# KTM 690 smc 2008 #

Weer een echte Supermotard

  • Ja, dit is weer wat KTM moet maken.

    Stemmen: 103 89,6%
  • Nee, lijkt er van geen kant op.

    Stemmen: 5 4,3%
  • Ik rijdt een ander merk.

    Stemmen: 7 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had het geluk dat Safe motors net KTM dealer was geworden. Bij een exclusief KTM dealer of crossmotorzaak word je met SS motor en al het hek uit geflikkerd, is mijn ervaring. Begrijpelijk, want wat moeten ze met een Blade? Daar komt hun doelgroep helemaal niet voor. Ik had een 2001 R1, en ik heb het geweten kwa inruilprijs... B|

Succes er iig mee,

Grtzzz, Powerfred.
 
ik ga er 1 bestellen deze maand kan niet wachten ik ruil daar
mijn fireblade 2003 op in shit was het maar morgen dan gaat ik bellen
waneer die bij de dealer staat
da's een flinke stap, of heb je ervaring met dit soort brommers?
en, wat zei je dealer, wanneer staat hij voor je klaar?
 
wat is eigenlijk het verschil tussen de SMC en die pelikaan (SMR d8 ik?) ? zijn het alleen de looks (pelikaan en vreemde uitlaten) of zijn er nog meer verschillen?
 
wat is eigenlijk het verschil tussen de SMC en die pelikaan (SMR d8 ik?) ? zijn het alleen de looks (pelikaan en vreemde uitlaten) of zijn er nog meer verschillen?
de SMR is een vrolijk gekleurde SM

verschil SM-SMC:
kijk naar de specs en vergelijk gewicht en veerwegen.
kijk naar het frame en de (ophanging van de) achterbrug van beidde, groot verschil.
uitlaatsysteem
tank
en vele andere verschillen
 
de SMR is een vrolijk gekleurde SM

verschil SM-SMC:
kijk naar de specs en vergelijk gewicht en veerwegen.
kijk naar het frame en de (ophanging van de) achterbrug van beidde, groot verschil.
uitlaatsysteem
tank
en vele andere verschillen
Compleet andere motoren, op de motor na.... En een paar andere kleine dingen
 
Geduld is een schone.....
Wat is nu 2 maandjes wachten? je hebt hem dan in ieder geval nog aan het begin van het motorseizoen!

Mooie motorfiets hoor.... :}
 
Zit ook met een schuin oog naar KTM SMC te kijken.

Met MT-03 van m’n vrouwtje heb ik ook een berg lol. En dat met 45pk……………… 8-) .

Ben de buikschuivers een beetje zat aan het worden. Pas lol op hoge snelheden wat in mijn omgeving steeds moeilijker wordt gemaakt. (Doorgetrokken strepen, trajectcontroles en 60km polderzones………)

Lees wel in Moto73 dat de SMC injectie klote is. Misschien geven ze geen gas genoeg. Zo’n ding moet je natuurlijk niet op deellast rijden……………… :+
full
 
ja de injectie is wat knorrig onder de 3500 toeren maar wie rijd er nou rustig
3500 toeren dit euvel is normaal bij 1 cylinders met injectie
en daar merk je zelf nooit iets van die gasten bij moto73 rijden gewoon als opa,s
 
ja de injectie is wat knorrig onder de 3500 toeren maar wie rijd er nou rustig
3500 toeren dit euvel is normaal bij 1 cylinders met injectie
en daar merk je zelf nooit iets van die gasten bij moto73 rijden gewoon als opa,s

Normaal bij 1cilinders??? Dan heb je nog nooit op een Husky SM610 met injectie gereden zeker. Dat rijdt gewoon als een carburateur. KTM heeft het gewoon niet voor elkaar die injectie, dat was al zo met de 990 Adventure en de Superduke en blijkbaar weer als ik die verhalen zo lees. In de promoter en motor magazine werd de injectie van de smc namelijk ook al afgekraakt dan zal er toch wel een kern van waarheid inzitten lijkt me.
 
goeie pijp erop en laten remappen en je herkent je LC4 niet meer... dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven...

en wat de motorbladen schrijven op dit vlak neem ik al lang niet meer zo serieus... veel van de figuren komen van een pan european af en zijn wat 1 cilinders betreft heel weinig gewend.

full
 
Was mij ook al opgevallen dat die redateuren over het algemeen kneusjes zijn. Over de 990 Adventure niets dan ellende over de injectie. Bij proefrijden bleek het dus grote onzin. Je moet ook gewoon gas geven en niet zo mieterig met dat gas doen.

Motor Magazine spande wat dat betreft de kroon bij de SMC test: "Sliden heb ik maar niet geprobeerd met uw goedvinden". Godver, ik lees die test om te weten hoe het ding rijdt als het uitgemolken wordt, niet als je er mee gaat toeren! Als je niet kan rijden, hou je meningen dan voor je en ga cruisers en K1200LT's testen! :W
 
Was mij ook al opgevallen dat die redateuren over het algemeen kneusjes zijn. Over de 990 Adventure niets dan ellende over de injectie. Bij proefrijden bleek het dus grote onzin. Je moet ook gewoon gas geven en niet zo mieterig met dat gas doen.
zulke motoren kennen maar één gasstand.
zo'n tester gaat denk ik zo'n motor testen in diverse situaties, je kent het wel, optrekken vanaf stapvoets in de hoogste versnelling of andere zeer "praktijkgerichte" situaties. Ze moeten het toch vergelijken he? Maar zo'n apparaat is niet gemaakt om te vergelijken met een cbr600.

weet nog dat een tijdje terug verschillende mensen op LC4's aan het proefrijden waren... degene die goed konden rijden, de vellen van hun supersports eraf reden etc die waren zeer enthousiast, rooie koppen onder de helmen vandaan met een grote grijns.

en dan degene die voornamelijk toeren en op benzineverbruik en actieradius letten... die vonden dat er geen gang in zat en dat ie slecht reed..... yeah, whatever....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan