KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Misschien heeft het wonen in Twente dan toch nog meer voordelen dan gedacht :P

Onlangs nog staande gehouden met open Akra (ik rijd altijd zonder DB-killer, tenzij we een weekendje Duitsland gaan, dan gaat hij er in) en geen commentaar gehad over het geluid of de kentekenplaat. Werd staande gehouden omdat mijn koplamp redelijk hoog stond gericht (net nadat ik het 501 frontje erop had gezet) en terplekke opgelost, dus zonder prent verder.

Meneer agent kon het wel waarderen, had zelf een LC4 KTM gehad :P
 
Zijn hier jongens die erin geslaagd zijn om ABS vooraan uit te schakelen bij Husqvarna 701?

Zou zelf liever zonder rijden, vind dat het te snel ingrijpt en krijg het ding logischwijs ook niet op het voorwiel geremd.
 
Thnx voor onderdeel nr.

Als hier mensen zijn die 's zaterdags eens op de kartbaan van Spa-Francorchamps willen gaan rijden. Ik wil best eens proberen, 'just-for-fun". Heb nog maar 22km achter de kiezen, moet er nog enorm aan wennen.

Voor de kartbaan moet je niet inschrijven, 40 euro / dag + 5 euro lidgeld eenmalig. Heb er ooit op gereden, best leuk baantje 1,1 km. Je kan lekker het weer afwachten en een paar dagen voordien beslissen.

Bij interesse, stuur gerust pb.

Volgens de site kan je daar bijna iedere dag terecht met de motor om te rijden :) Hebben er hier mensen ervaring mee om te rijden op Spa? Lijkt mij enorm gaaf, maar je hoeft je blijkbaar niet in te schrijven daarvoor?

Ben ook wel benieuwd wat het snelheidsverschil is. Rijd nu een jaartje supermoto op de weg, maar op het circuit zal dat toch wel heel anders zijn..
 
Heb er ooit 2 x gereden, zeer fijn circuit voor supermoto! Je bent wel op jezelf aanwgewezen als er iets gebeurt, vandaar is het ook zo goedkoop.

Gewoon toekomen, betalen en klaar!

Heb nog maar 200 km gereden met de 701 maar, op 's zaterdags wil ik wel eens meegaan.
 
IK heb deze stickerset gekocht
121593.jpg
mooi
 
Graag jullie meedenken.

Na de winter start de SMC moeilijk. Situatie: ik draai de sleutel op aan, lampen gaan aan, toerenteller draait keurig heen en weer, vervolgens op de start-knop...niks...ook geen klikken of andere geluiden. na een paar keer drukken op de startknop doet hij het in een keer wel. Ook langdurig op de startknop drukken resulteert soms in het wel starten van de motor.
De startknop heb ik uit elkaar gehaald, maar alle contacten zien er schoon uit en raken elkaar goed....
Ook de zekeringen in het zekeringenkastje en de zekering direct naast het startrelais heb ik nagekeken, die zijn intact.

Iemand enig idee wat ik kan/moet nakijken?
 
Graag jullie meedenken.

Na de winter start de SMC moeilijk. Situatie: ik draai de sleutel op aan, lampen gaan aan, toerenteller draait keurig heen en weer, vervolgens op de start-knop...niks...ook geen klikken of andere geluiden. na een paar keer drukken op de startknop doet hij het in een keer wel. Ook langdurig op de startknop drukken resulteert soms in het wel starten van de motor.
De startknop heb ik uit elkaar gehaald, maar alle contacten zien er schoon uit en raken elkaar goed....
Ook de zekeringen in het zekeringenkastje en de zekering direct naast het startrelais heb ik nagekeken, die zijn intact.

Iemand enig idee wat ik kan/moet nakijken?


Accu spanning gemeten met contact aan?
 
Hi allemaal,

heb even een korte vraag.

ik ga binnenkort een SMC-R kopen als alles goed is. nu heeft deze nog een standaard uitlaat en wil ik later (volgende maand of ergens in de zomer) een andere uitlaat eronder laten hangen met een mooi geluid. zelf dacht ik aan een akra uitlaat.
een maat van mij heeft onder zijn motorscooter (MP3 500cc) een leovince uitlaat wat ook heel dik klinkt.

nu is mijn vraag: wat is in het algemeen het verschil tussen bijv. Akrapovic / LeoVince of Remus einddemper?
en wat zouden jullie dan vervolgens aanraden?
 
Zijn hier jongens die erin geslaagd zijn om ABS vooraan uit te schakelen bij Husqvarna 701?

Zou zelf liever zonder rijden, vind dat het te snel ingrijpt en krijg het ding logischwijs ook niet op het voorwiel geremd.

Husqvarna verkoopt een ABS Dongle, die heb je ervoor nodig. Anders krijg je het niet uit.

Je zou kunnen proberen de ABS sensor bij je remschijf (die HAL sensor) verder van de schijf af te halen. Er zijn mensen die dat met succes aan de achterzijde gedaan hebben, maar voor heb ik het nog niet gezien.

Zelf zet ik alleen de ABS achter uit (doormiddel van die knop inhouden bij stilstand), maar ik rijd ook enkel op straat (vooralsnog).

Hi allemaal,

heb even een korte vraag.

ik ga binnenkort een SMC-R kopen als alles goed is. nu heeft deze nog een standaard uitlaat en wil ik later (volgende maand of ergens in de zomer) een andere uitlaat eronder laten hangen met een mooi geluid. zelf dacht ik aan een akra uitlaat.
een maat van mij heeft onder zijn motorscooter (MP3 500cc) een leovince uitlaat wat ook heel dik klinkt.

nu is mijn vraag: wat is in het algemeen het verschil tussen bijv. Akrapovic / LeoVince of Remus einddemper?
en wat zouden jullie dan vervolgens aanraden?

Prijs!

Voornamelijk prijs. Je moet er vanuit gaan dat zowel Akra, Leo als Remus geen slechte dempers maken. Dus alle drie de opties zijn een goede keus.
Wat ik lastig vind te verdedigen aan de akra, is z'n aanschafprijs. Nu heb ik het geluk gehad dat de vorige eigenaar hem erop heeft gezet (mocht je het lezen Zen, nogmaals bedankt :P), en ik die 1100,- niet heb hoeven betalen.

Ik vind het persoonlijk wel de mooiste demper voor een 690/701. Dus als er een ander merk demper onder had gezeten, had ik het niet uitgesloten om alsnog voor een Akra te gaan.

Akrapovic is gewoon de 'Audi' onder de uitlaten. Het is een premium merk, dat gewoon mooi en strak aanvoelt, maar niet meetbaar beter is.
Je mag er een nette afwerking en goede materialen van verwachten, maar dat komt dus ook met een premium prijs.

Het komt dus echt neer op persoonlijke smaak, geen van de gerenommeerde merken is slecht.
 
Een Akra weegt bijna niks, gemaakt van rag-dun titanium.
En met een Akra voorpijp erbij, die groter is in diameter, gaat tie nog wat meer "van z'n plek" ook.

Ze zijn allemaal niet "straat legaal"
Stuur me een PB voor de oplossing.
 
Als Zen het niet geweest was had er vast een Wings onder gezeten. :+

Nee, die vind ik dan weer echt helemaal niets. Zelfs een Witte GPR demper kan mij meer bekoren dan de Wings.

Ben daar ontzettend mierenneukerig over, zelfde als dat ik niet de Carbon beschermkappen van Tekmo wil hebben.
Ik word gek van die 'deukjes' die ze erin maken voor hun eigen logo / 3D-sticker.

Lang gezocht naar een alternatief en uiteindelijk in Duitsland een adres gevonden waar ze gewoon nette cleane carbon accessoires maken.
Het Husqvarna Carbon schild is mat, dat vind ik ook niet mooi.

Carbon spul kwam gisteren binnen, staat gelijk een heel stuk beter <3

c4119768d0.png

8b6c16889a.png
 
Hi allemaal. Ik ga zaterdag mn SMC R halen😃😃😃

Nu zie ik aangegeven op sites zoals kentekencheck en de kenteken check van RDW dat deze 30KW is. Met een A code 80 rijbewijs mag ik dus tot mn 24e rijden op een A2 motor en dus maximaal 35KW. Maar waarom staat er 30KW in plaats van het volle vermogen van 49KW op internet? Ik mag er dus gelijk op rijden als ik mn rijbewijs haal als ik het goed heb?

Hoe zit het eigenlijk met verzekeren? Ik ga donderdag afrijden maar als ik in het ergste geval zak, kan ik hem dus (nog) niet verzekeren vanwege het niet hebben van een motorrijbewijs.

Ik hoor het graag van jullie.
eventuele suggesties voor verzekeraar zijn ook welkom:)
 
Het meest logische antwoord is dat de vorige eigenaar 'm heeft laten afknijpen omdat hij/zij dus niet over het zware rijbewijs beschikte. Verzekeringstechnisch kan je hier gewoon op rijden en zal er niet moeilijk over worden gedaan. Dan rest alleen de vraag of die ook daadwerkelijk op 30kW staat of dat er later alsnog een andere mapping is ingeladen. Maar daar hoeft de verzekering niet per sé iets van af te weten 😇
 
Hi allemaal. Ik ga zaterdag mn SMC R halen😃😃😃

Nu zie ik aangegeven op sites zoals kentekencheck en de kenteken check van RDW dat deze 30KW is. Met een A code 80 rijbewijs mag ik dus tot mn 24e rijden op een A2 motor en dus maximaal 35KW. Maar waarom staat er 30KW in plaats van het volle vermogen van 49KW op internet? Ik mag er dus gelijk op rijden als ik mn rijbewijs haal als ik het goed heb?

Hoe zit het eigenlijk met verzekeren? Ik ga donderdag afrijden maar als ik in het ergste geval zak, kan ik hem dus (nog) niet verzekeren vanwege het niet hebben van een motorrijbewijs.

Ik hoor het graag van jullie.
eventuele suggesties voor verzekeraar zijn ook welkom:)


Ik heb ook nog geen rijbewijs voor mijn KTM sterker nog staat nog op 49KW en moet nog omgekeurd worden naar 35KW.

Motor is gewoon op mijn naam verzekerd bij unive terwijl ik nog geen rijbewijs heb. dus dit is gewoon mogelijk. anders kun je hem ook schorsen maar ik heb liever dat i al verzekerd is tegen diefstal etc..
 
Thx weer voor de reacties. Heb dus bij klaverblad een verzekering afgesloten online en al mail ontvangen dat tie voorlopig is verzekerd vanaf de ingangsdatum (3 mei). Ik haal hem zaterdag op met mn collega die wel zwaar rijbewijs heeft.

Maar ik ga hem voor de zekerheid na laten kijken wat voor mapping erin zit. Mocht ee namelijk echt iets ergs gebeuren en de verzekering kijkt verder in mn motor en het blijkt geen 30KW te zijn dan ben ik natuurlijk wel de sjaak en dat voorkom ik liever hahah.

Ik durf het overigens wel aan om naar de dealer te rijden als ik mn rijbewijs heb.

Dank voor het meedenken! Als ik hem heb zal ik wel ff een foto plaatsen hier.
 
Goeieavond heren,

Ik heb een tweetal maanden terug een 690 gekocht zonder blok vervolgens een nieuw blok er in gezet, alles lijkt te werken op een ding na.. géén vonk! Ben ondertussen al heel wat uren verder en heb het volgende gedaan:
  • Verschillende bougies en bougiedoppen geprobeerd
  • Spanning en weerstand spoel gemeten
  • Bobine gemeten en getest op andere motor, bobine krijgt gewoon spanning
  • Spanningsregelaar gemeten en een nieuwe geprobeerd
  • Weerstand in kabelboom doorgemeten
  • Pickup weerstand gemeten (krijg er geen voltage uit, maar weet niet of dat te weten is met een multimeter)
  • Ecu uitlezen maar geen foutmeldingen aanwezig
Lijkt er dus op dat de bobine geen signaal krijgt om te ontsteken. Verdachte: pickup of ecu. Ik heb uit gekkigheid al een vervangings ecu besteld (is onderweg) maar ik twijfel sterk of dat hem is. Het blok komt uit een schademotor en lijkt nooit open geweest te zijn dus betwijfel of er iets mis is met de pickup. Iemand enig idee of je een voltage zou moeten kunnen meten aan de pickup kabel als je hem start? Of andere tips zijn zeeeeer welkom om dit moment!
 
Laatst bewerkt:
Kost 65,- voor een nieuwe. Zou ik geen sticker voor gaan plakken.
Verkleidungsteile



Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven, ik heb zelf ook het 501 frontje erop gemaakt (vind de 701 lamp echt lelijk).
Koop het verbindingsstuk van een 701 lamp > Spatbord gewoon opnieuw en trim het een beetje terug, zodat je de 501 lamp er op kunt bevestigen. Staat gelijk een heel stuk netter.

Ben zelf bezig geweest om het onderdeel te 3D printen, maar dat scheurde naar verloop van tijd en vind deze oplossing ook lang nog niet gek.

c51f0b36c9.png


Hier het verschil tussen de 701 lamp (gemonteerd) en het 501 frontje (links)
e01cc3a8a4.png


Vooral uit deze hoek, is het een heel stuk netter om het dicht te hebben:
155d42422a.png

Dat is heel dik. Waar kan je die 501 headlight kopen ?

Gr Tidde
 
Terug
Bovenaan Onderaan