# KTM 690 smc 2008 #

Weer een echte Supermotard

  • Ja, dit is weer wat KTM moet maken.

    Stemmen: 103 89,6%
  • Nee, lijkt er van geen kant op.

    Stemmen: 5 4,3%
  • Ik rijdt een ander merk.

    Stemmen: 7 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Status
Niet open voor verdere reacties.

MD racing

Rookie
1 mrt 2008
7
0
Steem
Hallo,

Volgens mij maakt KTM weer een echte sm, met de komst van de 690 smc (of is hij al leverbaar ?) :]

Zijn er al mensen die er op hebben gereden :} ?

en zoja, wat zijn je bevindingen
full
 
Zag hem staan in Moto73, kwamen ook aardig wat pk'tjes uit volgens mij!

Moet zeggen dat het buizenframe heeeel mooi is :D
 
hij is volgens mij nog net niet leverbaar, kwestie van een paar weken denk ik.
de specs kloppen ook nog niet op http://www.ktm.nl (www.ktm.nl) (zie remmen) en het onderhoudsboekje is ook nog niet te downen....
full
 
hehehe...Ranx heeft z'n huiswerk weer gedaan.
Bedankt!
ik ben lonkende... ;)
vriend van me heeft een 690 met leo's op de bank gehad.... had net zoveel vermogen als een 660smc met full akra, andere nokken, andere drijfstang etc. etc.
koppel ligt standaard ook een stuk hoger dan bij de oude lc4's
 
Laatst bewerkt:
Op de beurs stond een 690SMC. Dat vind/vond ik de enige mooie nieuwe SM van KTM.

Maar in het echt vond ik 'm toch wel tegenvallen, de achterkant is wel érg dik/breed ;(
Ik hou juist van de scherpe lijnen zoals mijn SXV (en de 2005/2006 SMC).

Als die grafieken echt kloppen is het wel een monsterlijk ding zeg, wow!
 
Op de beurs stond een 690SMC. Dat vind/vond ik de enige mooie nieuwe SM van KTM.

Maar in het echt vond ik 'm toch wel tegenvallen, de achterkant is wel érg dik/breed ;(
Ik hou juist van de scherpe lijnen zoals mijn SXV (en de 2005/2006 SMC).

Als die grafieken echt kloppen is het wel een monsterlijk ding zeg, wow!

vind ik ook! ik vind het wel een erg mooie machine, maar vind em niet zo strak als inderdaad de smc's, modellen als die en de sxv's vallen ook meer in mijn smaak.

ktm is wel erg vernieuwend zo, ze laten zo wel zien wie het wereldje ruleerd :+
 
ik ben lonkende... ;)
vriend van me heeft een 690 met leo's op de bank gehad.... had net zoveel vermogen als een 660smc met full akra, andere nokken, andere drijfstang etc. etc.
koppel ligt standaard ook een stuk hoger dan bij de oude lc4's
Volledig leovinve systeem ofwat?

Ik moet nog andere dempers hebben, maar zit er ook wel aan de denken om de huidige aan te passen. Vind ze mooi bij de algehele vormgeving van de motor staan.... Dus zit nog te twijfelen wat ik doe. Kat eruit slopen, binnenwerk eruit. Gatenbuis dr in, wol dr om....
 
Volledig leovinve systeem ofwat?

Ik moet nog andere dempers hebben, maar zit er ook wel aan de denken om de huidige aan te passen. Vind ze mooi bij de algehele vormgeving van de motor staan.... Dus zit nog te twijfelen wat ik doe. Kat eruit slopen, binnenwerk eruit. Gatenbuis dr in, wol dr om....
volledige leo's, maar ze maken wel een enorme pokkeherrie.... MET db-eaters.
 
Soww, deze 690 SMC is 10x, wat zeg ik 1000x beter dan die lelijke pelikaan 690. De zelfde mooie techniek, vakwerkframe, mooi display met toerenteller etc. Netjes is ook het gewicht dat rond de 140 kg is. Mèt accu en startmotor. :}

Alleen zelf ben ik geen liefhebber van electronica, en dus injectie. Maar daar ontkom je helaas niet meer aan vanwege die milieumaffia... :r

Ik wil er graag een keer een proefrit op maken.

Wat ik met met mijn 660 SMC zo gaaf vind, is het brute, rauwe en spartaanse. Wat vaak met "doorontwikkelde" motoren gebeurt, is dat op den duur de scherpe kantjes er af gehaald worden. Dat was ook het geval met bijvoorbeeld de R1. De motoren worden consumentvriendelijker, dus het scherpe en het karakter gaat er op den duur van af. Ik hoop dat dat bij deze KTM niet het geval is, en er is maar één ding om daar achter te komen; en dat is een proefrit! })
 
Laatst bewerkt:
Wat ik met met mijn 660 SMC zo gaaf vind, is het brute, rauwe en spartaanse.
helemaal mee eens... wat dat betreft heeft de 690SMC wat verbeterpuntjes....
optisch is het misschien wel jammer van het gespoten plastic.... ik zie het liever functioneel als op de 660.
Ook de carbon plaatjes bij de acra pijp zie ik liever in plastic, alhoewel het originele metaal nog lelijker is.... liefst de bescherming (en pijp) erop als op de baja

full


kwa rijden hoor ik hele positieve verhalen van Pelikaan bestuurders, allen ex LC8 bestuurders, mits de injectie goed gemapped is.
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld zal 'ie goed rijden. Dat doet een doorontwikkelde R1 ook...
Optisch is de 690 SMC ook goed geslaagd, hoewel ik de 2005/6 SMC kont met dubbele demper toch wel heel erg :9~ vind. Maar ja, het ziet er toch heel gelikt uit.

Kwa sturen en rijden kunnen we wss op de ervaringen van de Pelikaan-bestuurders af gaan. En idd, die zijn voor zover ik weet, er erg positief over.
 
Laatst bewerkt:
ik ga er 1 bestellen deze maand kan niet wachten ik ruil daar
mijn fireblade 2003 op in shit was het maar morgen dan gaat ik bellen
waneer die bij de dealer staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan