KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Bedankt voor de reactie's

Ik heb me uitlaat open gemaakt en er zat nog genoeg demperwol in.
Helaas zit er een scheur in me kapje waar je uitlaat tuutje doorheen zit.
Dat word nog lastig om die los te krijgen , het halve internet doorgezocht naar dat kapje maar geen resultaat.

Carbon eindkap ken ik wel bestellen maar dat andere kapje heb ik juist nodig.

Weet iemand toevallig of die los te verkrijgen zijn?

Mvg

bolski ff contacten: https://www.uitlaatstore.nl/bolski-uitlaatstore-assumburg

of

http://www.smxracing.nl/
 
Bedankt voor de reactie , ik heb al contact gehad met de bovenstaande site's maar zonder resultaat.

Zou toch wat zijn , dat ik voor een zo'n kapje ! een hele nieuwe uitlaat moet kopen 😞

Als iemand nog suggesties heeft of tips , jullie zijn welkom

Mvg
 
Bedankt voor de reactie , ik heb al contact gehad met de bovenstaande site's maar zonder resultaat.

Zou toch wat zijn , dat ik voor een zo'n kapje ! een hele nieuwe uitlaat moet kopen 😞

Als iemand nog suggesties heeft of tips , jullie zijn welkom

Mvg
Is die scheur niet dicht te lassen?
 
Iemand een idee waar ik een 690 SMC R zou kunnen huren? Ik ben erg benieuwd naar hoe het rijdt, maar op de KTM website kom ik de motor al niet meer tegen. Anders zou het wel met een demo dag kunnen maar ook daar staat deze motor niet in de selectie.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee waar ik een 690 SMC R zou kunnen huren? Ik ben erg benieuwd naar hoe het rijdt, maar op de KTM website kom ik de motor al niet meer tegen. Anders zou het wel met een demo dag kunnen maar ook daar staat deze motor niet in de selectie.

Ga gewoon naar een ktm dealer en vraag naar de mogelijkheden
 
Jeemig :X dat is wel heel erg kapot ja. Een strip van alu of rvs is idd een oplossing, ik zou er dan wel sterke hittebestendige kit tussen doen. De normale sterke lijmkit op polymeer basis die ik op het werk in de bouw gebruik mag al 100 graden hebben nadat de kit droog is. Ik denk niet dat dat eindkapje 100 graden word.
 
Gewoon de zure, niet overschilderbare siliconenkit gebruiken.

Bij mij is de Akra sticker in de loop van de tijd al een beetje gesmolten, dus het wordt daar wel warmer als 100 graden lijkt me.
 
Goeie middag, ik ben nieuw hier en onder de naam woekerpolis
28 jaar oud en kom uit elburg
Net vorige week een nieuwe 690 enduro R opgehaald met een setje sm velgen :]
En volg al een poosje dit forum.
In de hoop hier een hoop kennis op te doen
Zal binnenkort wel even foto posten(maar moet ze verkleinen)
Meteen een vraagje zijn er mensen bekend met het uitlaat merk Tekmo?

Carbon delen titanium voorbocht husqvarna 701

Ze verkopen een leuke bocht opzich 8-)
 
heeft er iemand een evo 2 kit op een 2014+ smc R model gebouwd? Ik lees wat dingen over dat er geen
evo 2 mapping geladen kan worden. Iemand ervaring?

Gr Joep
 
Goeie middag, ik ben nieuw hier en onder de naam woekerpolis
28 jaar oud en kom uit elburg
Net vorige week een nieuwe 690 enduro R opgehaald met een setje sm velgen :]
En volg al een poosje dit forum.
In de hoop hier een hoop kennis op te doen
Zal binnenkort wel even foto posten(maar moet ze verkleinen)
Meteen een vraagje zijn er mensen bekend met het uitlaat merk Tekmo?

Carbon delen titanium voorbocht husqvarna 701

Ze verkopen een leuke bocht opzich 8-)
Heb hem op mn 701 zitten is een leuke bocht maar bij mij was de pasvorm om te janken!! Er zit 2 mm ruimte tussen bocht en radiateur en waar mn hitteschild vastzit zat 2 cm verschil in.
 
Goeie middag, ik ben nieuw hier en onder de naam woekerpolis
28 jaar oud en kom uit elburg
Net vorige week een nieuwe 690 enduro R opgehaald met een setje sm velgen :]
En volg al een poosje dit forum.
In de hoop hier een hoop kennis op te doen
Zal binnenkort wel even foto posten(maar moet ze verkleinen)
Meteen een vraagje zijn er mensen bekend met het uitlaat merk Tekmo?

Carbon delen titanium voorbocht husqvarna 701

Ze verkopen een leuke bocht opzich 8-)

Haaaaaaaa klaas! Wiebren hiero :p. Goed bezig!! Kunne we mooi samen een keer knapp'n met die zooi!
 
heeft er iemand een evo 2 kit op een 2014+ smc R model gebouwd? Ik lees wat dingen over dat er geen
evo 2 mapping geladen kan worden. Iemand ervaring?

Gr Joep

Ik!

Ik heb destijds gebruik gemaakt van de evo1 mapping en deze dmv een powercommander geschreven naar evo2.
Reed prima, hogere toeren flinke power, maar lagere toeren lever je aanzienlijk in
 
Hallo Mensen, hij leef nog ;) . zeer weinig op MF gezeten de laatste tijd. Ik zie al weer een hoop nieuwe dingen voorbij komen.

paar weken geleden de motor weer even helemaal na gekeken. En ook het beruchte benzine filtertje vervangen. Gisteren een lekker eind wezen raggen, maar nu blijkt m'n accu slecht te worden. hij start nog wel, maar het wil allemaal niet van harte.

nu heb ik een vraag. Zijn er mensen die al eens een andere accu in de SMC hebben gezet en hebben die ook tips en of een goed adresje om er een te bestellen.

gr, Look.
 
Laatst een nieuwe accu er in gezet en inderdaad gewoon een Yuasa. Lichtgewicht/Lithium-ion accu werd mij afgeraden door de monteurs bij een ktm dealer omdat het veel gezeik zou gaan geven.
 
Laatst een nieuwe accu er in gezet en inderdaad gewoon een Yuasa. Lichtgewicht/Lithium-ion accu werd mij afgeraden door de monteurs bij een ktm dealer omdat het veel gezeik zou gaan geven.

Raarrrr, zo'n lichtgewicht accu staat ook in de powerparts lijst.
Ik heb er geen problemen mee......
 
En nu ik toch over gezeik begon... Ik dacht vandaag laat ik eens even de motor pakken, maar nu hoor ik een héél licht onregelmatig tikje uit het blok komen. Het klinkt niet heel zorgwekkend of indrukwekkend, maar ik ga (zoals altijd) al weer van het ergste uit.

Ik heb 1500km geleden een tuimelaar vervangen en nieuwe shims geplaatst en vorige week de olie + filters gedaan. Hierbij heb ik niets geks gezien en de olie niet anders gedaan dan normaal. Het geluid lijkt een beetje rond de cilinderkop te komen. Als ik rijd of gas geef hoor ik niets, maar sta ik stil, bij bijvoorbeeld een stoplicht, hoor ik wel wat lichts.

Het klinkt niet als m'n nokkenasketting, kleppen. Ik zal van 't weekend wel even de olie aftappen en de kleppendeksel eraf halen mocht ik zo gauw niets vinden.


Kenners die tips/advies hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan