KTM 690 SMC-R 2013

10 jun 2019
1
0
Morrie luitjes,
Ben nieuw op deze forum, reden hiertoe is dat ik een storing heb met mijn supermoto. Op dit moment is die niet zo super, want afgelopen weekend is deze onder het rijden mee gestopt, en krijg hem niet meer aan de praat.
Onder het rijden begon deze te stotteren/in te houden, moest hem volgas geven om enigszins aan d egang te houden, eenmaal stilgestaan sloeg deze af en kreeg ik hem niet meer aan de praat. motor gaat in de rondte, maar slaat niet aan. Omdat op dat moment bijna de hele dag gereden had (uitlaat heet) en tijdens het starten de uilaat niet plofte, ging ik ervan uit dat het blok geen brandstof kreeg.
Een maal thuis het volgende gecheckt:
tank leeg gezogen, brandstof pomp en filter losgehaald
brandstof filter was helemaal zwart (ipv donker bruin) ook de benzine was gitzwart.
nieuwe filter gemonteerd, brandstof leidingen doorgespoeld, injector gecontroleerd.
Injector gaf geen benzine door, dus laten reinigen.
alles weer opgebouwd, benzine erin en starten, loopt 5 sec en stopt er daarna weer mee.
Bougie vonkt, motor gaat in de rondte dus accu is goed.
nu zit ik te denken dat de brandstof pomp zijn beste tijd heeft gehad, want ik verwacht dat het zwarte niet van de getankte benzine komt maar van de koolborstels van de brandstof pomp.
Heeft hier nog iemand hetzelfde gehad?
de storings lampjes geven de volgende fouten:
luchttemp sensor airbox (klopt want airbox losgehaald om de injector en brandstof leiding schoon te maken)
hallsensor (krukas sensor), maar geeft dit niet altijd
bobine/bougie fout, maar deze heb ik getest en bougie vonkt tijdens het starten.

Alvast bedankt voor jullie constructieve feedback.
groetjes,
David
 
Terug
Bovenaan Onderaan