#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Look, ik kan je overigens aanbevelen om er een Evo1 luchtfilter kap op te zetten als je de mapping gedaan hebt. Enig nadeel is dat je oordoppen nodig gaat hebben.
 
Look, ik kan je overigens aanbevelen om er een Evo1 luchtfilter kap op te zetten als je de mapping gedaan hebt. Enig nadeel is dat je oordoppen nodig gaat hebben.


hoe ziet dat eruit?

Als mijn motor op kenteken staat wil ik de akra erop schroeven en een andere luchtfilter monteren. wat is het beste als luchtfilter? en kan ik dan zonder mapping naar de dealer toe rijden om daar de mapping te laten doen? of rij ik dan te arm?
 
hoe ziet dat eruit?

Als mijn motor op kenteken staat wil ik de akra erop schroeven en een andere luchtfilter monteren. wat is het beste als luchtfilter? en kan ik dan zonder mapping naar de dealer toe rijden om daar de mapping te laten doen? of rij ik dan te arm?
even bij power parts kijken en je weet het.
je kan ook het luchtfilter aanpassen als ze met je mapping bezig zijn.
ik ben nog steeds blij met de DNA luchtfilter. is gewoon de coolste ;)
 
even bij power parts kijken en je weet het.
je kan ook het luchtfilter aanpassen als ze met je mapping bezig zijn.
ik ben nog steeds blij met de DNA luchtfilter. is gewoon de coolste ;)

:^

Heerlijk geluid :9~ })

Vandaag eens geinformeerd naar nieuw plastic op de KTM, das beter te doen als een nieuwe kuip op een racer :')
 
:^

Heerlijk geluid :9~ })

Vandaag eens geinformeerd naar nieuw plastic op de KTM, das beter te doen als een nieuwe kuip op een racer :')

Wordt iig nog genoeg op verdiend. Heb hier ook 3 setjes liggen. standaard, oranje en zwart. Op de zwarte stickers laten maken. De oranje moet ik nog een keer iets mee.
 
Look, ik kan je overigens aanbevelen om er een Evo1 luchtfilter kap op te zetten als je de mapping gedaan hebt. Enig nadeel is dat je oordoppen nodig gaat hebben.

Heb em vandaag besteld. Zeker een aanrader. Met gesloten deksel bokte hij best veel en olieverbruik was hoog. Met een open deksel rijdt de ktm rustig in lage toeren + meer koppel + harder geluid :9~

hoe ziet dat eruit?

Als mijn motor op kenteken staat wil ik de akra erop schroeven en een andere luchtfilter monteren. wat is het beste als luchtfilter? en kan ik dan zonder mapping naar de dealer toe rijden om daar de mapping te laten doen? of rij ik dan te arm?

76506102000.jpg


Raad het je niet aan, je rijdt dan best arm ja..
 
je kan prima zonder mapping naar de dealer rijden, zorg alleen dat je niet veel gas geeft, gewoon rustig aan.

Airbox deksel (Evo 1 kit) geeft een behoorlijke bak koppel erbij en trekt de curve mooi recht, is wel aan te raden. Geluid wordt er niet heel veel anders op, als je al zonder killer rijdt merk je niet zoveel en zeker niet dat je opeens oordoppen in moet ofzo.

Onderin blijft het echter een beetje behelpen, wat ik het beste vind werken na een hoop testen is met de Akra en Evo 1 gemonteerd, de speciale Evo 1 mapping erbij (niet gewone akra mapping) en met SAS en O2 sensor enabled. Hij loopt dan behoorlijk goed bij langzaam rijden, dat je hem in zijn 1 of 2 kan gooien en op stationair kan laten rijden zonder bokken.
 
1 demper is mooier vind ik.

Over het verbruik van de SMC, stock haalde ik tijdens het inrijden 1:30 ermee, daarna ging het gas erop werd het al snel 1:25. Met de Akra mag ik nu blij zijn 1:20 een keer te halen.

Dat zo helemaal te gek zijn. Dit soort waarden haalde ik met de XTX geen eens.

gr, Look.
 
Look, ik kan je overigens aanbevelen om er een Evo1 luchtfilter kap op te zetten als je de mapping gedaan hebt. Enig nadeel is dat je oordoppen nodig gaat hebben.

Ik ga hem eerst maar eens inrijden. Dan zal er vanzelf wel het een en ander bij gaan komen. *D
Ik kan mezelf. Orgineel blijft die nooit. _O-

gr, Look.
 
Ik denk dat ik de mijne maar oranje laat daar zijn er niet zoveel meer van :P
 
Ik denk dat ik de mijne maar oranje laat daar zijn er niet zoveel meer van :P

Bij de XTX had ik 2 extra set's plastic. Hij kon in het blauw, zwart en wit. Hoe zit het eigenlijk bij de SMC? is het plastic een beetje te betalen en wat zijn de kleur variaties?
Laat me raden, oranje wit en zwart.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem eerst maar eens inrijden. Dan zal er vanzelf wel het een en ander bij gaan komen. *D
Ik kan mezelf. Orgineel blijft die nooit. _O-

gr, Look.
als je mijn idee maar niet gaat jatten haha :+ want zou zonde zijn om 2 identieke motorfietsen te hebben :+

al zou dat dan wel nice zijn, de KTM 690 SMC MF twins :+
 
Bij de XTX had ik 2 extra set's plastic. Hij kon in het blauw, zart en wit. Hoe zit het eigenlijk bij de SMC? is het plastic een beetje te betalen en wat zijn de kleur variaties?
Laat me raden, oranje wit en zwart.

gr, Look.

Gister ff info voor gevraagd en als je alles wil vervangen, rond de 200-250 euro. Plus dan nog evt stickerset, maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt :9
 
. Geluid wordt er niet heel veel anders op, als je al zonder killer rijdt merk je niet zoveel en zeker niet dat je opeens oordoppen in moet ofzo.
als je maar lang genoeg zonder doppen rijdt heb je ze inderdaad niet meer nodig. motorlawaai is je minste zorg. ;)
 
als je mijn idee maar niet gaat jatten haha :+ want zou zonde zijn om 2 identieke motorfietsen te hebben :+

al zou dat dan wel nice zijn, de KTM 690 SMC MF twins :+

2 identieke, Dat kan zo ie zo niet. Jij ging toch een SMC-R kopen. En ik denk dat ik straks 1 van de weinige ben die met een rvs Leovince demper rijdt.

Gelukkig maar want de SMC's Hebben allemaal wel veel van elkaar weg omdat ze al vrij aangekleed de fabriek uit komen. Dat wordt bij een eventuele meeting lastig, als we na het drinken van een glasje cola weer op de motor willen stappen.

gr, Look.
 
Het mooie aan de Evo1 filter is dat hij onderin en middengebied een stuk sterker word. Op top ga je inleveren dat wel. Maar ik doe liever wheelies etc vanuit het midden gebied dan op top. Constant op top moeten rijden sloop je de motor mee. My .2c
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan