KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik heb sinds een paar weken ook terug een Smc 690. Het is Mn tweede na eerder te hebben gereden met een 2013, heb ik nu een 2010.
Ben er super tevreden van, gaat snoeihard en staat perfect onderhouden door de vorige eigenaar.
Alleen is er een puntje waar ik me vragen bij stel. De motor is uitgerust met pilot power banden en ik heb de indruk dat hij daardoor niet zo'n goede grip heeft...
Vooral de voorkant geeft niet veel vertrouwen in tegenstelling tot de contiattack sm Vandendriessche op de vorige Smc zaten.

Zijn er mensen met gelijkaardige ervaringen?
 
Zo, vandaag ook maar een poging gewaagd met m'n velg :+

full


Binnenkort de voorkant ook maar doen? :9~
 
plasti dip? kun je mooi mee kijken of je iets gaaf vind of niet. maar het blijft niet heel lang mooi. vooral op de achtervelg niet waar je steeds het olie van de ketting / vuil vanaf moet poetsen.
 
Plastidip inderdaad. Ja, het schijnt aardig goed te blijven zitten. Ik moet het ook nog maar even zien want er zit nou al kettingvet op en het moet nog even drogen.
Ik vind het ook zo zonde om te spuiten omdat de oranje kleur verder hartstikke mooi is.
Maargoed, voor een tijdelijk dingetje mag het resultaat er zijn (:
 
Vind je? Ruw bobbelig oppervlak, ziet er een beetje uit als een veel te dikke laag poedercoat

Ja, ik moet zeggen dat het spul op een rare manier uit de spuitbus komt. Toen ik het op de velg spoot had ik echt wel m'n twijfels of dit wel goed was. Op diverse filmpjes die ik zie op youtube komt het er gewoon uit zoals een normale (verf)spuitbus. Ik vroeg het nog even na aan een paar mensen en het scheen normaal te zijn. Ook moet je er rekening mee houden dat je met plastidip een ruwer oppervlakte krijgt. Maar voor een tijdelijk iets is dit wel geinig.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik moet zeggen dat het spul op een rare manier uit de spuitbus komt. Toen ik het op de velg spoot had ik echt wel m'n twijfels of dit wel goed was. Op diverse filmpjes die ik zie op youtube komt het er gewoon uit zoals een normale (verf)spuitbus. Ik vroeg het nog even na aan een paar mensen en het scheen normaal te zijn. Ook moet je er rekening mee houden dat je met plastidip een ruwer oppervlakte krijgt. Maar voor een tijdelijk iets is dit wel geinig.


Heb er van de week mijn handkappen me gespoten. Eerste laag zelfde ervaring. Veel te bobbelig. Snel eraf gehaald en opnieuw gedaan. Je moet het echt superdun aanbrengen. Bijna alleen maar een nevellaagje. Kwartier wachten en opnieuw heel dun spuiten. Dit totaal in 5 laagjes aanbrengen. Resultaat is super glad. Je kan niet zien dat het zelf gespoten is.
 
Na lang twijfelen mijn gsxr 1000 k5 ingeruild op een nieuwe smc r 2017 *O*. In eerste instantie veel gekeken naar een tweedehands, maar ik vond het verschil in prijs zo klein dat ik voor een nieuwe ben gegaan.
Ik hoop dat die over 1,5 week geleverd word :].


Ik zie hier veel de zwarte kleine skidplate voorbij komen in de eerste post, welke is dit en waar kan ik die online bestellen voor een nette prijs?

Heeft er hier iemand nog een complete kappenset liggen? De set mag kleine schade hebben en er hoeven geen stickers op te zitten. Iemand ook nog een tank liggen voor weinig?
 
Ik zie hier veel de zwarte kleine skidplate voorbij komen in de eerste post, welke is dit en waar kan ik die online bestellen voor een nette prijs?
Orgineel KTM , gelijk meebestellen bij je fiets , krijg je echt voor een mooi prijsje
 
Heb er van de week mijn handkappen me gespoten. Eerste laag zelfde ervaring. Veel te bobbelig. Snel eraf gehaald en opnieuw gedaan. Je moet het echt superdun aanbrengen. Bijna alleen maar een nevellaagje. Kwartier wachten en opnieuw heel dun spuiten. Dit totaal in 5 laagjes aanbrengen. Resultaat is super glad. Je kan niet zien dat het zelf gespoten is.

Ah mooi (: Had je de handkappen ook nog opgeschuurd of gewoon direct aan de slag? Anders probeer ik morgen ook nog even mn voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik er ook gelijk bij besteld. 40euro moest ik betalen. ze worden standaard wel op een enduro gezet. die moet je hebben.
 
Ah mooi (: Had je de handkappen ook nog opgeschuurd of gewoon direct aan de slag? Anders probeer ik morgen ook nog even mn voorwiel.

Alleen degene die iets beschadigd was bijgewerkt. Is juist bedoeld om zonder schuren te gebruiken.

 
Heeft er hier iemand nog een complete kappenset liggen? De set mag kleine schade hebben en er hoeven geen stickers op te zitten. Iemand ook nog een tank liggen voor weinig?

Ik heb nog een '08 kappenset liggen. Weet niet zeker of deze past op een '17, zou je even moeten checken. PB bij interesse
 
Ik heb een 08 kappenset op me 2014, volgens mij is het model daarna niet verandert. Enige waar je op moet letten is dat je ook de radiator bescherming kap van een 08 heb, anders passen je zijkappen niet.
 
Dat idee had ik ook al, het scheelt dat de inruil zeer interessant is.
Is die ergens online te bestellen in Nederland?
 
zou ik zo niet weten. zou gewoon tegen hun zeggen dat je het niet normaal vind. zijn gewoon dealerprijzen.


ik wacht nog op mijn evo1 kit. dat dat zolang moet duren.

heb ook die oranje dekseltjes voor de olie besteld. die zijn wel schandalig duur.
 
zou ik zo niet weten. zou gewoon tegen hun zeggen dat je het niet normaal vind. zijn gewoon dealerprijzen.


ik wacht nog op mijn evo1 kit. dat dat zolang moet duren.

heb ook die oranje dekseltjes voor de olie besteld. die zijn wel schandalig duur.

Ik zal morgen eens een andere ktm dealer opbellen om het te vergelijken. Anders cancel ik de skidplate en bestel ik hem elders.

Is die nou nog origineel dan?

De mijne word geleverd met een akra demper en een open luchtfilter, de evo 1 kit vond ik weer net te veel van het goede.
 
zou ik zo niet weten. zou gewoon tegen hun zeggen dat je het niet normaal vind. zijn gewoon dealerprijzen.


ik wacht nog op mijn evo1 kit. dat dat zolang moet duren.

heb ook die oranje dekseltjes voor de olie besteld. die zijn wel schandalig duur.
Dat akra grij is populair,2 jaar terug ook al. Bij de 1290 superdukes staan ze ook in backorder, dan heb ik het over de complete evolution uitlaat. Kost maar 2450 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan