KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Het ligt er inderdaad aan wat je zoekt, de 2014 modellen en nieuwer hebben wel ABS, dubbele bougie en 67 pk.
Modellen van 2012-2013 (SMC R) hebben dat niet, maar hebben ook 67 pk.
De modellen daarvoor hebben 64 pk, dit zijn de 690 SM (prestige), 690 SMR en 690 SMC.

Los daarvan is het ook een beetje zoeken naar wat je mooi vindt en dan bedoel ik met name het voorspatbord van de 690 SM.
De 690 SM modellen zijn nu wel zeer schappelijk geprijsd.
De SM heeft ook een ander frame tov de SMC
De modellen met een balans as in de kop, hebben weer een ander frame (anders past tie grotere kop er in)
 
De SM heeft ook een ander frame tov de SMC
De modellen met een balans as in de kop, hebben weer een ander frame (anders past tie grotere kop er in)

Interessant, maar die balans as is pas vanaf 2019 model, dat is buiten budget🤣
 
Zoek een gasklep voor een 2012 model, iemand hier die er nog een goede heeft liggen voor een schappelijke prijs?
 
Wat mankeert er precies aan dan?
Heb de volgende code foutcode P2118 (Throttle Motor Drive Circuit Malfunction) en zit nu in limp home mode. De kabelboom heb ik al nagelopen maar vind geen slijtage oid. Lijkt erop dat het stappenmotortje kapot is dus.

Ik probeer het deksel aan de linkerkant morgen open te maken om te zien of ik iets kan ontdekken aan de tandwieltjes.
 
Hey guys, een dringende vraag😟

Heb zojuist mij motor gewassen en daarna werkt mij teller niet meer. Het ABS lampje brandt echter wel. Het toeren gedeelte en de kilometers blijven stil staan.
Ik heb de stekker los gehad en die lijkt droog, als ik de bedrading volg is 1 rode stekker (uiterst rechts op foto ) die nergens in zit.
15994769383693839473422502262792.jpg


Die lijkt in de zelfde bundel te zitten als de rest van de tellerkabels. Iemand enig idee hoe ik het weer aan de praat krijg?
 
Heren, heb de teller tot op de printplaat losgehaald, daar zat een druppeltje water. Hele boel droog gefohnt en it works!!!
Super blij haha.
Groetjes👋
 
Heren, heb de teller tot op de printplaat losgehaald, daar zat een druppeltje water. Hele boel droog gefohnt en it works!!!
Super blij haha.
Groetjes👋
Mooi, als je wast met een hogedrukspuit zorg er dan altijd voor dat je de elektronica een beetje ontwijkt. Van de eerste modellen 690's kwam het vaker voor dat er vocht in de tellerunit kwam.
 
Sinds het monteren van de rally kuip vond ik de knippers al niet zo mooi zitten, nu een setje op de spiegel bevestiging gezet, zodat die gekke zijwaartse voelsprieten er af kunnen.

Nu nog hopen dan Nomad-adv weer eens op hun mail reageert, ik probeer al sinds maart een stickerset te kopen, maar volgens mij zijn ze continu op vakantie ofzo 😬


IMG-20200928-WA0002.jpeg
 
Sinds het monteren van de rally kuip vond ik de knippers al niet zo mooi zitten, nu een setje op de spiegel bevestiging gezet, zodat die gekke zijwaartse voelsprieten er af kunnen.

Nu nog hopen dan Nomad-adv weer eens op hun mail reageert, ik probeer al sinds maart een stickerset te kopen, maar volgens mij zijn ze continu op vakantie ofzo 😬


Bekijk bijlage 1548265
Bellen is sneller
 
Beste heren/meiden. Ik heb hier nog een Evo 2 nokkenas liggen voor een KTM 690 (duke, smc en smc-r). Heeft nog geen 1000km in de motor gezeten en is terug gezet ivm verkoop motor. Mijn 690 SMC-R had hierdoor 74pk op het achterwiel (afgesteld bij Ruud Frederiks). Nieuwprijs 265,- en ik verkoop de nokkenas voor 200,- incl verzending. Montage is prima zelf te doen, ik heb het destijds zelf gedaan zonder het blok eruit te halen, Evo-2 map erin geladen met tuneecu en daarna laten afstellen (optioneel, liep met de evo2 map al heel goed)

279accec-7e4c-40fc-9d97-8b141be40a9a.jpg


76a6a9ed-109d-49f6-b2d7-76ea59f5a830.jpg
 
Vraagje, bij welke km stand zouden jullie de tuimelaars vervangen? gaat om een 2010 model.
 
Je moet pas onderdelen vervangen als ze kapot zijn......

Lijkt me in dit geval niet helemaal gepast, de tuimelaars van dit model gaan sowieso een keer kapot. Wanneer je dit niet preventief doet, kan dit veel meer schade mee brengen dan alleen de tuimelaars.

Denk aan ingeslagen kleppen, met alle gevolgen van dien....
 
  • Leuk
Waarderingen: micb
Ik heb hier 690 motorblokken van Enduro's, SMC's en Duke's open gehad met 30.000 Km plus.
Die mankeerde niks.
Ook met de ongemodificeerde nokvolgers.....
 
Oke, dat geeft me wel vertrouwen. Ben stront eigenwijs, zit er daarom aan te denken om ze bij 20.000 eruit te halen. Hij heeft nu ongeveer 14.000 gedraaid.

Hebben jullie nog advies qua banden, gebruik hem ook in de regen. Zat de denken aan de michelin road 5 of de brigstone s22. En heb ook gekeken naar de dunlop mutant m+s. Alleen is die niet in 160 te verkrijgen alleen in 170.
 
Heb een 2011 en tuimelaars vervangen.
de oude waren nog goed en gaan mee op vakantie voor het geval dat.
er is wel een vervangende tuimelaar uitgebracht door KTM.Gewoon goed kijken en ronddraaien als je kleppen stelt liggen ze er toch uit.
en je hoort het vanzelf als ze niet meer goed zijn.
meegemaakt in Romenie met iemand einde vakantie geen ktm dealer in dat land toenertijd.
 
Heb een 2011 en tuimelaars vervangen.
de oude waren nog goed en gaan mee op vakantie voor het geval dat.
er is wel een vervangende tuimelaar uitgebracht door KTM.Gewoon goed kijken en ronddraaien als je kleppen stelt liggen ze er toch uit.
en je hoort het vanzelf als ze niet meer goed zijn.
meegemaakt in Romenie met iemand einde vakantie geen ktm dealer in dat land toenertijd.

Bij welke km stand heb je dit gedaan?

Moet nog wennen aan het 1 cilinder geluid. Kleppert en doet toch wat meer dan ik gewend ben, denk dat ik daardoor een beetje angstig ben_O-
 
Schatting bij 20.000
Teller staat nu op 43 ofzo.
Zit er een alu carterplaat onder?
Dat rammelt extra.
 
Schatting bij 20.000
Teller staat nu op 43 ofzo.
Zit er een alu carterplaat onder?
Dat rammelt extra.

Nee kunststof onder plaat, hitte schildje trilt wel steeds los. Heb ik gisteren met Loctite vast gezet. Eerst maar even rijden, en kijken of het veranderd. Anders is het waarschijnlijk geluid waar ik aan moet wennen_O-
 
Hitte schildje helpt niet met loctite fikt weg.
Er hoort een fatsoenlijk rvs borgringetje onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan