KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Aoks

MF veteraan
7 sep 2006
3.101
11
Twello
Welkom bij KTM 690 SMC(-R) deel 8

4.jpg


ENGINE
DESIGN
1-cylinder, 4-stroke engine
DISPLACEMENT
690 cm³
BORE
102 mm
STROKE
84.5 mm
POWER IN KW
49 kW
STARTER
Electric starter
LUBRICATION
Forced oil lubrication with 2 oil pumps
TRANSMISSION
6-speed
PRIMARY DRIVE
36:79
SECONDARY GEAR RATIO
16:42
COOLING
Liquid cooled
CLUTCH
APTC(TM) slipper clutch, hydraulically actuated
EMS
Keihin EMS with RBW, twin ignition

CHASSIS
FRAME DESIGN
Chromium-Molybdenum steel trellis frame, powder coated
FRONT SUSPENSION
WP USD Ø 48 mm
REAR SUSPENSION
WP shock absorber with Pro-Lever linkage
SUSPENSION TRAVEL (FRONT)
215 mm
SUSPENSION TRAVEL (REAR)
250 mm
FRONT BRAKE
Brembo four-piston radial fixed calliper, brake disc
REAR BRAKE
Brembo single-piston floating calliper, brake disc
FRONT BRAKE DISC DIAMETER
320 mm
REAR BRAKE DISC DIAMETER
240 mm
ABS
Bosch 9M+ two-channel ABS (disengageable, optional Supermoto mode)
CHAIN
X-Ring 5/8 x 1/4"
STEERING HEAD ANGLE
63 °
WHEELBASE
1480 ± 15 mm
GROUND CLEARANCE
270 mm
SEAT HEIGHT
890 mm
TANK CAPACITY (APPROX.)
12 l
DRY WEIGHT
141 kg

VOORGAANDE TOPICS:
# KTM 690 smc 2008 #
#KTM 690 SMC# deel 2
KTM SMC 690 Deel 3 Braaaaap!
K™ 690 Sm© deel 4, hij gaat hard!
K™ 690 Sm© deel 5 onroad/offroad...broaapen!
KTM 690 SMC-R Deel 6 Broaaapen met die zooi!
KTM 690 SMC-R Deel 7 Broaaaper die broaaap!






Topic Members

*Fuse*
full


Aoks
100.JPG


broaap
_MG_2874_zps1cd8d474.jpg


else
full


hdegroot
117sh2e.jpg


Isdatzo
1069888_441311992633509_452826279_n.jpg


joeyverveer
8C9FF2A3-3106-43AB-B894-C3D540CDCE87-250-0000001CEBED09FF_zps64fa4b07.jpg

Josss
140zuao.jpg


look
full


LuukR
full


MajestiC
null_zps510ba330.jpg


maR1tijnCR
dscn1579-jpg.1426457


PeterVB
mB0lvl7.jpg


Ranx
291cf34f97f14d631b0815bb1e46169b


RB-
1780731_608013642600782_71508236_n.jpg


RedHenk
full


RG690smc-R
1069396_10151537131507686_1004024709_n.jpg


RR-Neliz
2v2d55l.jpg


sjorrit
LbWrie5.jpg


smpowah
IMG_20170318_203029_137_zpscllaukeu.jpg


SPutnick
11390052_906112709435480_2673332252971558586_n.jpg


tetsu
DSC00600.jpg


XR 600SM
20150520_192237_zpsgvabfsa4.jpg
 
Laatst bewerkt:
vraagje, vandaag helaas lekke achterband gekregen met mijn 690 sm. (spaakwiel) gelukkig motor bij iemand kunnen stalen voor vannacht en morgen. morgen zijn alle lokale motorzaken helaas gesloten.

Zit er in een 690 sm spaakwiel een binnenband of zijn deze tubeless. ik heb ooit gehoord over een binnenband maar kan in de owners manual er nu niks over vinden?.

als hij tubeless is kan ik er morgen prop in laten zetten bij autobedrijf. en anders moet ik eerst nog binnenband ergens regelen.

alvast bedankt
 
vraagje, vandaag helaas lekke achterband gekregen met mijn 690 sm. (spaakwiel) gelukkig motor bij iemand kunnen stalen voor vannacht en morgen. morgen zijn alle lokale motorzaken helaas gesloten.

Zit er in een 690 sm spaakwiel een binnenband of zijn deze tubeless. ik heb ooit gehoord over een binnenband maar kan in de owners manual er nu niks over vinden?.

als hij tubeless is kan ik er morgen prop in laten zetten bij autobedrijf. en anders moet ik eerst nog binnenband ergens regelen.

alvast bedankt

Je word zeldzaam met je 690 SM zelf ook een gehad er is een topic van maar die is al een tijdje dood heb ik toen ook in gereageerd.
maargoed, er zit een binnenband in ja.
 
Vraagje, voor mijn Duke r 690 2011 ben ik opzoek naar een motorzaak voor mijn 15.000km beurt zoals kleppenstellen en brandstoffilter vervangen.
Welke zaak raden jullie mij aan ?
Wil wel iemand hebben die ervaring heeft en geen leerling monteur eraan zet.
Verpalen en rb motoren ben ik niet zo fan van.
Andere ervaring met brouwer Nijkerk ? Of André in Ermelo ?
 
vraagje, vandaag helaas lekke achterband gekregen met mijn 690 sm. (spaakwiel) gelukkig motor bij iemand kunnen stalen voor vannacht en morgen. morgen zijn alle lokale motorzaken helaas gesloten.

Zit er in een 690 sm spaakwiel een binnenband of zijn deze tubeless. ik heb ooit gehoord over een binnenband maar kan in de owners manual er nu niks over vinden?.

als hij tubeless is kan ik er morgen prop in laten zetten bij autobedrijf. en anders moet ik eerst nog binnenband ergens regelen.

alvast bedankt
geloof dat ze vanaf 2015 tubeless zijn .. else of joey zal dit mogelijk kunnen/willen gaan bevestigingen gok ik :)
 
Vraagje, voor mijn Duke r 690 2011 ben ik opzoek naar een motorzaak voor mijn 15.000km beurt zoals kleppenstellen en brandstoffilter vervangen.
Welke zaak raden jullie mij aan ?
Wil wel iemand hebben die ervaring heeft en geen leerling monteur eraan zet.
Verpalen en rb motoren ben ik niet zo fan van.
Andere ervaring met brouwer Nijkerk ? Of André in Ermelo ?
benader een mfer :P die doet het met alle liefde voor net prijsje O-) .
geloof dat joeyveer hele blokken uit elkaar had getrokken in het verleden en dat er meerdere zijn die hun brandstof filter etc vervangen.
Met klein beetje gereedschap en google/youtube kun je prima zelf alles doen en voor de zekerheid enkel de kleppen stellen uit besteden (rest is echt simpel kun je eigenlijk niks aan fout doen)
 
vraagje, vandaag helaas lekke achterband gekregen met mijn 690 sm. (spaakwiel) gelukkig motor bij iemand kunnen stalen voor vannacht en morgen. morgen zijn alle lokale motorzaken helaas gesloten.

Zit er in een 690 sm spaakwiel een binnenband of zijn deze tubeless. ik heb ooit gehoord over een binnenband maar kan in de owners manual er nu niks over vinden?.

als hij tubeless is kan ik er morgen prop in laten zetten bij autobedrijf. en anders moet ik eerst nog binnenband ergens regelen.

alvast bedankt

volgens mij als er 'excel' op je velg staat, dan is dit tubeless.
ik heb iig een smc 2011 en die is tubeless
 
goeiedag,

onderstaande bericht ook al onderaan op laatste bldz van vorige topic geplaatst, maar hier nogmaals

ik ben sinds kort op zoek naar een 690 smc.
zijn er ook nog dingen waar in het bijzonder op te letten??

en hoe zit het met het onderhoud van zo'n ding?
- oliewissel, filters
- kleppen
- zuiger/krukas(enz) na ongeveer hoeveel km?

of wat al niet meer
 
Vraagje, voor mijn Duke r 690 2011 ben ik opzoek naar een motorzaak voor mijn 15.000km beurt zoals kleppenstellen en brandstoffilter vervangen.
Welke zaak raden jullie mij aan ?
Wil wel iemand hebben die ervaring heeft en geen leerling monteur eraan zet.
Verpalen en rb motoren ben ik niet zo fan van.
Andere ervaring met brouwer Nijkerk ? Of André in Ermelo ?

waarom ben je geen fan van verpalen als ik vragen mag?

Overigens laatst nog kleppen laten checken bij 11k, hoefde niks aan gedaan te worden.

Bij de Duke 3 zit de brandstoffilter volgens mij aan de rechterkant onderaan de tank, vlak naast/voor je uitlaatbocht.
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat je je pomp zo eruit kunt halen aangezien er ruimte is.
 
Laatst bewerkt:
goeiedag,

onderstaande bericht ook al onderaan op laatste bldz van vorige topic geplaatst, maar hier nogmaals

ik ben sinds kort op zoek naar een 690 smc.
zijn er ook nog dingen waar in het bijzonder op te letten??

en hoe zit het met het onderhoud van zo'n ding?
- oliewissel, filters
- kleppen
- zuiger/krukas(enz) na ongeveer hoeveel km?

of wat al niet meer

wat betreft onderhoud.

2008 2009: olie en oliefilters om de 5000 km

2010 2011: olie en oliefilters om de 7500 km

2012 2013: olie en oliefilters om de 10.000 km

2014 en jonger geen idee, zal ook wel om de 10.000 wezen

met de olie + oliefilter wissel volgens mij meteen de kleppen controleren. tenminste bij mijn 2013 wel.
 
goeiedag,

onderstaande bericht ook al onderaan op laatste bldz van vorige topic geplaatst, maar hier nogmaals

ik ben sinds kort op zoek naar een 690 smc.
zijn er ook nog dingen waar in het bijzonder op te letten??

en hoe zit het met het onderhoud van zo'n ding?
- oliewissel, filters
- kleppen
- zuiger/krukas(enz) na ongeveer hoeveel km?

of wat al niet meer
Bulletproof! :} :] wel verstandig een te kopen met het liefst weinig km's en van een liefhebber. ga er maar vanuit dat er flink mee gas word gegeven :Y
 
waarom ben je geen fan van verpalen als ik vragen mag? Laatst nog kleppen laten checken bij 11k, hoefde niks aan gedaan te worden.

Dus omdat er niets aan je kleppen gedaan hoefde te worden is Verpalen ok? Wat een logica..
Ik ben zelf ook geen fan van Verpalen. Te vaak slecht uitgevoerd werk, schroefdraden kapot gedraaid, etc. Dan toch ook even een pluspuntje: communiceren zijn ze goed in.
 
Dus omdat er niets aan je kleppen gedaan hoefde te worden is Verpalen ok? Wat een logica..
Ik ben zelf ook geen fan van Verpalen. Te vaak slecht uitgevoerd werk, schroefdraden kapot gedraaid, etc. Dan toch ook even een pluspuntje: communiceren zijn ze goed in.

Dat zeg ik toch niet? Ik stel hem een vraag, want ik ben wel benieuwd wat zijn ervaring is, zodat ik dat ook weet. Over de kleppen was gewoon een opmerking, omdat hij dat ook gaat laten doen en deelde mijn ervaring over de kleppen mee, net zoals velen hier ook hebben gedaan.
Denk dat jouw logica in je hoofd niet echt klopt.
 
Hahah je zin kan inderdaad op twee manieren geinterpreteerd worden *D

Ik heb er ook een keer kleppen laten stellen, ben 2x terug moeten gaan ivm olielekkage in de kop. Later mn Akra opnieuw laten vullen, 3x teruggeweest en toen was het nog niet goed. Carbon eindkap niet goed vast, ze hadden de popnagels zo verrot gedraaid met een boor dat de gaatjes uitgelubberd waren. Ook aan de andere zijde lekte hij uitlaatgassen langs een popnagel die niet goed zat. Uit eindelijk, na eerst 3x tevergeefs terug naar verpalen, bij een universele garage goed laten repareren. Heb bij verpalen gewoon moeten betalen, ondanks dat de demper toen ik hem bracht in goede staat was. Was nog nooit open geweest! Enkel het wol moest vervangen omdat hij luider begon te worden.

Heb op een gegeven moment besloten om gewoon alles zelf te doen. Motorcity staat namelijk ook niet goed aangeschreven, en verder is er niet veel rondom Amsterdam.

Goedhart schijnt wel goed te zijn trouwens. Zelf geen ervaring mee.
 
Hier trouwens nog de beloofde foto:
xc46x.jpg

Nieuwe kappenset, custom stickerset laten maken (crispy designs), ketting/tandwielen, achterbrug en andere zilveren alu delen zwart gepoedercoat.
 
Hahah je zin kan inderdaad op twee manieren geinterpreteerd worden *D

Ik heb er ook een keer kleppen laten stellen, ben 2x terug moeten gaan ivm olielekkage in de kop. Later mn Akra opnieuw laten vullen, 3x teruggeweest en toen was het nog niet goed. Carbon eindkap niet goed vast, ze hadden de popnagels zo verrot gedraaid met een boor dat de gaatjes uitgelubberd waren. Ook aan de andere zijde lekte hij uitlaatgassen langs een popnagel die niet goed zat. Uit eindelijk, na eerst 3x tevergeefs terug naar verpalen, bij een universele garage goed laten repareren. Heb bij verpalen gewoon moeten betalen, ondanks dat de demper toen ik hem bracht in goede staat was. Was nog nooit open geweest! Enkel het wol moest vervangen omdat hij luider begon te worden.

Heb op een gegeven moment besloten om gewoon alles zelf te doen. Motorcity staat namelijk ook niet goed aangeschreven, en verder is er niet veel rondom Amsterdam.

Goedhart schijnt wel goed te zijn trouwens. Zelf geen ervaring mee.

Ik heb de zin wat verduidelijkt.

Jij hebt wel hele slechte ervaringen. Ik hoop niet dat de hoofdmonteur dit heeft veroorzaakt, want dat zou wel heel erg zijn met zijn ruime ervaring.
Waar zag je die olielekkage precies? Aan de rand van de deksel en cilinder?

Motorcity ga ik niet eens over beginnen. Toen ik naar de prijs vroeg voor het checken van de kleppen gaven ze, zonder te weten welk model KTM ik reed, aan dat het €350 ging kosten _O-
 
wat betreft onderhoud.

2008 2009: olie en oliefilters om de 5000 km

2010 2011: olie en oliefilters om de 7500 km

2012 2013: olie en oliefilters om de 10.000 km

2014 en jonger geen idee, zal ook wel om de 10.000 wezen

met de olie + oliefilter wissel volgens mij meteen de kleppen controleren. tenminste bij mijn 2013 wel.

oke bedankt, daar heb ik wel wat aan,
ga rustig aan op zoek, en hoop snel wat moois, en goeds, op mn pad tegen te komen
 
Hier trouwens nog de beloofde foto:
[afbeelding]
Nieuwe kappenset, custom stickerset laten maken (crispy designs), ketting/tandwielen, achterbrug en andere zilveren alu delen zwart gepoedercoat.

Super vet! Stickers op de vorkbeschermers ook deel van de set of heb je die ergens anders vandaan? Ik zoek nog een setje. Als ik een ding mocht veranderen, ff een akra sticker met witte letters halen. Hadden ze hier bij de lokale scooterzaak (imitatie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan