KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

En zijn er al mensen die het nieuwe 2019 model hebben gereden?
Is de (hogere) prijs tov een jong gebruikt 2016/2017 model te rechtvaardigen?

Alle motorsite reviews zijn natuurlijk lovend, maarja.. daar worden ze ook voor betaald.

En komt er ook een 2020 model? Aangezien die meestal zo na de zomer al aangekondigd worden

De nieuwe heeft bochten abs, traction control en een quickshifter met autoblip (ook tandje terug zonder koppeling), verder een balansas erbij voor minder trillingen.

Ding is wel bijna 14.000,- terwijl je voor een paar honderd eu meer een nieuwe Ducati hyper hebt met meer pk's en een cilinder en remklauw meer.
 
hoe doen jullie dat als je de motor af laat slaan en direct weer wil starten? Ik moet mijne (2015) eerst van contact af en weer aan zetten voor de startknop weer wat doet. MEGA irritant.

Mijn vorige motor kon ik gewoon koppeling in knijpen en weer op startknop drukken en weer door....
 
je kan er vast een ander voorspatbord op zetten
FJ97pOuS3CDFiDMfSZGlN5xQsIH2fFeMbeNbkPBhLxU.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben binnenkort toe aan nieuwe banden, welke raden jullie aan? Heb nu continental sm attack. Maar iemand vertelde me dat deze bijv. op de snelweg sneller slijten. Hij raadde me bridgestones aan.
 
vraagje, hoe rijd een 690 t.o.v. een 640?
qua motor trilling en koppel onderin
ik heb eerst 3,5 jaar een 640 gereden, en rijd nu al 4 jaar een 690.

de 640 trilt wel wat meer en heeft een harder zadel en heeft een 5 bak en is zwaarder en heeft meer onderhoud nodig en heeft een kleinere benzinetank en zijn minder aftermarket parts voor te krijgen.

de 690 is gewoon geschikter om mee op vakantie te gaan en is in alles beter.
 
Iemand hier ooit al de demperwol van de akrapovic vervangen? Ik zag dat mijn carbon kap wat verkleurde en er op die plek bij de band met popnagels voelbaar uitlaatgassen lekte. Zojuist de pijp weer gemonteerd na vervangen van de wol en met een sopje gekeken of er nog lekkage op de popnagel band was. Conclusie: geen belletjes wanneer er geen db-killer in zit, en wel bellen wanneer ik deze erin duw. Het is lang niet meer zoveel lekkage als voorheen, maar wel op meerdere plekken op de omtrek. Opzich niet gek natuurlijk, gezien de extra tegendruk. Ik moet zeggen dat het wel een vreemde constructie is zo met die gesandwitchte carbon kap in hexagon vorm, en vraag me dan ook af of je dit uberhaubt gasdicht krijgt zonder gebruik van een sealer. Kan het kwaad om het hierbij te laten, omdat je wel eens fotos ziet van gescheurde titanium eind kappen etc? Ik rij namelijk eigenlijk altijd met db-killer.
 
Ja, meerdere keren de demperwol vervangen/aangevuld (bij diverse akra uitlaten)
Helemaal dicht zal je hem nooit krijgen, maakt toch ook niets uit zolang het maar een beetje is.
Wel de goede popnagels gebruiken, en de oude netjes uitboren!!!!!!
Kit zou ik nooit gebruiken, dan krijg je hem nooit meer netjes uit elkaar.
 
Heeft iemand nog een setje 690 enduro wielen liggen voor de verkoop? Ik zou graag eens een keertje een offroad rit mee willen rijden als het een beetje droog weer is en dan de enduro wielen onder mijn 690 sm uit 2013 schroeven. Ik weet dat het niet ideaal is door het gewicht van de 690 maar het is ook geen wedstrijd dus :P.
past dit trouwens?
 
Heeft iemand nog een setje 690 enduro wielen liggen voor de verkoop? Ik zou graag eens een keertje een offroad rit mee willen rijden als het een beetje droog weer is en dan de enduro wielen onder mijn 690 sm uit 2013 schroeven. Ik weet dat het niet ideaal is door het gewicht van de 690 maar het is ook geen wedstrijd dus :P.
past dit trouwens?

Nee helaas, heb deze niet liggen. Maar het past ook niet 1 op 1. Je zal de afstandsbus aan één kant moeten afkorten. Zie ook link van vorige post die ik gemaakt heb in dit topic.
 
Nee helaas, heb deze niet liggen. Maar het past ook niet 1 op 1. Je zal de afstandsbus aan één kant moeten afkorten. Zie ook link van vorige post die ik gemaakt heb in dit topic.
Hhmmm heb ff terug gelezen en ook de link gelezen. Nieuwe afstandsbus laten draaien voor de voorkant valt te regelen. Ik heb nog een brembo 320 mm remschijf liggen die dan op de enduro set kan. Ben alleen benieuwd hoeveel de spaken dan tegen de remklauw aanlopen.
Bij mijn ktm 450 smr is origineel af fabriek een schuin randje van de magura remklauw afgevreesd zodat de spaken er niet meer tegenaan lopen. Als het minimaal is wat de spaken tegen de remklauw aanlopen dan kan dit ook bij de brembo remklauw.

Of zijn er nog meer problemen?
 
Hhmmm heb ff terug gelezen en ook de link gelezen. Nieuwe afstandsbus laten draaien voor de voorkant valt te regelen. Ik heb nog een brembo 320 mm remschijf liggen die dan op de enduro set kan. Ben alleen benieuwd hoeveel de spaken dan tegen de remklauw aanlopen.
Bij mijn ktm 450 smr is origineel af fabriek een schuin randje van de magura remklauw afgevreesd zodat de spaken er niet meer tegenaan lopen. Als het minimaal is wat de spaken tegen de remklauw aanlopen dan kan dit ook bij de brembo remklauw.

Of zijn er nog meer problemen?

Ik weet dat ze het bij een 701SM wel pas kunnen krijgen! Maar in hoeverre de 701 en de oudere 690's qua voorvorken en remmerij anders zijn is mij onduidelijk.

Echter is het vanwege het verschil in balhoofdhoek nog steeds niet echt fijn sturen met Offroad-wielen (Zei iemand die de conversie had gedaan in een FB-groep, pin mij er niet op vast!)
 
Het is hoogstens voor 2 a 3 offroadritten per jaar dus. Op sm banden ben ik ook weleens de zelf aangelegde crossbaantjes hier in de regio over geweest maar dan glibber je alle kanten op😂. Gaat me er meer om dat het enigszins grip geeft in het zand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan