KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Dus eigenlijk zeg je dat je waarschijnlijk 6300km met een niet volledig ontkoppelde koppeling gereden?
Zo ja, dan zijn je platen wel toast, waarom heb je trouwens niet gelijk gekeken als je toch al de sterkere veren hebt geplaatst.
Ik heb een 19 701 met 34k km en nog steeds de originele platen
 
Dus eigenlijk zeg je dat je waarschijnlijk 6300km met een niet volledig ontkoppelde koppeling gereden?
Zo ja, dan zijn je platen wel toast, waarom heb je trouwens niet gelijk gekeken als je toch al de sterkere veren hebt geplaatst.
Ik heb een 19 701 met 34k km en nog steeds de originele platen
Dat is achteraf makkelijk praten_O- Toen waarschijnlijk niet zo snel bij stil gestaan.
 
Is de hendel origineel? Wat was dan de reden dat die niet volledig ontkoppelde? Die reden mag natuurlijk niet meer terugkomen, anders gaat de volgende set er weer aan.

Ik zou inderdaad even kijken hoe de platen eruit zien. Je zal nu toch altijd twijfelen of ze nog okee zijn, daarbij al flink een tijdje doorgereden met het euvel.

Mijn 2019 smc r heeft 0 slip bij de koppeling met 9000 op de teller.
Mijn oude 2008 smr had ook geen slip met 32000 op de teller.
 
Tja, bij het monteren van de hendels gekeken naar hendels met e-keur. Deze gemonteerd en de originele kunstof bescherming laten zitten waar de bout doorheen gaat. De cnc hendels zijn iets dikker die dus tegen het kunstof aan blijken te komen. Het is echt minimaal en halverwege de slag ontkoppeld de motor al, dus ging er eigenlijk een beetje naïef van uit dat het voldoende zou zijn.
Kwam er ook pas achter bij heel warm weer dat hij slipte, dus ook samenloop van omstandigheden dat ik het pas later merkte. Nadat ik al een tijd met deze hendels reed. Zo'n 4k dus.
Ga wel originele platen bestellen.
Moet wel toegeven dat er een andere uitlaat, luchtfilter en tandwiel op zit en dat de ecu herschreven is, dus niet volledig meer standaard. Maar in het begin geen slip gemerkt.
 
Tja, bij het monteren van de hendels gekeken naar hendels met e-keur. Deze gemonteerd en de originele kunstof bescherming laten zitten waar de bout doorheen gaat. De cnc hendels zijn iets dikker die dus tegen het kunstof aan blijken te komen. Het is echt minimaal en halverwege de slag ontkoppeld de motor al, dus ging er eigenlijk een beetje naïef van uit dat het voldoende zou zijn.
Kwam er ook pas achter bij heel warm weer dat hij slipte, dus ook samenloop van omstandigheden dat ik het pas later merkte. Nadat ik al een tijd met deze hendels reed. Zo'n 4k dus.
Ga wel originele platen bestellen.
Moet wel toegeven dat er een andere uitlaat, luchtfilter en tandwiel op zit en dat de ecu herschreven is, dus niet volledig meer standaard. Maar in het begin geen slip gemerkt.
Als hij miniscuul slipt ga je dit in het begin niet merken, en je bent echt niet de eerste waar dit bij gebeurt. Zeker met een hydraulische koppeling gebeurt dit vaker; de feeling is een stuk minder vergeleken met een kabel koppeling.

Zover ik weet zijn deze koppeling wel gemaakt voor wat meer vermogen, ik heb ook een tijd met openluchtfilter en dergelijke gereden.
Uiteindelijk was ik zo klaar met het extra lawaai van het open luchtfilter dat ik deze er weer uit heb gehaald
 
Opzich wel logisch dat je denkt dat ie al halverwege koppelt dat het niet uitmaakt. Ben zelf niet al te veel fan van aftermarket hendels om exact deze reden, past vaak net niet. Maar al is er miniscule slip, over veel km is dit toch extra slijtage. Niks meer aan te doen, controleren en evt vervangen. Voor de zekerheid ook even de remvloeistof bij de koppeling vervangen en goed ontluchten dan ben je weer even klaar.

Er vanuit gaande dat de koppelingscilinder wel goed werkt en niet een beetje blijft hangen, want dan heb je ook slip natuurlijk.

Mijne heeft ook een aangepaste software op de ecu, wings uitlaat en mwr filter. Dus daar ligt het heus niet aan, te minste bij deze kmstand mag dat nog niet zo zijn.
 
Vind ik persoonlijk van niet.
Je hebt alle vervelende stappen al gedaan.
Ik snap dat je achteraf een koe in zijn kont kijkt, maar voor mij zou dat gewoon automatisch zijn geweest
Ja klopt, met de kennis van nu had ik het waarschijnlijk ook voorzien. Maar voorheen was ik meer naïef. Als je iets besteld voor een specifieke motor dan mag je ervan uitgaan dat het goed is (niet dus).
 
Heb hier nog 2 of 3 setje platen liggen.
Kan je overnemen rij geen 690 meer.
En ze passen niet in de 500exc
 
Dus eigenlijk zeg je dat je waarschijnlijk 6300km met een niet volledig ontkoppelde koppeling gereden?
Zo ja, dan zijn je platen wel toast, waarom heb je trouwens niet gelijk gekeken als je toch al de sterkere veren hebt geplaatst.
Ik heb een 19 701 met 34k km en nog steeds de originele platen
Ik zie net de foto met losse onderdelen bij je adv. Ik zoek een setje duo voetsteunen.
Wil je jouw setje los verkopen?
ovbh dat het past op mijn 690 "16
 
Na al die jaren toch overkomen, door file aan het rijden bij Amsterdam A10 aan westkant, ging er een auto naar rechts en ik was te langzaam... ik tegen de spiegel/voorscherm en daarna op de grond. Gelukkig aardig ok tot nu toe.
 
Na al die jaren toch overkomen, door file aan het rijden bij Amsterdam A10 aan westkant, ging er een auto naar rechts en ik was te langzaam... ik tegen de spiegel/voorscherm en daarna op de grond. Gelukkig aardig ok tot nu toe.
Te langzaam, of te snel? Sterkte! Geen lichamelijke schade? Kon je nog verder rijden?
 
Schakelpedaaltje was helemaal naar de sodemieter helaas, dus door berger opgehaald.. Ik reed niet eens te snel, wel wat sneller dan verkeer er omheen uiteraard. Op stuk waar stond dat je 50 moest met opgestapeld verkeer dat langzaam reed, daar reed ik tussendoor maar auto ging naar rechts toen ik er echt een meter of zo van vandaan was. Raakte ook echt de voorkant van die auto.
 
Schakelpedaaltje was helemaal naar de sodemieter helaas, dus door berger opgehaald.. Ik reed niet eens te snel, wel wat sneller dan verkeer er omheen uiteraard. Op stuk waar stond dat je 50 moest met opgestapeld verkeer dat langzaam reed, daar reed ik tussendoor maar auto ging naar rechts toen ik er echt een meter of zo van vandaan was. Raakte ook echt de voorkant van die auto.
Shit man, schakelpookje is ook snel aan mosterd. Zelf ook een keer gehad, kreeg hem alleen in de 1 |( Gelukkig 3 km vanaf huis, mooi rustig naar huis gerold8)7pookjes van ktm zijn trouwens best duur zou voor een Zeta gaan, scheelt de helft en ziet er fancy uit.
 
Iemand al ervaring met de Contiattack SM2? En dan doel ik met name op de levensduur.
Vond de Contiattack evo de beste supermoto band die ik tot nu toe gehad heb alleen ze verslijten zo ontzettend snel...
De SM2 zou het een stukje beter moeten doen op levensduur.
 
Dit gaat heel raar klinken, maar ik vond oprecht een Power 5 voor en een road 5 achter beter voelen op mijn 701 enduro met SM wielen.
De rest hield het niet langer dan 3 tot 5k uit
Moet ook wel zeggen dat ik er ook woonwerk verkeer mee deed, dus ook met nat wegdek en <5 graden.
Mijn woonwerk route is 20 km lang rotondes knallen op een 80 weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan