else
MF veteraan
Maar om de versnellings bak te wisselen moet het blok er onderuit, en in tweeën
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dingen die ik zeker kan aanraden
- setje handkappen met aluminium beugel. zo blijven je hendels heel bij een val
- sliders aan de uiteindes van je assen, hiervoor zijn setjes verkrijgbaar maar je kunt zelf ook wat fabriceren.
- crashprotection om je einddemper maken, ook hier zijn setjes voor maar kan ook zelf gemaakt worden
- als de voorrem schokkerig aanvoelt een andere schijf monteren van bijvoorbeeld braking of motomaster
- skidplate zeker doen
- als je last hebt van false neutrals, nieuwe schakelster uit smc-r van 2019 of nieuwer monteren. die hebben een update gehad.
comfort seat zul je alleen nodig hebben bij 300+ kilometer per dag ofzo. zelf heb ik er 1van touratech maar gebruik hem amper
voor de rest gewoon lekker knallen met dat ding!
Voor die schakel-ster hoef je alleen maar je rechter carterhelft te openen. Zou ook gelijk het standaard armpje vervangen voor een Shiftkit van FactoryPro, het verschil ik echt dag en nacht in mijn 701.
De sliders wilde ik van aliexpress afhalen (na het corona verhaal), iemand ervaring met die dingen?
Crashprotection voor mijn einddemper was ik al aan het zoeken, ik zag op sommige filmpjes een soort van rubberen ring. Heeft iemand hier een link van?
Voorrem voelt wel iets schokkerig maar niet genoeg om er veel geld aan uit te geven, ligt het niet aan de brembo remklauw ipv de schijf?
Ik heb heel af en toe false neutrals en ik las ergens dat de factory pro shift kit dit probleem al volledig oplost, iemand daar ervaring mee? (link: Factory Pro 690/701 Shift Kit | Avdv parts)
Zadel van seat concepts gaat hem inderdaad niet worden, ik vond hem al vrij duur en er komen ook nog bijna 100 euro aan verzendkosten overheen.
De sliders wilde ik van aliexpress afhalen (na het corona verhaal), iemand ervaring met die dingen?
Crashprotection voor mijn einddemper was ik al aan het zoeken, ik zag op sommige filmpjes een soort van rubberen ring. Heeft iemand hier een link van?
Voorrem voelt wel iets schokkerig maar niet genoeg om er veel geld aan uit te geven, ligt het niet aan de brembo remklauw ipv de schijf?
Ik heb heel af en toe false neutrals en ik las ergens dat de factory pro shift kit dit probleem al volledig oplost, iemand daar ervaring mee? (link: Factory Pro 690/701 Shift Kit | Avdv parts)
Zadel van seat concepts gaat hem inderdaad niet worden, ik vond hem al vrij duur en er komen ook nog bijna 100 euro aan verzendkosten overheen.
ja gewoon motor neerleggen en olie kan blijven zitten, ff heel voorzichtig met je pakking zijn dan kun je hem weer gebruiken. nieuwe pakking is 25 euroHeb je de ceramic of de steel variant? En moet ik de olie ook aflaten of kan ik de motor naar links laten leunen en de olie laten zitten? (Ik heb net onderhoud gedaan namelijk)
als je een evo 1 of 2 pakket installeert moet je naar de dealer voor de bijbehorende mapping, dit kost iets van 60 euro om te laten inladen dacht ik. voor meer info moet je de ktm dealer ff bellen.Er staat dat er een mapping zit bij deze luchtfilterkap AIR FILTER BOX COVER [ONLY FOR RACING] 690 ENDURO 08-10/ ENDURO R 09-17/ 690 SMC 08-11/ SMC R 12-17 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen
hoe moet ik dat zien ?
Geen sliders van ali halen. Gewoon skateboardwieltjes (met lagers) en draadeind op maat zagen. Zelf borgende moeren erop en klaar.
Crashprotector uitlaat kan je zelf maken van hittebestendig benzine slang en een grote slangenklem
Voorrem leer je wel mee leven. Mijne doet dat ook, maar eigenlijk alleen met heel zachtjes rijden/remmen.
Die schakelster die eerder werd gepost is voldoende. Kost 5 tientjes. Die factory pro kit is volgens mij 150? en ik lees verschillende reviews dat deze eigenlijk niet heel veel verschil maakt. Die schakelster is de 'boosdoener'.
En als je tof wil doen Healtech Quickshifter er op! Rijdt zoveel leuker op straat!
en verder wat SMpowah zegt
Heb jij ook een beter gevoel met schakelen nu je de shiftkit hebt, naast het verhelpen van de false neutrals?voor de demper kun je op alie vinden en anders een slangklem plus een stuk (zwarte) brandstofslang gebruiken. of op smx racing een setje van cobra maar die vallen erg klein uit, je hebt ze ook nog van r&g en acerbis
ik heb de schijf vervangen en dit heeft enorm geholpen. de oude brembo schijf zit nu op mijn enduro set en deze schokt weer. in combinatie met een betere mono klauw zou natuurlijk helemaal goed wezen maarja
factory pro kit heb ik ook, de steel bearing variant, dit helpt. is alleen veel duurder dan de schakelster. wist toen nog niet dat die nieuwere ster ook paste en hielp.
is dit ook het geval voor een 2014 ? had ergens gelezen dat dat niet zomaar kon, ik zal wel even contact opnemen met goedhart thanks!als je een evo 1 of 2 pakket installeert moet je naar de dealer voor de bijbehorende mapping, dit kost iets van 60 euro om te laten inladen dacht ik. voor meer info moet je de ktm dealer ff bellen.
eerst schakelster doen, daarna nog niet tevreden, dan kun je altijd nog de factory pro shift kit nemen. maakt het geld je geen hol uit, dan beide bestellen en monteren.Heb jij ook een beter gevoel met schakelen nu je de shiftkit hebt, naast het verhelpen van de false neutrals?
Dat klopt.is dit ook het geval voor een 2014 ? had ergens gelezen dat dat niet zomaar kon, ik zal wel even contact opnemen met goedhart thanks!
Shit dat word een duur geintje dan voor een wat mooier aanzuiggeluid .. dan skip it dat denk ik hahaDat klopt.
In de modelen ervoor kon je met TuneECU er in.
Dat is later op slot gegaan en moet het dmv een powercommander.
Het kan zijn dat zij die mapping erbij hebben gedaan...?
Shit dat word een duur geintje dan voor een wat mooier aanzuiggeluid .. dan skip it dat denk ik haha
dit word pas mijn eerste seizoen op de smcr dus misschien is dat wat leuks voor volgend jaar, eerst eventjes wennen dit is trouwens de motor in kwestie ! mag evt. ook in het topicOpen luchtfilter, open uitlaat en een fatsoenlijke mapping maken wel echt een wereld van verschil. Standaard was het maar een tam machientje.
Hoe had je dat in gedachten met skateboard wieltjes? Aangezien normale valbescherming voor de assen een as is. Als je met skateboard wieltjes valt verpruts je dan niet het draad?
Crashprotector uitlaat is inderdaad goed zelf te maken, goede tip.
Dan ga ik eerst even de schakelster alleen proberen en mocht het dan niet verholpen zijn ook de shift kit. Maakt de schakelster nog verschil naast false neutrals verhelpen? Dat die er lekkerder in klikt oid.?
Healtech Quickshifter is mooi voor later, nu nog even genieten van het zelf schakelen
Heb jij ook een beter gevoel met schakelen nu je de shiftkit hebt, naast het verhelpen van de false neutrals?
Probeer eens motul 7100 10w60.Ik kwam er vorige week achter dat mijn KTM aardig wat olie verbruikt. Dus vorige week tot de max gevuld (+800ml!!) en in de gaten gehouden. Nu 170km gereden en hij zat al weer bijna op het minimum. Weer 300ml bij ingegooid.
Hieronder een lijstje met wat info:
- Er ligt geen olie onder de KTM en ik zie ook nergens een lek aan de buitenkant van het blok
- Hij rookt ook niet zichtbaar
- Stinkt niet meer dan de normale uitlaatgassen
- Als ik onder het luchtfilter kijk dan zit daar niet bijzonder veel olie (Zie foto hieronder)
- De uitlaat is wel zwart van binnen maar verder kurkdroog, geen olie resten oid. (Zie foto hieronder)
- De koelvloeistof is nog mooi helder blauw. (Zie foto hieronder)
- Motor is van 2016 en heeft 4700km op de teller
Tips met wat ik moet doen?
(Ik voeg zomenteen de foto's in)
Probeer eens motul 7100 10w60.
Wat gebruik je nu voor olie?
lijkt mij een goede optie, mocht er uit deze test blijken dat alles goed is, dan zou ik toch alsnog de motul olie pakken. ik heb vaker gehoord dat sommige andere olieën wel degelijk meer verbruiken.Ik heb net weer 4L motorex 10w60 besteld..
Ik ben bang dat er misschien een zuigerveer kapot is, ik heb een afspraak gemaakt om een compressietest te doen bij ktm dealer Eibergen. Is dit de juiste handeling of kan ik beter eerst wat anders proberen?
Weet je zeker dat je hem tot het goede niveau vult? Als je motor rechtop staat moet je tussen de 2 streepjes in, in het midden, alles wat er boven zit gooit die er meteen uit. Ik heb hem ook een lange tijd te vol gehad en dan bleef je maar bijvullen. Ook had ik toen ik hem kocht (10k km) sowieso een hoger verbruik (1L per 1000km) dan toen die op 20k km stond, toen was het verbruik bijna niets meer.
Met te vol bedoel ik dus al het bovenste streepje.
lijkt mij een goede optie, mocht er uit deze test blijken dat alles goed is, dan zou ik toch alsnog de motul olie pakken. ik heb vaker gehoord dat sommige andere olieën wel degelijk meer verbruiken.
alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat deze ktm's er sowieso bekend om staan meer olie te verbruiken in het begin en dat dat na verloop van tijd vanzelf minder word.
druipt er ook geen olie langs je zeisstandaard naar beneden of is je achterbrug zwart van de olie? dit heb ik gehad en toen was de keerring lek die bij de uitgaande as van het blok zit, waar het voortandwiel weer aan vast zit. alleen met 4700 km zou dit wel erg snel zijn.
wanneer je er een liter bij heb kunnen gooien, dan ben ik bang dat je het olieniveau te hoog afvult.Ik heb hem inderdaad tot bovenaan het rondje (op het glaasje) gevuld volgens de voorgeschreven regels. Of 5 minuten na het rijden of 1 minuut na warm laten draaien. Maar vorige week kwam ik er dus achter dat er erg weinig in zat en heb ik bijna de hele bus er in gegooid (van 1L). Hij gaat dus wel verder dan het minimum. Waar gooit die de olie er uit als er teveel in zit? In het luchtfilterhuis?
Dat ik hem elke keer moet bijvullen vind ik geen enkel probleem, hobby mag wat kosten. Ik wil er alleen zeker van zijn dat het niet wat anders is. Mocht alles goed zijn dat maak ik de motorex olie op en dan doe ik daarna een beurtje en stap ik over op motul 7100 10w60.
De achtervelg zit wel onder de zwarte stippen maar ik dacht zelf dat dit van de ketting kwam, ik ga het morgen even wat beter bekijken.
Kan ik naast de compressie test nog meer testen uitvoeren om te controleren of alles goed is?
wanneer je er een liter bij heb kunnen gooien, dan ben ik bang dat je het olieniveau te hoog afvult.
bij het kijk glaasje staan 2 streepjes, daar moet het niveau tussen zitten (of in ieder geval niet hoger dan het bovenste streepje) nooit tot de bovenkant van het glaasje vullen.
En misschien overbodig om te zeggen, maar ik ga het toch doen. het niveau meet je wanneer de motor rechtop staat, en dus niet op de zij standaard.