RedHenk
Die hard MF'er
- 13 jun 2008
- 928
- 119
hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.Was idd de bougie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.Was idd de bougie.
Gister een goede 300km weggereden op de ktm.
Ben onder andere bij Goes geweest (Ruud frederics) om de powercommander te laten afstellen.
De vermogenswinst rechtvaardigt niet de kosten.
Maar de motor loopt nu wel overal best soepel.
[~[url="http/i471.photobucket.com/albums/rr76/joeyverveer/ktm%20690%20smc/DC790386-2096-4F52-9E9C-513385EBFD04_zpswlt7ktq4.jpg"]afbeelding~][/URL]
Toch nog 77pk aan het achterwiel
hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.
Hoe kom je hierbij? Hoe heb je dit gemeten?Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................
Heel netjes, daar doe ik het voor.
met welke setup is dit precies?
hahaha , wel lullig , maar altijd beter dan je brandstof filter , leuk klusje is dat.
Uuuuh:
Denk (hoop ) dat 't stukje door de uitlaatklep naar buiten gevlogen is, óf bovenop de zuiger zit.
Zo eens de klepspeling meten en kijken of die nog OK is.
Hoe kom je hierbij? Hoe heb je dit gemeten?Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................
Weet iemand hier misschien waar ik een werkplaatshandboek kan vinden? Dit voor de aanhaalmomenten etc.
Olie verbruik is te verklaren door te warme olie. Een half uurtje 14-150 Km/u rijden en je olie is ver boven de 100 Graden.................
Dus een oliekoeler zal niet verkeerd zijn voor de 690, ver boven de 100 graden met die snelheid vind ik nogal wat. Om even te vergelijken met mijn auto, veel stadsverkeer zit die rond de 90-100 graden maar zodra ik op de snelweg rij met 130-140 is de olie 70-80 graden.
Dus dan zou stadsverkeer voor een 690 echt niet goed zijn aangezien de temp dan nog hoger op kan lopen.
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.
Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.
evo2
- nokkenas
-evo luchtfilter (k&N rx nog wat)
-volledige akra
-Pijp afgedopt
-power commander V afgesteldThanks, binnenkort eens kijken waar ik op uit kom met de '14 smc met evo1 met POD filter. later eventueel met PC V. Ben benieuwd
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.
Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.
Bij de dealer geweest en scherm, radiator bescherming etc.. laten monteren. Het oliepijl wat helemaal onder in het kijkglaasje is is geen probleem. Het kijkglaasje is ~250ml volgens de monteur en het zou zelfs beter zijn voor de doorloop o.i.d. De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.
Het olie verbruikt val dus reuze mee en is zeker binnen spec.
Heb nu het powerparts scherm van ktm er op zitten , dit bevalt goed. 140-160 op de teller is goed te doen zonder enige klachten.
Ik neem aan dat de de olie temp en dergelijke gewoon binnen spec is. Anders was dit wel ergens vermeld lijkt mij.
De motor werd vandaag pas echt warm in het langzame verkeer (1 na laatste streepje) de hogere snelheden zorgden juist voor een lagere temperatuur.
Maak er een gewoonte van om na een rit, ff in je olie pijlglas te kijken , en wanneer nodig ff een scheutje nieuwe olie er bij te gooien tot aan het bovenste streepje, Kost op jaarbasis weinig en je weet zeker dat de hoeveelheid olie doet wat ie doen moet. Ik vind idd dat de hoeveelheid ( 1,6 ) toch al weinig is voor zoveel geweld.De olie wordt gewoon volgens het service boekje vervangen bij de volgende beurt van 7500 ofzo. Die 1.6 liter die er nog in zit is meer dan zat volgens de monteur.
Net de motor uit de schuur gehaald voor klein ritje. Starten lopen, maar geen dashboard meer... Alles nagelopen, zekeringen stekker dashboard. Helaas niets. Achtergrond verlichting doet het wel. Ook de richting aanwijzerverklikkers doen het niet.
Iemand een idee?
Net de motor uit de schuur gehaald voor klein ritje. Starten lopen, maar geen dashboard meer... Alles nagelopen, zekeringen stekker dashboard. Helaas niets. Achtergrond verlichting doet het wel. Ook de richting aanwijzerverklikkers doen het niet.
Iemand een idee?
Maak er een gewoonte van om na een rit, ff in je olie pijlglas te kijken , en wanneer nodig ff een scheutje nieuwe olie er bij te gooien tot aan het bovenste streepje, Kost op jaarbasis weinig en je weet zeker dat de hoeveelheid olie doet wat ie doen moet. Ik vind idd dat de hoeveelheid ( 1,6 ) toch al weinig is voor zoveel geweld.
daar wordt ik nog niet vrolijk van.Heb ik ook gehad, word een nieuw display als €340
Else. Das wel mooie oplossing om meer olie te hebben (dus ook koeling).
Waar heb je die vandaan?
daar wordt ik nog niet vrolijk van.
Inmiddels na alle stekkers en paar keer los 2 x kortstondig even een werkend dashboard. Alle bekabeling ziet er uit als nieuw. Spanning op de juiste pootjes, ben toch bang voor defect in het dashboard zelf. Van de week maar openmaken. Wellicht zelf te maken.
daar wordt ik nog niet vrolijk van.
Inmiddels na alle stekkers en paar keer los 2 x kortstondig even een werkend dashboard. Alle bekabeling ziet er uit als nieuw. Spanning op de juiste pootjes, ben toch bang voor defect in het dashboard zelf. Van de week maar openmaken. Wellicht zelf te maken.
Bij mij bleef hij soms aan en deed alles het weer, stukkie rijden en alles was weer uit.. Zo gaat t net zolang tot hij echt stuk is en helemaal niks meer (behalve verlichting) doet
3 weken terug werkend in de schuur gezet. Altijd perfect gedaan. Nu helemaal niet meer. Geen toerenteller en geen enkel controle lampje. Inderdaad alleen de achtergrond verlichting werkt. Lees links en rechts dat er toch onder garantie vervangen zijn ook jaren na de 2 jarige termijn. Eerst maar eens kijken en dan navragen.