KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Heb het volgende geciteerd van Facebook

"Nog meer mensen met een SMC-R of 701? Misschien gaaf om een keer ritje te doen met iedereen 😉 #supermoto andere supermoto’s ook welkom natuurlijk!

mocht je interesse hebben in een ritje? Join: ‎Open deze link om deel te nemen aan mijn WhatsApp groep: SMC-R 690 / 701.
"
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200630-105335_Facebook.jpg
    Screenshot_20200630-105335_Facebook.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 26
Update voor de mensen hier die niet in de groepsapp zitten.

Het wordt zaterdag 25 juli om 11:30 meeten naast goedhart motoren in bodegraven op het parkeerterrein.

Laten we ff lekker stukje rijden 🤩
 
Nee, ik zag wel op marktplaats een arrow demper, sc demper en een volle akra. Misschien is dat iets voor je
Die zag ik ook idd. Arrow is voor nieuwere model. Past niet volgens mij. Die volle akra heb ik contact mee gehad, maar die wil op €100 na even veel hebben als een nieuwe set..
 
tja, het is gewild spul en altijd al een dure upgrade geweest. Ben blij dat de 1e eigenaar dat betaald heeft. Was volgens mij meer dan 1200 euro ofzo voor volledig systeem. En dan zitten die carbon kappies er niet eens bij.
 
Aight, ik weet dat ik niet de echte 690 heb van dit topic...
Maar...

Ik zou graag een te gekke Decal Kit op mijn 690 SuperMoto uit '07 plaatsen.
Ik zie op Hyena.it wat leuks staan, maar iemand ervaring met de kwaliteit?
En nog andere locaties waar ze te vinden zijn?
Neig zelf naar ofwel een Camo met KTM oranje en wat zwart/grijs tinten, ofwel een Neon oranje lekker drukke print. Of stiekem een Guilty Pleasure, een Stickerbomb effect...

Wie o wie heeft wat info? :)
 
Aight, ik weet dat ik niet de echte 690 heb van dit topic...
Maar...

Ik zou graag een te gekke Decal Kit op mijn 690 SuperMoto uit '07 plaatsen.
Ik zie op Hyena.it wat leuks staan, maar iemand ervaring met de kwaliteit?
En nog andere locaties waar ze te vinden zijn?
Neig zelf naar ofwel een Camo met KTM oranje en wat zwart/grijs tinten, ofwel een Neon oranje lekker drukke print. Of stiekem een Guilty Pleasure, een Stickerbomb effect...

Wie o wie heeft wat info? :)

Ik heb ook wat stickers van hyena gehad en is gewoon goed. Ik kan het wel aanraden! Daarnaast zou je eens kunnen kijken bij race-styles.com
 
Goedeavond heren,

Ik ben Kauwgombal en in het bezit van een KTM SMR uit 2008. En ja ik vind de snavel juist leuk! :}
20190726_161657.jpg



Ik heb deze motor al een tijdje in bezit, maar loop nu tegen een probleem aan, waarbij ik hoop dat jullie ervaringsdeskundigen/mede 690 rijders mij kunnen helpen richting de oplossing.

Sinds kort is het heel lastig om de motor voor het stoplicht in zijn neutraal te zetten, zeker als deze van zijn 1 komt en hem dan naar boven te wippen zegmaar, hij schiet dan gelijk door naar de 2. Vaak lukt vanaf de 2 om hem dan zachtjes naar beneden te tikken wel om de motor in zn neutraal te krijgen, maar minder makkelijk dan eerst. Ook is schakelen van zijn 1 naar 2 heel lastig bij een laag toerental, het lijkt dan net alsof deze dan blokkeert. Bij hogere toeren gaat het wel normaal.

De motor heeft 30.000 gelopen en de motorolie is gewoon van het voorgeschreven type (Motorex 10w-60) en met de juiste hoeveelheid aanwezig.
De hydraulische koppelingsvloeistof staat ook op peil en is niet gezakt. Hendel voelt ook goed aan, het voelt niet alsof er lucht inzit.
De koppelingsvloeistof is volgens de documentatie in 2015 bij 17.000 km vervangen. Ik kan in de manual niet vinden hoe vaak of wanneer deze vervangen zou moeten worden trouwens.
Zover ik weet zijn de koppelingsplaten nog nooit vervangen.
De afstelschroef bij de hendel maakt ook geen verschil.

Wie herkent deze klachten en weet misschien een oplossing? Alvast bedankt voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Azgi
Zou eerst gewoon je koppelingsvloeistof maar eens verversen, is een stuk goedkoper en weinig werk. Wanneer heb je voor het laatste olie gedaan? Zou dat ook meteen mee pakken is alles weer lekker soepel. Zou allebei elk jaar moeten al kan je met je koppeling 2 jaar ook wachten. Let wel op dat je het goede erin doet. Staat op het kapje bij je hendel. Minerale olie of dot4/5. Verkeerde erin gooien en hij gaat kapot.
 
De motorolie is vervangen in april dus die zou nog goed moeten zijn. Ik ga iniedergeval beginnen met de koppelingsvloeistof dan, want die is dan 5 jaar geleden voor het laatst gedaan en zou dan nu dus moeten volgens de 2 jaar regel. Iniedergeval bedankt voor de tips.
 
Het lijkt erop dat de koppeling niet helemaal vrij komt.
Te weinig slag van je koppelings handle?
Waar ligt het "aangrijp" punt?
 
Heb een vraagje over het 690 MOTORBLOK, klopt het dat dit blok vanaf 2008 tot 2019 eigenlijk niet is aangepast?
(Met uitsluitsel van de update van 645 naar 690 cc)

Heb al wat research gedaan, maar dit was het enige wat ik kon vinden.

Not that you asked...but here is a "brief" list of some of the changes over the years, maybe it will be helpful:
2008-2011 there were two versions: “Standard” and “R”. Both had a 645cc engine with 62hp, but the standard version had 9.8” of suspension travel vs. the “R” version which had 10.8” Over the years it also got a lighter chassis, updated instruments, new mud guard, etc. Worth mentioning that the 2008-2010 had adjustable offset in the triple clamps, but more importantly, 2011 got an improved turning radius - they addressed the very short steering angle by increasing the triple clamp offset to 30-32mm from 22-24mm and reducing the fork axle offset by the same amount.

2012-2013 the Standard version got dropped, so there was only the “R” version, but it retained the 9.8” suspension of the standard version and kept the display/mask from the previous standard model which had an improved headlight (which still was marginal), and a tachometer. It also bumped the engine to a full 690cc which meant somewhere around 66hp. They also introduced an RPM relative throttle map (though this can be mapped to the earlier bikes)

2014-2018, the dual-spark head was introduced as well as Bosch ABS. KTM also offers a dongle to enable offroad ABS, which allows rear wheel lock-up and reduced ABS on the front wheel. A full ride-by-wire throttle and twin ECUs. Slight change to the airbox, (but sealing is still suspect). SMS emissions was removed on the US version (easily removed on earlier models). Throttle/fuel mapping can be done on the fly (previsouly the engine had to be shut off before being changed). The forks were changed to WP 4860 D48/26 MA (also called “4CS”), which use an open-bath design with single-side function (compression damping is controlled by the adjuster on the top of one fork leg, while the other leg is in charge of rebound damping).
 
Bedoel je met het blok de onderdelen die in in de motor zit of ook de software/injectie? Zover ik weet heeft het nieuwste model een extra balansas gekregen en is de software verbeterd waardoor deze meer pk's en koppel gekregen (2019/2020 model heeft 73 pk tov 67 van het model uit 2018) heeft. Ook zijn er kleinere onderdelen verbeterd, zoals de slechte tuimelaars omstreeks modeljaar 2015 dacht ik. De quickshifter is ook toegevoegd bij het laatste modeljaar.

Over mijn probleem: het vervangen van de koppelingsolie en nog een keer de hendel stellen heeft geholpen, mijn motor schakelt weer zoals het hoort. Voor mensen met soort gelijke symptomen: niet volledig ontkoppelen en het aangrijpingspunt verandert na de koude start.
 
Bedoel je met het blok de onderdelen die in in de motor zit of ook de software/injectie? Zover ik weet heeft het nieuwste model een extra balansas gekregen en is de software verbeterd waardoor deze meer pk's en koppel gekregen (2019/2020 model heeft 73 pk tov 67 van het model uit 2018) heeft. Ook zijn er kleinere onderdelen verbeterd, zoals de slechte tuimelaars omstreeks modeljaar 2015 dacht ik. De quickshifter is ook toegevoegd bij het laatste modeljaar.

Over mijn probleem: het vervangen van de koppelingsolie en nog een keer de hendel stellen heeft geholpen, mijn motor schakelt weer zoals het hoort. Voor mensen met soort gelijke symptomen: niet volledig ontkoppelen en het aangrijpingspunt verandert na de koude start.

Ja precies, de onderdelen in het blok. Prijs technisch is het 2019 model niet haalbaar voor mij. Daar zijn denk ik wat grotere stappen gemaakt qua ontwikkeling. De tuimelaars had ik inderdaad gelezen. Maar dat neem ik op de koop toe of preventief vervangen.

Maar als er niet veel verbetering is dan hou ik het 2008 tot 2011 ook in het spectrum.
 
Het ligt er inderdaad aan wat je zoekt, de 2014 modellen en nieuwer hebben wel ABS, dubbele bougie en 67 pk.
Modellen van 2012-2013 (SMC R) hebben dat niet, maar hebben ook 67 pk.
De modellen daarvoor hebben 64 pk, dit zijn de 690 SM (prestige), 690 SMR en 690 SMC.

Los daarvan is het ook een beetje zoeken naar wat je mooi vindt en dan bedoel ik met name het voorspatbord van de 690 SM.
De 690 SM modellen zijn nu wel zeer schappelijk geprijsd.
 
Het ligt er inderdaad aan wat je zoekt, de 2014 modellen en nieuwer hebben wel ABS, dubbele bougie en 67 pk.
Modellen van 2012-2013 (SMC R) hebben dat niet, maar hebben ook 67 pk.
De modellen daarvoor hebben 64 pk, dit zijn de 690 SM (prestige), 690 SMR en 690 SMC.

Los daarvan is het ook een beetje zoeken naar wat je mooi vindt en dan bedoel ik met name het voorspatbord van de 690 SM.
De 690 SM modellen zijn nu wel zeer schappelijk geprijsd.

Waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik ben naar de enduro uitvoering opzoek😳 qua prijs vind ik ze behoorlijk duur ten opzichte van de nieuw prijs. Na 10 jaar zijn ze nog steeds meer waard als de helft van de nieuwprijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan