Kauwgombal
Die hard MF'er
- 5 aug 2020
- 258
- 105
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verminderde trillingen wel echt als pluspunt zie, doorhalen in de hoge toeren doe je dan ook echt makkelijker. Het gemis aan felheid bij lage toeren is wel echt een gemis, je weet wel het gevoel dat koppel er hard inslaat en je snel en inneens power voelt. Dat is oa waar je een eencilinder voor koopt.
De reden daarvoor zijn de milieu-eisen, onderin moet hij het minste uitstoten en daar zijn de beperkingen het hevigst. Een motor die zo fel is op het gas staat onderin rijker, maar zo kom je nooit door de euro5 keuring heen. Ktm heeft dus geen keuze.
Het nieuwe model heeft dan ook niet echt (vanuit de fabriek) de karaktereigenschappen van een eencilinder, lijkt meer op een tweepitter. Of daarnet tussenin.
De reden daarvoor zijn de milieu-eisen, onderin moet hij het minste uitstoten en daar zijn de beperkingen het hevigst. Een motor die zo fel is op het gas staat onderin rijker, maar zo kom je nooit door de euro5 keuring heen. Ktm heeft dus geen keuze.
Het nieuwe model heeft dan ook niet echt (vanuit de fabriek) de karaktereigenschappen van een eencilinder, lijkt meer op een tweepitter. Of daarnet tussenin.