Met jouw setup zul je alleen arm rijden onder de 4500 toeren. Ik heb mijn SMC op de dyno gehad met dezelfde setup, en hij loopt bovenin zelfs iets te rijk. Onder de 4500 rpm is hij echter een tikkie arm. Merk je ook dat hij onderin zenuwachtig loopt?
Ik ben wezen experimenteren en er zit toch een behoorlijk verschil tussen de akra en evo1 mappings. Hij staat met de Evo1 mapping onderin en vooral in het midden gebied behoorlijk wat rijker, dit is goed te merken want de motor loopt veel rustiger en als je hem laat rollen zonder te gas te geven in de 1 of de 2, loopt ie rustig op stationair, als je dan gas geeft trekt hij soepel weg zonder bokken.
Mijn setup is dus full akra met evo1 deksel, SAS verwijderd (dit heeft heel weinig invloed op dingen), en hierbij werkt de Evo1 mapping veruit het beste.
Volgens mijn theorie zorgt het Evo1 deksel voor meer lucht onderin en in het midden gebied maar juist minder bij hoge toeren, met als gevolg een lager piek vermogen rond de 7000 rpm maar meer vermogen en koppel tot 6000 rm, er is geen dip meer voelbaar zoals de stock SMC heeft.
Jazeker! Erg bokkerig. Maar het grappige is, dat als ik helemaal geen deksel heb, dat hij niet meer bokt en ik veel meer koppel heb.
Dat is toch grappig? Hij krijgt dan juist nog meer lucht dan een Evo 1 deksel maar hij rijdt wel beter, bokt niet + veel meer koppel.