KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vorige week ook aangehouden. Geen knipperlichten (nu wel, stonden toen al in bestelling) ook plaat veel te schuin, volledige akra zonder e keur. Kleine zefal spy spiegels. Geen kenteken verlichting.

Ze hebben alles even bekeken, ook papieren, zeiden inderdaad plaat staat wel wat schuin he. Daar moest ik maar een keer iets aan doen. Ze wenste me een fijne dag en vertrokken weer.

Niks aan het handje.

Ik trof ook twee "wijsneuzen"........
Reed wel 100 in de bebouwde kom......later maakten ze er 40 Km te hard van......Pfffff
In ben nog in blijde verwachting.
 
Vlgs mij hebben ze niet echt goed een meting kunnen doen, daarom maakte ze van 50 Km te hard al gauw 40 Km te hard.....(het ging in werkelijkheid nog sneller)

Mijn teller geeft maar een Km of 3 te veel aan.
Maar een teller is wel sneller in de weergave van de snelheid tov een Navi (GPS snelheid)
 
Inmiddels een kleine 300 km gereden. Wat een ding... eindeloze wheelies en wat een fun. Leukste straat motor ooit. Ik ben echter bang dat dit ding mijn rijbewijs wel Eems een keer kan gaan kosten :+ inhouden is er niet bij als ik opstap.

Nog 1 vraagje. Wat is een beetje normaal qua olie gebruik. Ik weet dat ze olie gebruiken, maar wat is normaal?

Vandaag was het al bijna zover, aangehouden nadat de politie me een wheelie had zien maken. Ik zag ze redelijk snel dus snel motor weer aan de grond. Ik heb ze wijs kunnen maken dat het kwam door snel accelereren. Ze hadden er zware twijfels bij, maar gaven me het voordeel van de twijfel. Dus geen art 5. Ik zit nu al in dubio wat ik er mee moet. Ik kan mijn rijbewijs echt niet missen, en met de smc kwestie van tijd voor hij verdwijnt.
 
En nog ander dingetje. Iemand hier toevallig een setje passagiers voetsteunen liggen waar ie vanaf wil. Ik houd me aanbevolen.
 
Afgelopen zaterdag eindelijk het eerste ritje gehad op de smc en het naar m'n zin heb gehad. Ik vond hem maar elke weer wazig sturen. Vering opnieuw afgesteld en overal naar gekeken, maar niet echt een oorzaak kunnen vinden. Wel van de comfort naar sport gegaan met de veerstand. Dus ik zaterdag de smc uit de schuur getrokken en de bandenspanning meten, blijkt er in m'n voorband maar 0,5 bar te zitten :×

Gelukkig zonder kleerscheuren de ritten ervoor gedaan, maar dat had heel anders kunnen aflopen. Normaal controleer ik het altijd voor elke rit, maar nu stomweg gewoon niet aan gedacht.

Moet wel zeggen dat en nu stukken beter rijdt hahaha
 
12341602_10206537583297391_6191945916343232579_n.jpg


Iemand interesse hierin? Spul is als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand hier misschien al het probleem kunnen verhelpen met wat betreft het uitvallen bij vanuit stilstand wegrijden wanneer de db killer eruit is?
pas de db killer er weer even uit gehaald, stuk gaan rijden, misschien wel 10 x uitgevallen onderweg bij stoplichten enz. om helemaal gek van te worden. meteen de db killer er weer in gezet dus. dan helemaal nergens last van. wsl te weinig tegendruk zonder db killer of zo dan denk ik.
gaat om een 2013 met akra + akra mapping.
 
heeft iemand hier misschien al het probleem kunnen verhelpen met wat betreft het uitvallen bij vanuit stilstand wegrijden wanneer de db killer eruit is?
pas de db killer er weer even uit gehaald, stuk gaan rijden, misschien wel 10 x uitgevallen onderweg bij stoplichten enz. om helemaal gek van te worden. meteen de db killer er weer in gezet dus. dan helemaal nergens last van. wsl te weinig tegendruk zonder db killer of zo dan denk ik.
gaat om een 2013 met akra + akra mapping.
Klinkt als een oude mapping, er is een update geweest.
 
Kwam de volgende onderdelen nog tegen die weg mogen.
PB me maar als je interesse hebt.

- Stuurverhogers
- Luchtfilter K&N
- setje Knipperlichten
- E-keur plaatje voor op uitlaat incl. boortje/popnagels
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een adres om custom mapping te laten schrijven?
Ruud Frederiks is nogal ver, en verder ken ik er geen..
 
Heeft iemand een adres om custom mapping te laten schrijven?
Ruud Frederiks is nogal ver, en verder ken ik er geen..

Geen idee waar je woont, maar in Nederhorst den Berg (beetje midden-nederland) zit MVS Race Engineering. Zelf ooit een keer een blokrevisie door hem laten doen en een vriend van me heeft daar zn 690 op de testbank gehad voor een custom mapping en beide erg tevreden over het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje,

Van de week setje andere handkappen met aluminium beugels op de SMT gezet. Komen van een SMC af. Heeft iemand nog een onbeschadigde linker zwarte plastic kap liggen? De mijne heeft een paar kleine krasjes.

 
Wat voor bandenspanning is aan te raden op het circuit? gaat om een 690smc. we gaan 15mei naar Lelystad.

mvd rade 1.8 bar voor en achter aan. maar sommigen rijden ook met 1.6 bar voor en achter. ligt ook aan je eigen gewicht.

met een 690 smc zou ik 1.8 bar voor en achter aanhouden omdat het geen lichte circuitfiets is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan