de filters opengescheurd. Heb geen metaalslijpsel kunnen zien/ voelen.

 Ik hoor graag van jullie.
 
Ik vind het nogal wat dat bij zo'n lage km- stand dit soort dingen gebeuren.
Ik denk dat je moet beginnen met een WPH aanschaffen, daar staat vast ook in waar de balansas zit. ;)
 
Laat ik beginnen met het feit dat ik geen techneut ben. Wat ik wel weet is dat een kennis van mij met zijn 690 een uitgelopen nokkenaslager heeft gehad. Volgens zijn dealer destijds kwam dit doordat er een ontluchtings/overdrukslangetje wat precies boven dat lager zat ooit is losgeschoten en er door die opening waarschijnlijk vuil binnen is gekomen. Hij reed veel offroad dus veel last van zand en stof en dan gaat het snel. Bij hem was het echter niet echt hoorbaar, want hij merkte het pas op toen de motor niet meer wilde starten omdat de nokkenas door het uitgelopen lager niet meer juist gecentreerd was en de boel dus niet meer wilde lopen.

Nogmaals ik ben geen techneut, dus ik zeg zeker niet dat dit in jou geval ook aan de hand is, maar misschien heb je er iets aan.
 
Kijk eens of je primaire tandwiel op de krukas goed vast zit.
Als de moer los rammelt krijg je ook dit geluid.
Als het je big end is zal je dat voornamelijk horen bij hard afremmen op de motor.
 
Ik vind het nogal wat dat bij zo'n lage km- stand dit soort dingen gebeuren.
Ik denk dat je moet beginnen met een WPH aanschaffen, daar staat vast ook in waar de balansas zit. ;)
17.000km met zo'n 1 pitter is geen lage km stand.
Ik heb met mijn 620 nooit meer dan 10.000km gereden voordat het big end weer aan de beurt was.
 
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag langs een zaakje gereden. De monteur zei dat het een van de lagers kan zijn. Maar durft niets met zekerheid te zeggen zonder het blok te openen en bekijken. Het is waarschijnlijk niet de big end omdat het geluid afneemt bij een warm blok. Daarnaast zit er ook helemaal geen slijpsel in de filters.


Kent iemand in omgeving utrecht een zaak die verstand heeft van ktm?? Geen merkdealer aub. Want daar krijg je een standaard antwoordt. Breng maar langs voor onderzoek. Onderzoekskosten beginnen vanaf 900 euro, daarna komen nog de reparatie kosten bovenop. Ik wil mijn ktm wel laten maken, maar wil eerst wel weten wat het gaat kosten. Ik hoor graag van jullie.
 
Kent iemand in omgeving utrecht een zaak die verstand heeft van ktm?? Geen merkdealer aub. Want daar krijg je een standaard antwoordt. Breng maar langs voor onderzoek. Onderzoekskosten beginnen vanaf 900 euro, daarna komen nog de reparatie kosten bovenop. Ik wil mijn ktm wel laten maken, maar wil eerst wel weten wat het gaat kosten. Ik hoor graag van jullie.
Jomanda is helderziend, die kan je wel vertellen wat het kost.

On: willen weten wat het kost zonder te weten wat er mis is, is hetzelfde als aan een schilder vragen wat het kost om een huis te schilderen.
 
Kent iemand in omgeving utrecht een zaak die verstand heeft van ktm?? Geen merkdealer aub. Want daar krijg je een standaard antwoordt. Breng maar langs voor onderzoek. Onderzoekskosten beginnen vanaf 900 euro, daarna komen nog de reparatie kosten bovenop. Ik wil mijn ktm wel laten maken, maar wil eerst wel weten wat het gaat kosten. Ik hoor graag van jullie.

iedereen kan je zeggen wat het kost :

werkuren om het blok uit je motor te halen en te demonteren totdat het probleem gevonden is.
kost nieuwe onderdelen
werkuren om alles weer te monteren.

Als je exact wil weten hoeveel dat gaat zijn, moet je nog even geduld hebben. "in de toekomst kijken" is nog niet uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag langs een zaakje gereden. De monteur zei dat het een van de lagers kan zijn. Maar durft niets met zekerheid te zeggen zonder het blok te openen en bekijken. Het is waarschijnlijk niet de big end omdat het geluid afneemt bij een warm blok. Daarnaast zit er ook helemaal geen slijpsel in de filters.


Kent iemand in omgeving utrecht een zaak die verstand heeft van ktm?? Geen merkdealer aub. Want daar krijg je een standaard antwoordt. Breng maar langs voor onderzoek. Onderzoekskosten beginnen vanaf 900 euro, daarna komen nog de reparatie kosten bovenop. Ik wil mijn ktm wel laten maken, maar wil eerst wel weten wat het gaat kosten. Ik hoor graag van jullie.

Snel Motoren misschien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan