#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Fuse*

MF veteraan
7 sep 2003
7.669
0
Ja
Het oude deel zit vol dus kunnen we hier verder.

006853_KTM_Duke_2008.jpg


2010-ktm-690-smc-picture.jpg



KTM 690 smc Deel 1


Techniche gegevens:

Motortype: Eencilinder, 4-Takt
Cilinderinhoud: 654 cc
Boring x Slag: 102 / 80 mm
Vermogen (gehomologeerd): 46,3 kW / 7500 rpm
Maximum koppel: 64 Nm / 6000 rpm
Compressieverhouding: 11,8:1
Starter/Batterij E-Starter: /12 V 8,6 Ah
Transmissie: 6 versnellingen, klauwschakel
Brandstofvoorziening: Keihin EMS met EPT (Electr. Power Throttle)
Bediening: 4 V / OHC
Smeersysteem: Druksmering met 2 Eaton pompen
Motorsmering: Motorex, SAE 10W-60
Primaire transmissie: 36:79
Secundaire transmissie: 16:42
Koeling: Vloeistofgekoeld
Koppeling: APTC Antihopping, hydraulisch gestuurd
Ontsteking: Keihin EMS


Frame: Chroom-molybdeen buizenframe, poedergelakt
Subframe: Self-supporting plastics tank
Stuur: Aluminium, Ø 28 / 22 mm
Voorvering: WP USD Ø 48 mm
Achtervering: WP mono shock met Pro Lever
Veerweg: voor/achter 275 / 265 mm
Voorrem: Brembo schijfrem met radiaal vastgeschroefde remklauw met vier zuigers, remschijf vlottend gelagerd
Achterrem: Brembo schijfrem met remklauw met enkele zuiger, vlottend gelagerd:
Wielen,voor/achter: 3,5 x 17"; 5 x 17"
Banden, voor/achter: 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17
Ketting: X-Ring Ketting 5/8 x 1/4"
Einddemper: Stainless steel silencer with regulated catalytic converter
Balhoofdshoek: 63°
Naloop: 112 mm
Wielbasis: 1480 ± 15 mm
Grondspeling(onbeladen): 290 mm
Zithoogte: 900 mm
Tankinhoud: ca. 12 Liter / 2,5 liter reserve
Gewicht (zonder benzine): ca. 139,5 kg


http://www.munnracing.com/ Tekeningen en onderdelen nummers.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog even alle motoren in de OP! :)

Heb afgelopen dagen al wat km gereden en het is en blijft een leuke fiets. Ben wel blij dat ik de vertanding heb aangepast, maakt hem een stuk leuker.
Verder erg benieuwd hoe lang ik deze aan ga houden, iig nog dit jaar!
 
Nu nog even alle motoren in de OP! :)

Heb afgelopen dagen al wat km gereden en het is en blijft een leuke fiets. Ben wel blij dat ik de vertanding heb aangepast, maakt hem een stuk leuker.
Verder erg benieuwd hoe lang ik deze aan ga houden, iig nog dit jaar!

Jaaa we hebben al een aardige club dus dat moet wel mooi worden!

Gaat er nog iemand zaterdag naar de KTM meeting (10.00) Ermelo?
 
Ik moet toevallig zaterdag even naar André Motors.
Ik probeer er ook om 10 u te zijn, lijkt mij gezellig. :) Ik ben echter niet het type van toertochten, dus die sla ik over.
Juist op de Veluwe zijn vele kilometers onverharde wegen te vinden. Dus als ik in de buurt ben, vind ik het zonde die te negeren :+

Zelfs Harley's kunnen het niet laten: http://www.youtube.com/watch?v=8XnB3Va1q60&feature=channel_video_title

Halverwege halen we een Harley in _O-
In de verte mijn SMCeetje.
 
smc toppers,

ik heb een vraagje en aangezien jullie allemaal handig zijn kunnen jullie me zeker helpen.

Als ik aan het rijden ben, wheelies of sta op mn steppies dan kom ik heel slecht bij mn achterrem. Het pendaaltje zit veeeeels te hoog.

Hebben jullie een idee hoe deze te verlagen?
 
rempomp lossen(2 bouten in sleufgaten),zodoende wanneer je de rempedaal naar beneden drukt, de rempomp naar achter schuift en niet word ingedrukt. Dan boven je rempedaal zit dan een boutje met contramoer om je hoogte te bepalen. Afregelen, rempomp terug vast en knallen maar :)
(rempedaal moet tussen 3 en 5mm vrije speling hebben)
 
rempomp lossen(2 bouten in sleufgaten),zodoende wanneer je de rempedaal naar beneden drukt, de rempomp naar achter schuift en niet word ingedrukt. Dan boven je rempedaal zit dan een boutje met contramoer om je hoogte te bepalen. Afregelen, rempomp terug vast en knallen maar :)
(rempedaal moet tussen 3 en 5mm vrije speling hebben)

top! Klinkt easy! Ga ik fixen!
 
smc toppers,

ik heb een vraagje en aangezien jullie allemaal handig zijn kunnen jullie me zeker helpen.

Als ik aan het rijden ben, wheelies of sta op mn steppies dan kom ik heel slecht bij mn achterrem. Het pendaaltje zit veeeeels te hoog.

Hebben jullie een idee hoe deze te verlagen?

Een setje "pivot pegz" is hellemaal perfect icm de goede hoogte afstelling.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van hier dat setje? Kheb ze wel eens gezien op de ktm site maar volgens mij is het meer voor motorcross waarbij ze veel springen.. lijkt mij

Ikke dus.

Schakeld en remt met meer gevoel, betere grip, vindt ik zelf dus, maar dat is persoonlijk.......
 
nee, standaard heeft een SMC geen skidplate. er is wel een plastieken of aluminium versie te koop, ik rij zelf met de aluminium versie rond.



Ik heb ook een alu skidplate alleen niet gekocht maak zelf gemaakt.

full
 
Ik moet over een tijdje ander banden hebben en zit te twijfelen over welke te nemen.

(jaja heb er al vaker over lopen zeiken)

Ik ben geen super coureur maar red me aardig.

Mijn lijstje:

Pirrelli SC ik heb hier ervaring mee fijne band maar niet goedkoop.
MPP ook ervaring mee ook een fijne band en geen gekke prijs.
Maxxis Pre cuts een erg fijne band maar slijt zeer snel.

Nu kwam ik deze tegen en dit lijkt me ook wel wat om een keer te proberen.

Dunlop sportmax mutant

DUNLOP_SPORTMAX_MUTANT__72514_zoom.jpg



Iemand ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan