KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister een goede 300km weggereden op de ktm.

Ben onder andere bij Goes geweest (Ruud frederics) om de powercommander te laten afstellen.
De vermogenswinst rechtvaardigt niet de kosten.
Maar de motor loopt nu wel overal best soepel.

[~[url="http://i471.photobucket.com/albums/rr76/joeyverveer/ktm%20690%20smc/DC790386-2096-4F52-9E9C-513385EBFD04_zpswlt7ktq4.jpg"]afbeelding~][/URL]
Toch nog 77pk aan het achterwiel

Heel netjes, daar doe ik het voor.

met welke setup is dit precies?
 
hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.

Uuuuh:

IMG_20150612_155013.jpg


Denk (hoop :X ) dat 't stukje door de uitlaatklep naar buiten gevlogen is, óf bovenop de zuiger zit.

Zo eens de klepspeling meten en kijken of die nog OK is.
 
Weet iemand hier misschien waar ik een werkplaatshandboek kan vinden? Dit voor de aanhaalmomenten etc.
 
Heel netjes, daar doe ik het voor.

met welke setup is dit precies?

evo2
- nokkenas
-evo luchtfilter (k&N rx nog wat)
-volledige akra
-Pijp afgedopt
-power commander V afgesteld

hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.

Uuuuh:

IMG_20150612_155013.jpg


Denk (hoop :X ) dat 't stukje door de uitlaatklep naar buiten gevlogen is, óf bovenop de zuiger zit.

Zo eens de klepspeling meten en kijken of die nog OK is.

OEF! die ziet er niet best uit
Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................
Hoe kom je hierbij? Hoe heb je dit gemeten?

andre rijdt met een olietemperatuurmeter (zo digitale van stage 6)

Weet iemand hier misschien waar ik een werkplaatshandboek kan vinden? Dit voor de aanhaalmomenten etc.

https://dl.dropboxusercontent.com/u..._3206193_032014/ENGLISCH/14_3206193_en_RM.pdf

achteraan staan de aanhaalmomenten
dit is wel voor 2014 (je zal daarmee het aanhaalmoment van de binnenste bougie moeten nemen)
 
Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................

Dus een oliekoeler zal niet verkeerd zijn voor de 690, ver boven de 100 graden met die snelheid vind ik nogal wat. Om even te vergelijken met mijn auto, veel stadsverkeer zit die rond de 90-100 graden maar zodra ik op de snelweg rij met 130-140 is de olie 70-80 graden.

Dus dan zou stadsverkeer voor een 690 echt niet goed zijn aangezien de temp dan nog hoger op kan lopen.
 
Dus een oliekoeler zal niet verkeerd zijn voor de 690, ver boven de 100 graden met die snelheid vind ik nogal wat. Om even te vergelijken met mijn auto, veel stadsverkeer zit die rond de 90-100 graden maar zodra ik op de snelweg rij met 130-140 is de olie 70-80 graden.

Dus dan zou stadsverkeer voor een 690 echt niet goed zijn aangezien de temp dan nog hoger op kan lopen.

In de stad loopt de temperatuur ook wel op, maar houd gelijke tred met de koelwater temperatuur.
Met een lagere temperatuur schakelaar in de radiateur, valt het wel mee dus.

Het is niet voor niks dat er voor de 690 Duke een oliekoeler leverbaar is/was.
 
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.

Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.

Heb nu het powerparts scherm van ktm er op zitten , dit bevalt goed. 140-160 op de teller is goed te doen zonder enige klachten.

Ik neem aan dat de de olie temp en dergelijke gewoon binnen spec is. Anders was dit wel ergens vermeld lijkt mij.

De motor werd vandaag pas echt warm in het langzame verkeer (1 na laatste streepje) de hogere snelheden zorgden juist voor een lagere temperatuur.
 
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.

Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.

Dan is het probleem toch opgelost!
De volgende beurt is overigens bij 10.000 Km
 
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.

Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.

Zelf weten hoor, maar 1.6 liter olie is natuurlijk al niet heel veel voor een motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.

Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.

Heb nu het powerparts scherm van ktm er op zitten , dit bevalt goed. 140-160 op de teller is goed te doen zonder enige klachten.

Ik neem aan dat de de olie temp en dergelijke gewoon binnen spec is. Anders was dit wel ergens vermeld lijkt mij.

De motor werd vandaag pas echt warm in het langzame verkeer (1 na laatste streepje) de hogere snelheden zorgden juist voor een lagere temperatuur.


uhhhhhh totale inhoud is 1,6L - 0,25L = 1,35L vind ik persoonlijk vrij weinig.
En denk toch echt als je blok in elkaar naait en er zit te weinig olie in dat je geen garantie claim hebt.
Je dient zelf je oliepeil te controleren.

Het zal iig niet iets zijn waar ik op zou bezuinigen -O-
 
De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.
Maak er een gewoonte van om na een rit, ff in je olie pijlglas te kijken , en wanneer nodig ff een scheutje nieuwe olie er bij te gooien tot aan het bovenste streepje, Kost op jaarbasis weinig en je weet zeker dat de hoeveelheid olie doet wat ie doen moet. Ik vind idd dat de hoeveelheid ( 1,6 ) toch al weinig is voor zoveel geweld.
 
Net de motor uit de schuur gehaald voor klein ritje. Starten lopen, maar geen dashboard meer... Alles nagelopen, zekeringen stekker dashboard. Helaas niets. Achtergrond verlichting doet het wel. Ook de richting aanwijzerverklikkers doen het niet.

Iemand een idee?
 
Net de motor uit de schuur gehaald voor klein ritje. Starten lopen, maar geen dashboard meer... Alles nagelopen, zekeringen stekker dashboard. Helaas niets. Achtergrond verlichting doet het wel. Ook de richting aanwijzerverklikkers doen het niet.

Iemand een idee?

Kapot getrilde printplaat, gebeurt vaker toch?
 
Net de motor uit de schuur gehaald voor klein ritje. Starten lopen, maar geen dashboard meer... Alles nagelopen, zekeringen stekker dashboard. Helaas niets. Achtergrond verlichting doet het wel. Ook de richting aanwijzerverklikkers doen het niet.

Iemand een idee?

Heb ik ook gehad, word een nieuw display als €340 -O-
 
Maak er een gewoonte van om na een rit, ff in je olie pijlglas te kijken , en wanneer nodig ff een scheutje nieuwe olie er bij te gooien tot aan het bovenste streepje, Kost op jaarbasis weinig en je weet zeker dat de hoeveelheid olie doet wat ie doen moet. Ik vind idd dat de hoeveelheid ( 1,6 ) toch al weinig is voor zoveel geweld.

Dat is ook het beste, olie-pijlen met een warme motor.

full


Ik heb er een dikkere pakking tussen zitten, maakt 2,3 Ltr. olie
 
Else. Das wel mooie oplossing om meer olie te hebben (dus ook koeling).

Waar heb je die vandaan?
 
Heb ik ook gehad, word een nieuw display als €340 -O-
:X daar wordt ik nog niet vrolijk van.

Inmiddels na alle stekkers en paar keer los 2 x kortstondig even een werkend dashboard. Alle bekabeling ziet er uit als nieuw. Spanning op de juiste pootjes, ben toch bang voor defect in het dashboard zelf. Van de week maar openmaken. Wellicht zelf te maken.
 
Else. Das wel mooie oplossing om meer olie te hebben (dus ook koeling).

Waar heb je die vandaan?

Maakt qwa koeling niet veel uit, de olie temperatuur is hooguit wat stabieler.

Het is 35% meer olie, dus een kleinere omloop snelheid. En aan twee kanten een lang oliefilter = meer filter oppervlak.

Waar vandaan; zelf gemaakt + aanpassing koppeling en big-end smering.
full

full
 
:X daar wordt ik nog niet vrolijk van.

Inmiddels na alle stekkers en paar keer los 2 x kortstondig even een werkend dashboard. Alle bekabeling ziet er uit als nieuw. Spanning op de juiste pootjes, ben toch bang voor defect in het dashboard zelf. Van de week maar openmaken. Wellicht zelf te maken.

Gaat de tellernaald wel rond?
 
:X daar wordt ik nog niet vrolijk van.

Inmiddels na alle stekkers en paar keer los 2 x kortstondig even een werkend dashboard. Alle bekabeling ziet er uit als nieuw. Spanning op de juiste pootjes, ben toch bang voor defect in het dashboard zelf. Van de week maar openmaken. Wellicht zelf te maken.

Bij mij bleef hij soms aan en deed alles het weer, stukkie rijden en alles was weer uit.. Zo gaat t net zolang tot hij echt stuk is en helemaal niks meer (behalve verlichting) doet
 
Bij mij bleef hij soms aan en deed alles het weer, stukkie rijden en alles was weer uit.. Zo gaat t net zolang tot hij echt stuk is en helemaal niks meer (behalve verlichting) doet

3 weken terug werkend in de schuur gezet. Altijd perfect gedaan. Nu helemaal niet meer. Geen toerenteller en geen enkel controle lampje. Inderdaad alleen de achtergrond verlichting werkt. Lees links en rechts dat er toch onder garantie vervangen zijn ook jaren na de 2 jarige termijn. Eerst maar eens kijken en dan navragen.
 
Laatst bewerkt:
3 weken terug werkend in de schuur gezet. Altijd perfect gedaan. Nu helemaal niet meer. Geen toerenteller en geen enkel controle lampje. Inderdaad alleen de achtergrond verlichting werkt. Lees links en rechts dat er toch onder garantie vervangen zijn ook jaren na de 2 jarige termijn. Eerst maar eens kijken en dan navragen.

Bij mij precies hetzelfde verhaal ja.
Heb idd heren der ook gelezen dat dit onder garantie vervangen is omdat het een 'bekend' probleem zou zijn. Echter is mijn 690 van 2007, dus garantie of coulance was er niet bij.
Zou het evengoed gewoon proberen. Nee heb je ja kan je krijgen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan