KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Naar mijn weten kan je het eindkap los bestellen, dat zal rond de 200 euro zijn. Welke nieuwe model bedoel je? Ik neem aan die van de husqvarna? Die kost dacht ik rond de 900 euro, kan je op meerdere websites bestellen.

Zelf heb ik nog een Remus Blackhawk te koop, wellicht heb je hier interesse in?
 
Carbon eindkapje plus titanium popnagels (komt als een setje) zit op 110 euro ongeveer. Demperhuls kun je dacht ik ook los bestellen. Dit moet allemaal via een ktm dealer want die kan alleen de ktm akrapovic zooi bestellen.
 
Goedemiddag,

Ik heb nu een tweetal jaren een ktm 690 uit 2017. Nu was na 10.000 km de achterdemper van mijn akrapovic 3 popnagels er uit getrilt. Nu zeiden ze bij de dealer dat dit door de db killer kwam. Deze heb ik enkel maar 6000 km er in gehad in m'n tripje naar Italië. Ze hebben hier nieuw demperwol in gemaakt en alles weer vast gezet. Enkel is het carbon al te veel uitgerot dat ik hetzelfde probleem weer heb momenteel.

Nu zoek ik dus of een nieuwe demperkap of een nieuwe demper. Zelf vind ik die nieuwe type wel mooi waarbij het logo er ingegraveerd is. Enkel weet iemand waar ik deze los kan kopen? Vind het een beetje onzinnig om een gehele nieuwe pijp te kopen.

Groetjes!

Zouden ze bij Akra ergens bespaard hebben op de kwaliteit? Ik heb een 2015 SMC-r die vanaf 1000km met volledige Akra lijn rijdt. Al meer dan 25.000km nu. Niks, nada, noppes aan de hand. En altijd met DB killer.
 
Over Akrapovic hoor ik verschillende verhalen, de een zweert erbij en de ander vervloekt de kwaliteit zeker i.c.m de prijs. Wat wel zeker is dat Akrapovic zich ondertussen grote marktleider mbt uitlaatsystemen heeft gemaakt. Ze kunnen nu rekenen wat ze willen, want mensen blijven het toch kopen, want ja de Akrapovic naam staat erop. Een beetje hetzelfde als met Volkswagen. De verkoop leidt niet onder de (eventuele) kwaliteitsproblemen. Niet dat ik zeg dat Akra een slechte keuze is hoor, de prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon flink uit balans.

Bij een koop van een nieuw uitlaatsysteem is er echt genoeg keuze, Wings, Remus, Leovince, SC-project, Arrow etc. De prijs is soms nog niet eens de helft van een Akrapovic exemplaar. En de kwaliteit is heus niet 50% minder dan een Akra. Ik zou ik het wel weten. Vooral de Wings ziet er echt goed uit.
 
Nog steeds erg tevreden met m'n Mivv.
2 jaar terug via Ebay bij een Italiaanse motorgarage een showroom modelletje gekocht voor € 220,-.
Kwam met 2 db-killers (waarvan 1 met e-keur) en geeft vooral een beter geluid den de standaard demper.
Het geluid is bij mij ook wel 80% van het gene wat ik belangrijk vind in een andere demper.

Op m'n 1290 zit een Bos demper, en daar zie je echt wel kwaliteitsverschil in. De meerprijs van de Bos zou ik er zelf nooit voor over hebben (zat op mn vorige 1290 toen ik hem kocht)


WhatsApp Image 2021-01-05 at 10.58.09.jpeg
 
Iemand toevallig nog een set enduro velgen staan? Geschikt voor bouwjaar 2010
 
Of akra op de kwaliteit ingeleverd heeft weet ik niet. Helaas heb ik dit probleem nu en alles bij elkaar kijk ik liever naar een compleet nieuwe demper dan enkel een eindkampje. Enkel het probleem is dat ik op heel internet een complete set vindt maar ik wil enkel de demper hebben. Verder kwa looks vind ik een remus wel leuk of een akra. Wil alleen niet inleveren op de prestaties 😁
 
en demper is vaak wel pas te maken met een verloopring. En de prestatie zit vooral in de voorpijp en het verschil dat een aftermarket demper geen katalysator heeft en dus vrij ademt. Met een standaard voorpijp zal elke sportdemper 'beter' presteren. Met hier en daar wat verschil qua mapping.

Waarom dat spul zo slecht te vinden is 2e hands is omdat het volgens mij echt direct verkocht is en vaak voor hoofdprijzen. (Als het al te koop is)
Want waarom zou je een losse demper verkopen? En een SMCR met een standaard pijp verkoopt niet.:')
 
Zag deze net op FB:
Hi guys, we've just published a back-to-back 60-page review of the KTM 690 Enduro R and Husky FE 701 LR – it's a free read just click this link: https://rustsports.com/motorbike-magazine/ Now we'd be really interested in your feedback. You see we get the bikes for 4-5 days max and have to form our reports based on that short window of opportunity (on the flip-side we ride lots of different bikes so have a broad perspective), but we'd be interested to see how our observations compare to yours given proper ownership. Comment below, or on the RUST Sports Facebook page. We'd be especially interested as one of us is now considering buying one (the 690)! Moderator – we hope this post is good with you. And Happy New Year all!
Afbeelding kan het volgende bevatten: motor en buiten, de tekst 'ISSUE #46 温印 SINGLE CYLINDER ADVENTURE TEST FEATURING KTM 690 ENDURO R HUSQVARNA FE701LR LIGHT IS RIGHT BIG TANK LONG RANGE'



 
  • Leuk
Waarderingen: else
Jaaa jongens,

Het is weer zover, voor de derde maal ga ik het proberen op een SMC 690, ditmaal van 2015.

Heb een 2008 gehad, vond ik wat teleurstellend qua power en een 2012 full stock, ook niet het meest aantrekkelijke pakket. Beiden zijn relatief snel terug de deur uit gegaan omdat ik er toen geen 'projecten' van wou maken.

Nu dus een 2015 met K en N luchtfilter en Akra lijn erop, tandwielverhouding moet ik nog controleren. Van deze wil ik wel iets leuks maken en naar eigen smaak omvormen.

Heeft wel wat liefde nodig, remmen piepen, te weinig remvloeistof, graphics kit is niet mijn ding, vuil etc. etc.

Als iemand hier interesse zou hebben in een complete set zwarte wielen (Ktm), heb een extra set de ik overweeg te verkopen, slechts 1 circuitdag gereden, heel lichte gebruikssporen aan de rand van de velg, verder als nieuw. Goede slicks van 2017 erop, Brembo schijven in nieuwstaat. Prijs: 895 euro, bij interesse, stuur gerust pb.

De oranje set kan eventueel ook, dan steek ik zelf de zwarte wielen. Moet sowieso nog wat nadenken over de graphics, kan nog alle kanten uit.

Groeten
 

Bijlagen

  • 20210109_103209.jpg
    20210109_103209.jpg
    384,3 KB · Weergaven: 6
  • 20210110_170659.jpg
    20210110_170659.jpg
    197,7 KB · Weergaven: 6
  • 20210110_170731.jpg
    20210110_170731.jpg
    235,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Jaaa jongens,

Het is weer zover, voor de derde maal ga ik het proberen op een SMC 690, ditmaal van 2015.

Heb een 2008 gehad, vond ik wat teleurstellend qua power en een 2012 full stock, ook niet het meest aantrekkelijke pakket. Beiden zijn relatief snel terug de deur uit gegaan omdat ik er toen geen 'projecten' van wou maken.

Nu dus een 2015 met K en N luchtfilter en Akra lijn erop, tandwielverhouding moet ik nog controleren. Van deze wil ik wel iets leuks maken en naar eigen smaak omvormen.

Heeft wel wat liefde nodig, remmen piepen, te weinig remvloeistof, graphics kit is niet mijn ding, vuil etc. etc.

Als iemand hier interesse zou hebben in een complete set zwarte wielen (Ktm), heb een extra set de ik overweeg te verkopen, slechts 1 circuitdag gereden, heel lichte gebruikssporen aan de rand van de velg, verder als nieuw. Goede slicks van 2017 erop, Brembo schijven in nieuwstaat. Prijs: 895 euro, bij interesse, stuur gerust pb.

De oranje set kan eventueel ook, dan steek ik zelf de zwarte wielen. Moet sowieso nog wat nadenken over de graphics, kan nog alle kanten uit.

Groeten
Mooi ding! Nette prijs voor de velgen denk ik ;) Ben alleen juist opzoek naar de Enduro velgen_O-
 
  • Leuk
Waarderingen: jin
Heb dit weekend me tuimelaars verwisseld, ze kwamen er in nette staat uit. Hadden er 14000 kilometer ingezeten, maar vond het toch te spannend. Waarschijnlijk stel ik me aan, maar had geen zin dat het spul fijn loopt. Het waren de eerste zet met 08 markering, dus ben toch blij dat ze eruit zijn. Aangezien bij deze ook nog het asje van de tuimelaar er uit kan lopen.
Helaas stonden de uitlaat kleppen te krap na het wisselen van de tuimelaars, dus nu bezig met nieuwe shims te krijgen. De lokale motor boer had deze diameter niet. Heb ze besteld bij een Harley-Davidson bedrijfje, deze zijn ook nauwkeuriger. Shims van KTM gaan per 0.05mm stapje en die van de HD-boer per 0.025.

Tuimelaars trouwens uit Amerika besteld, ook wel bijzonder. De onderdelen daar zijn aanzienlijk goedkoper, dus na invoer rechten en belasting waren ze nog steeds aanzienlijk goedkoper dan wanneer je ze hier of in Duitsland koopt.
 
Iemand hier ervaring met het upgraden (?) van een ktm 640/625 naar een 690? Ik heb nu een 625 smc uit 2006 maar ik zit te oriënteren op 690's. Het is nogal een flink prijsverschil, zelfs tweedehands ktm 690's zijn erg aan de prijs.
 
Jaaa jongens,

Het is weer zover, voor de derde maal ga ik het proberen op een SMC 690, ditmaal van 2015.

Heb een 2008 gehad, vond ik wat teleurstellend qua power en een 2012 full stock, ook niet het meest aantrekkelijke pakket. Beiden zijn relatief snel terug de deur uit gegaan omdat ik er toen geen 'projecten' van wou maken.

Nu dus een 2015 met K en N luchtfilter en Akra lijn erop, tandwielverhouding moet ik nog controleren. Van deze wil ik wel iets leuks maken en naar eigen smaak omvormen.

Heeft wel wat liefde nodig, remmen piepen, te weinig remvloeistof, graphics kit is niet mijn ding, vuil etc. etc.

Als iemand hier interesse zou hebben in een complete set zwarte wielen (Ktm), heb een extra set de ik overweeg te verkopen, slechts 1 circuitdag gereden, heel lichte gebruikssporen aan de rand van de velg, verder als nieuw. Goede slicks van 2017 erop, Brembo schijven in nieuwstaat. Prijs: 895 euro, bij interesse, stuur gerust pb.

De oranje set kan eventueel ook, dan steek ik zelf de zwarte wielen. Moet sowieso nog wat nadenken over de graphics, kan nog alle kanten uit.

Groeten
zou de oranje velgen houden. Die horen bij dat bouwjaar.

De rest is allemaal prima op te lossen met andere graphicskit, goede onderhoudsbeurt en flinke was sessie.
 
zou de oranje velgen houden. Die horen bij dat bouwjaar.

De rest is allemaal prima op te lossen met andere graphicskit, goede onderhoudsbeurt en flinke was sessie.
Inderdaad, momenteel verkies ik de oranje velgen te houden. Inmiddels al vrij grondig gewassen.
Beetje per beetje aan bezig, alvast een betrekkelijk lijstje met 'to do's opgemaakt, zal er alleen maar beter op worden!
 
Iemand hier ervaring met het upgraden (?) van een ktm 640/625 naar een 690? Ik heb nu een 625 smc uit 2006 maar ik zit te oriënteren op 690's. Het is nogal een flink prijsverschil, zelfs tweedehands ktm 690's zijn erg aan de prijs.
ja ik kom van een 640 af en heb nu een 690.

een 690 is veel geschikter om mee op vakantie te gaan en een 625/640 ben je het wel dikke zat na een rit van 200 km. plus dat de 690 onderhouds armer is. en geschikt voor op de snelweg, ook al vang je wel behoorlijk wind.

de 690 is gewoon in alles beter en zelfs lichter. en meer vermogen. en veel 2e hands onderdelen voor te krijgen.
 
ja ik kom van een 640 af en heb nu een 690.

een 690 is veel geschikter om mee op vakantie te gaan en een 625/640 ben je het wel dikke zat na een rit van 200 km. plus dat de 690 onderhouds armer is. en geschikt voor op de snelweg, ook al vang je wel behoorlijk wind.

de 690 is gewoon in alles beter en zelfs lichter. en meer vermogen. en veel 2e hands onderdelen voor te krijgen.
Same! Doen en je kijkt nooit meer achterom.
 
Die 6e versnelling maakt denk ik een hele hoop goed op de snelweg inderdaad. Die 100km/u regel is wel gunstig voor de 625 want anders is het niet te doen.

Marktplaats in de gaten houden voor een 690 dan maar.. :)
 
Die 6e versnelling maakt denk ik een hele hoop goed op de snelweg inderdaad. Die 100km/u regel is wel gunstig voor de 625 want anders is het niet te doen.

Marktplaats in de gaten houden voor een 690 dan maar.. :)
Zoek niet alleen onder kopje motoren | KTM, er staan ook een paar tussen onderdelen. Misschien deed je dat al_O- maar gewoon een tip.
 
Iemand hier ervaring met het upgraden (?) van een ktm 640/625 naar een 690? Ik heb nu een 625 smc uit 2006 maar ik zit te oriënteren op 690's. Het is nogal een flink prijsverschil, zelfs tweedehands ktm 690's zijn erg aan de prijs.
Mocht je de snavel kunnen pruimen, dan kan de ook denken aan de oudere versies van de 690. De 690 SM (2007-2010) modellen zijn nu wel schappelijker geprijsd dan de 690 smc r.

Ik vind een tweedehands 690 smc r ook erg duur, mocht ik later een nieuw model willen dan koop ik gewoon een nieuwe. Zit te weinig verschil in met een tweedehands kwa prijs en met die extra centen heb je wel een hoop zekerheid.
 
Het liefste wil ik een model vanaf 2012, maar er wordt op het moment echt grof geld gevraagd voor die modellen. Zelfs als ze 30k+ hebben gelopen. Voor nu houd ik in ieder geval mijn 625 en houd gewoon MP in de gaten.

Zit er verder nog een groot verschil tussen de 2009-2010-2011 modellen? De 5k onderhoudsbeurten van de voor 2012 kan ik wel verteren namelijk dus dat is ook nog een optie.
 
De motor van de SM en smc is hetzelfde. Op pagina 64/65/66 staan de verschillen tussen de types verder uitgelegd.
 
Het liefste wil ik een model vanaf 2012, maar er wordt op het moment echt grof geld gevraagd voor die modellen. Zelfs als ze 30k+ hebben gelopen. Voor nu houd ik in ieder geval mijn 625 en houd gewoon MP in de gaten.

Zit er verder nog een groot verschil tussen de 2009-2010-2011 modellen? De 5k onderhoudsbeurten van de voor 2012 kan ik wel verteren namelijk dus dat is ook nog een optie.

Het lijkt wel alsof ze duurder zijn geworden de laatste tijd.
Eind 2018 kocht ik een Enduro R uit 2015 met 14k gelopen voor 5500,- euro (was al vrij scherp toen), Wanneer ik hem nu verkoop kan ik er zo weer het zelfde voor terug krijgen, of misschien nog wel iets meer.
 
Het lijkt wel alsof ze duurder zijn geworden de laatste tijd.
Eind 2018 kocht ik een Enduro R uit 2015 met 14k gelopen voor 5500,- euro (was al vrij scherp toen), Wanneer ik hem nu verkoop kan ik er zo weer het zelfde voor terug krijgen, of misschien nog wel iets meer.
Klopt, prijzen zijn langzaam een beetje omhoog gegaan (model afhankelijk). Ook is er niet echt een winterdip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan