KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Zojuist de koppelingscilinder geen druk meer.... 2019 model. Kan ik deze opnieuw ontluchten zodat ik tijdelijk weer kan rijden? Of is deze gewoon kapot?
 
Denk dat die gewoon kapot is, vaak is de seal kapot, dan loopt alle vloeistof gewoon je blok in. Dus ontluchten zal geen nut hebben. Zou hem wel vervangen voor een Oberon ipv origineel.
 
Zover ik weet zijn er eigenlijk maar 2 opties.
Of de seal vervangen van een type ktm
.from a 450 XC-F or similar in the Magura housing. KTM piston w/o-ring seal part #54832066000, gasket part #59032065000, extra o-ring seal part #54832067000 about $50 plus shipping

Of een oberon of rekluse slave cylinder.

Het is aangeraden om het zo snel mogelijk te vervangen als deze lek is. Aangezien je anders remolie in je blok hebt
 
Is dit geen garantiegeval? Hij is helaas net 2 maand buiten garantie... maar wel slechte zaak als ze het niet willen fixen. Is gewoon hele slechte kwaliteit blijkbaar. Nog geen 5000 km oud en amper gebruikt (quickshifter)
 
Ktm gaat dit zelf niet erkennen hoor.
Je moet ook gewoon geluk hebben. Bij sommige gaan ze niet stuk en bij de een al na paar 100 km
 
Heb een nieuw binnenwerk gekocht (2020 model) a 35 euro. hiermee moet het probleem opgelost zijn. Omdat de remolie in het blok is gelopen vervang ik ook de blokolie. Op aanraden van hannamax 20w60. Hiermee zou het blok stiller zijn. Logisch want het is dikkere olie. Nadeel is dat deze langer warmgereden moet worden?
 
Heb een nieuw binnenwerk gekocht (2020 model) a 35 euro. hiermee moet het probleem opgelost zijn. Omdat de remolie in het blok is gelopen vervang ik ook de blokolie. Op aanraden van hannamax 20w60. Hiermee zou het blok stiller zijn. Logisch want het is dikkere olie. Nadeel is dat deze langer warmgereden moet worden?
Mwa dat valt echt mee, met warmrijden.
Zolang je niet als een debiel direct weg rijdt valt het allemaal mee.
Mag ik vragen van welk merk je de 20w60 hebt gekocht. Ik wil namelijk ook overstappen van de 10w60.
 
Mag dit?? Is de 3de oliewissel bij 5000 km
 

Bijlagen

  • 20210924_130540.jpg
    20210924_130540.jpg
    340,3 KB · Weergaven: 42
  • 20210924_130528.jpg
    20210924_130528.jpg
    352,8 KB · Weergaven: 42
Ik zag hier laatst een link naar een 'rempedaal verlagingskit' die ik helaas niet terug kan vinden. Ben op zoek naar zo'n kit omdat ik mijn achterrem niet of moeilijk kan bedienen terwijl ik een wheelie die. Kan iemand mij helpen?
 
Mag dit?? Is de 3de oliewissel bij 5000 km
Ik doe vanaf 5.000 tot nu 20.000 jaarlijks (sinds 2015) mijn eigen beurtjes maar heb nog nooit iets aangetroffen in deze zeefjes. Heb je ook je papieren filter open geknipt? Heb je je eerste 2 beurtjes door de dealer laten doen of ook zelf? Kan me voorstellen dat de 1e beurt dit soort rommel wel meekomt, dus misschien zijn de zeefjes toen niet schoon gemaakt of vervangen?
 
Rempedaal kan je gewoon verstellen...
Volgens mij is daar geen speciaal verlagingskit voor
Nee die afstelling staat al maximaal omlaag. Dit is niet voldoende omdat ik mijn enkel niet ver kan kantelen naar boven. Mischien dan toch zelf maar wat verzinnen om hem te verlagen 😅 zo is het ook onveilig met wheelies.
 
Ik doe vanaf 5.000 tot nu 20.000 jaarlijks (sinds 2015) mijn eigen beurtjes maar heb nog nooit iets aangetroffen in deze zeefjes. Heb je ook je papieren filter open geknipt? Heb je je eerste 2 beurtjes door de dealer laten doen of ook zelf? Kan me voorstellen dat de 1e beurt dit soort rommel wel meekomt, dus misschien zijn de zeefjes toen niet schoon gemaakt of vervangen?
Vorige 2 keer heeft hij beurtjes gehad bij de dealer. Maar ik denk dat zij die filters niet eens vervangen. Ik kreeg ook alleen maar de papieren filters opgestuurd van ze.

De beurt is nu in ieder geval wel uitgevoerd. Doe het liever zelf altijd. Scheelt een hoop geld en zo weet ik zeker dat het goed zit. Met die 20w60 is de motor een stuk stiller trouwens :)
 
Strainers hoeven ook niet per se vervangen te worden. Ze zijn ontworpen dat je ze weer schoon kan maken
Maar als ze, ze ook niet schoon hebben gemaakt is het wel erg slordig.
Het zit immers gewoon in de olie filter kit van KTM/Husqvarna.
Maar ik snap het wel, 2 filters kost je een 10tje; dat setje is 50 euro ongeveer
 
Nee die afstelling staat al maximaal omlaag. Dit is niet voldoende omdat ik mijn enkel niet ver kan kantelen naar boven. Mischien dan toch zelf maar wat verzinnen om hem te verlagen 😅 zo is het ook onveilig met wheelies.
Andere langere stelbout erin schroeven. Is dat nog niet voldoende? Dan kun je nog ietsje van die pin die in die remcilinder schuift afslijpen. Je moet wel genoeg speling hebben anders kan je rem gaan aanlopen als hij warm word. Dit heb ik ook gedaan. Je kunt die remcolinder ook verschuiven maar dat houd ook een keer op. Zie je boekje voor instructies
 
zijn er meer die de 20w60 gebruiken? Ben wel benieuwd hierna, is het stiller bij stationair? Minder gerammel en getik?
 
Holy fuck, ik dacht dat de 10w60 al redelijk duur was.

Normaal gebruik ik de 10w60 van Motorex
 
Ik kijk zelf altijd naar de viscositeit ratings die ze geven.
Van veel merken zie je dat de 10w60 een hogere viscositeit heeft bij 100 graden, dan de 20w60 variant.
Ik heb liever dat het bij hogere graden nog beter smeert, dan een wat stiller blok.

Maar ik rij dan ook met oordopjes in
 
Terug
Bovenaan Onderaan