KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vindt het zelf ook een stuk mooier staan op de r versie.
En nog bedankt voor de ring haha!
 
Netjes hoor.
Kijk wel even naar de kleur van je demper, lijkt bruin verkleurd van de hitte.
(2e foto onder de akra sticker)
Dat zou betekenen dat er niet veel meer over is van je demperwol.

Op de foto lijkt het erger dan het in het echt is.

2 weken geleden hebben ze de popnagels opnieuw in de demper gezet omdat er 2 waren losgetrild. De monteur vertelde dat het demperwol nog wel goed was.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's!
Welke banden rijdt jij mee?

Voor zit er een michelin pilot soft slick op en achter een dunlop radial slick met ingesneden profiel.

Met ons groepje hebben we een tijdgeleden gebruikte slicks gekocht in belgie. En laatst een stapel nieuwe voorbanden die een paar jaar oud zijn. Maar ze plakken nog mega goed. Had voor landsard een nieuwe erop gelegd voor. Langer dan normaal de bandjes warm gereden en voelde m nergens een keer glijden voor. Alleen met te fanatiek de bocht uit met t gas dat ie achter ging driften
 
Reservepijpje is nooit verkeerd :P .
Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen , ik weet je was een draadje gestart , maar is ondertussen redelijk vervuild , Heb je je pijp bv. nu terug ?
 
Gister een goede 300km weggereden op de ktm.

Ben onder andere bij Goes geweest (Ruud frederics) om de powercommander te laten afstellen.
De vermogenswinst rechtvaardigt niet de kosten.
Maar de motor loopt nu wel overal best soepel.


Toch nog 77pk aan het achterwiel
 
Nogal hectische week gehad , vandaar de late reactie.

De motor heeft de rit van huis naar kamer overleeft , ga morgen naar de dealer om een en ander te laten monteren en de olie bij te laten vullen. 1e beurt heeft plaatsgevonden bij ~920km ,staat nu 2400km op de teller. Heb em nu 2 en een halve maand ofzo.

Heb de wings uitlaat met de kleine db killer. De grotere maakte naar mijn mening wat teveel geluid voor normaal gebruik. Moet de akra mapping even laten omflashen naar de normale mapping om laten zetten aangezien de fabrikant van wings dat aanbeveelt.

Ik rij regelmatig langere afstanden met hogere snelheden @140-150km/h , dat zou het (mogelijk) hoger olieverbruik kunnen verklaren. Ga zeker een extra flesje kopen voor wanneer ik zelf wil bijvullen.

Verder bevalt de fiets prima, ben wel aan het kijken naar een scherm/front voor de motor. Op langere afstanden merk je wel dat je handen pijn beginnen te doen aangezien je door de wind naar achter wordt getrokken. Heb het oog op de Lynx R fairing. Deze is helaas wel aardig aan de prijs dus ik moet hier nog goed over na gaan denken.

Over 6 weken op naar Toscane (in de buurt van Pisa), met de hoop mooie on en offroad wegen te vinden. Moet alleen kijken hoe hij daar komt , zelf rijden of hem in de nieuwe auto stoppen. Met de wielen er af en vering ingedrukt moet dat wel lukken. Met een beetje geluk ga ik zelfs eerder maar dan een tussenstop bij de mont ventoux van een week.
 
Laatst bewerkt:
Spikee, hoog olie verbruik lijkt mij niet normaal. Even goed meten en in de gaten houden.

Ik rijdt wanneer ik last van me nek heb met dit ruitje:

jmfSXK
4 boutjes los en je hebt hem er weer af.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij regelmatig langere afstanden met hogere snelheden @140-150km/h , dat zou het (mogelijk) hoger olieverbruik kunnen verklaren. Ga zeker een extra flesje kopen voor wanneer ik zelf wil bijvullen.

Verder bevalt de fiets prima, ben wel aan het kijken naar een scherm/front voor de motor. Op langere afstanden merk je wel dat je handen pijn beginnen te doen aangezien je door de wind naar achter wordt getrokken. Heb het oog op de Lynx R fairing. Deze is helaas wel aardig aan de prijs dus ik moet hier nog goed over na gaan denken.

Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................

Een Touratec of een PP ruitje, maakt niet zoveel uit met de hoeveelheid wind die je vangt.
Gewoon trainen, het went vanzelf.
 
Wrom heb je geen meerdere cilinder gekocht als je zoveel stukken 140/150 rijdt?
Is dit op teller of gps? Moet mijn teller anders instellen wijkt nu 18km/h af.
 
Ik rij regelmatig langere afstanden met hogere snelheden @140-150km/h , dat zou het (mogelijk) hoger olieverbruik kunnen verklaren. Ga zeker een extra flesje kopen voor wanneer ik zelf wil bijvullen.

Twee kennissen van mij, allebei een nieuwe 2015 SMC, hebben ook een bovenmatig olieverbruik. Niet eens bij lange afstanden. Dit zal onder fabrieksgarantie verholpen gaan worden. Ik zou het zeker melden bij je dealer. Wellicht komt er een terugroepactie van KTM.

Ik heb ook een nieuwe en hou mijn olieverbruik nauwlettend in de gaten.
Heb er nu 700 KM op zitten en heb inmiddels 150 CC moeten bijvullen.
 
Zal mijn olie verbruik ook eens in de gaten houden.

Heb er nu iets in 600 km op staan in??? Anderhalve maand ofzk. Haha 2400 km in 2 mnd is fucking veel :p
 
Twee kennissen van mij, allebei een nieuwe 2015 SMC, hebben ook een bovenmatig olieverbruik. Niet eens bij lange afstanden. Dit zal onder fabrieksgarantie verholpen gaan worden. Ik zou het zeker melden bij je dealer. Wellicht komt er een terugroepactie van KTM.

Ik heb ook een nieuwe en hou mijn olieverbruik nauwlettend in de gaten.
Heb er nu 700 KM op zitten en heb inmiddels 150 CC moeten bijvullen.

Ook div. gevallen bekent van 690's met hoog olie verbruik.
Zolang het minder is als 1Ltr./1000 Km, doet KTM er niks aan.......

Die van mij; een 2009 & 2014, bij allebei olie verbruik nihil. Het kan dus wel.
 
Heb hiervoor een f800gs gehad (die trouwens niet lagere toeren loopt als de ktm bij 120/130) en dat voelde voor mij als een .. tja hoe moet ik het zeggen een obstakel ofzo om mee te rijden... Voor het korte ritje liet ik hem liever staan dan er mee te rijde. De ktm neem ik nu overal mee naar toe en is een fantastische fiets om mee te rijden.

Met enkele mods is er best een redelijke toerfiets van te maken zonder een compromis in rij eigenschappen.

Volgens diverse forum posts is het kijkglaasje gelijk aan ~300ml als dit alle olie is wat verbruikt is dan valt dat nog enig sinds mee.

De teller van de ktm wijkt inderdaad aardig af , de langere stukken op de snelweg zal met een snelheid van 110/130 op de gps zijn (~200km).
 
Laatst bewerkt:
Net nadat de politie m'n uitlaat afgepakt had was het zo'n mooi weer en had ik zo lang niet gereden dat ik wel een stukje moest rijden.

Originele pijp zat er nog onder van de RDW-keuring maar ik had die OBDII-kabel even niet bij de hand, dus uiteindelijk maar met de open uitlaat-mapping gereden. Dat liep minder beroerd dan verwacht en uiteindelijk een hele tijd lekker gestuurd.

Klein stukje snelweg gepakt toen ik bijna thuis was en met 140/150 op de teller viel ineens het vermogen weg. Stotteren, backfire, etc.

Motor aan de kant gezet en meteen naar het gasklephuis gekeken (je hoort wel eens dat die losschieten/scheuren). Daar was niks mee. Motor weer gestart en het blok klonk gewoon goed.

Toen voorzichtig doorgereden naar huis. Dat ging op zich prima, alleen zodra je boven de +-4000 toeren meer dan 70% gas geeft gaat 'ie weer vervelend doen (stotteren, ploffen, etc).

Twee weken geleden eindelijk tijd gehad om er weer een open pijp onder te hangen. Klein proefritje gemaakt in de hoop dat 't nu beter zou gaan: nee dus. Sindsdien geen tijd gehad om ernaar te kijken, maar heeft iemand enig idee waar ik het kan zoeken?

Dacht eraan om de bougie eerst maar eens te vernieuwen. Zou het misschien ook de lambda-sensor geweest kunnen zijn die te heet is geworden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan