#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gister mn textielen broek gesmolten aan mn titanium akra voorbocht ;(
Iemand advies over hoe ik de zwarte vlek van mn bocht af kan krijgen?
Op mijn stalen uitlaat kreeg ik het met thinner weg.
En daarna een 3de Akra-hitteschildje gezet.

Als je lange poten hebt, en in korte bochten je voet uitsteekt, raak je de uitlaat.... (althans, ik)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn stalen uitlaat kreeg ik het met thinner weg.
En daarna een 3de Akra-hitteschildje gezet.

Als je lange poten hebt, en in korte bochten je voet uitsteekt, raak je de uitlaat.... (althans, ik)

Hmm ik denk dat ik dat ook eerst even ga proberen, en als dat niet werkt scotch brite.
Zit ook over een 3e akra schildje te denken, maar vindt bijna 100e voor zo'n kapje wel prijzig.
 
Iemand een indicatie hoeveel werk het is voorvork keeringen te vervangen?
er zat gister olie onderaan de voorpoot.
Ik heb al de stofkap verwijderd hier alles goed gereinigd en ingesmeerd met dreft (werkte in het verleden prima bij een scooter)
Maar wil dan toch binnenkort beide keeringen vervangen en ze opnieuw vullen met olie.
 
Ik heb gehoord dat je bovenstaand kunt voorkomen door je voorvork af en toe te ontluchten?
Hoe dit te doen? Ik begreep dat je voorwiel in de lucht moet hangen, en dan ergens een nippeltje losdraaien ofzo?

edit: ik zie in de manual dat de ontluchtingsnippels bovenop de vork zitten.
Echter, in de manual staat op de zijstandaard zetten, maar elders op internet lees ik dat het voorwiel los moet hangen zodat er geen druk op de voorvork staat?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat je bovenstaand kunt voorkomen door je voorvork af en toe te ontluchten?
Hoe dit te doen? Ik begreep dat je voorwiel in de lucht moet hangen, en dan ergens een nippeltje losdraaien ofzo?

edit: ik zie in de manual dat de ontluchtingsnippels bovenop de vork zitten.
Echter, in de manual staat op de zijstandaard zetten, maar elders op internet lees ik dat het voorwiel los moet hangen zodat er geen druk op de voorvork staat?

Doe ik al om de paar ritten.
zo kwam er uit de "lekke" poot ook geen lucht omdat hij het er waarschijnlijk elders uitgooit;)
het lijkt mij dat ontluchten moet met poten op de grond gezien er dan meer druk opstaat en hij tevens zo in de stalling staat (geen vacuum geen overdruk, bij stalling)
 
Ik heb gehoord dat je bovenstaand kunt voorkomen door je voorvork af en toe te ontluchten?
Hoe dit te doen? Ik begreep dat je voorwiel in de lucht moet hangen, en dan ergens een nippeltje losdraaien ofzo?

edit: ik zie in de manual dat de ontluchtingsnippels bovenop de vork zitten.
Echter, in de manual staat op de zijstandaard zetten, maar elders op internet lees ik dat het voorwiel los moet hangen zodat er geen druk op de voorvork staat?

Klopt. het voorwiel moet los van de grond. Of liever gezegd, de motor moet uit de vering zijn. Boven op de veerpoot zie je een klein schroefje. Die moetje dan los draaien. Als het goed is hoor je dan wat lucht ontsnappen. (hoef niet perse) Schroefje weer goed vast draaien en de motor weer op de grond zetten.

full


gr, Look.
 
Klopt. het voorwiel moet los van de grond. Of liever gezegd, de motor moet uit de vering zijn. Boven op de veerpoot zie je een klein schroefje. Die moetje dan los draaien. Als het goed is hoor je dan wat lucht ontsnappen. (hoef niet perse) Schroefje weer goed vast draaien en de motor weer op de grond zetten.

[afbeelding]

gr, Look.

Dit is voor luie rijders verkrijgbaar Look. ;)

KTM - READY TO RACE
 
Iemand een indicatie hoeveel werk het is voorvork keeringen te vervangen?
er zat gister olie onderaan de voorpoot.
Ik heb al de stofkap verwijderd hier alles goed gereinigd en ingesmeerd met dreft (werkte in het verleden prima bij een scooter)
Maar wil dan toch binnenkort beide keeringen vervangen en ze opnieuw vullen met olie.
Effe een voelermaat door de kering heen halen doet soms wonderen. Anders is het totaal nutteloos om ze beide te gaan vervangen hoor, gewoon alleen de lekke.
 
Ook ik zat in de Eifel Dld.

Politie start met intensieve controle op de Lekdijk in Nieuw-Lekkerland - Alblasserdamsnieuws.nl

Hier moet je dus effe niet wezen..........

M'n Avon bandje doet het super! Slijt mooi rond. toch nog zo'n 1000 Km gereden dit weekend

Maar één 690 SMC tegen gekomen, een witte op de heenreis bij Leuven.(Iemand van hier? ik reed samen met een 660 SMC in de andere richting)

Dat zal ik geweest zijn denk ik. Ik heb daar in de buurt rond gereden afgelopen wekend.
En nog bedankt voor de tip. Zal de dijk voorlopig wel even mijden.

gr, Look.
 
Effe een voelermaat door de kering heen halen doet soms wonderen. Anders is het totaal nutteloos om ze beide te gaan vervangen hoor, gewoon alleen de lekke.

Das een goeie, als hij nu nog wat morst, ga ik dat eerst is proberen .
Al heb ik het ideeën dag dreft het ook niet onaardig doet. Morgen weet ik meer:)
 
Ook ik zat in de Eifel Dld.

Politie start met intensieve controle op de Lekdijk in Nieuw-Lekkerland - Alblasserdamsnieuws.nl

Hier moet je dus effe niet wezen..........

M'n Avon bandje doet het super! Slijt mooi rond. toch nog zo'n 1000 Km gereden dit weekend

Maar één 690 SMC tegen gekomen, een witte op de heenreis bij Leuven.
(Iemand van hier? ik reed samen met een 660 SMC in de andere richting)

Ben ik blij dat ik die dijk dit weekend niet heb gepakt:).
Ik zal hem nog wel even mijden dan:@
 
Over het ontluchten van de voorvork, je kunt ook mooie nippeltjes krijgen ideaal. Hieronder te zien op een foto die ik pas geleden gemaakt heb.

7197642060_dd8614b414_c.jpg



[edit] Zie nu net dat iemand me al voor was,.... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn motor is net vertrokken naar Amsterdam! Wellicht dat de nieuwe eigenaar zich hier nog zal melden. Hij had al een paar keer een paar SMC's gespot in Amsterdam. Helaas is enkel zijn Nederlands nog niet zo goed, maar wel een aardige gast.

Was voor de verandering weer eens een vlotte en nette afhandeling. :) Verder wel achterlijk veel interesse gehad. Ik ben tevreden en hoefde niet de hoofdprijs en de nieuwe eigenaar kreeg zijn glimlach niet meer van zijn gezicht. ;)

Kortom Bidle logt uit! :W
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn motor is net vertrokken naar Amsterdam! Wellicht dat de nieuwe eigenaar zich hier nog zal melden. Hij had al een paar keer een paar SMC's gespot in Amsterdam. Helaas is enkel zijn Nederlands nog niet zo goed, maar wel een aardige gast.

Was voor de verandering weer eens een vlotte en nette afhandeling. :) Verder wel achterlijk veel interesse gehad. Ik ben tevreden en hoefde niet de hoofdprijs en de nieuwe eigenaar kreeg zijn glimlach niet meer van zijn gezicht. ;)

Kortom Bidle logt uit! :W

noord africaans typ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan