KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Nog suggesties voor mappings?

Het is een 2013 SMC-R met Akra-pijp en originele voorbochten en lomp groot EVO2 luchtfilter (niet de nokkenas).

Bij de EVO1-mapping (met lambdasensor en SAI uit) 3, 5 en 7% fuel trim toegevoegd (zowel F als L) voor respectievelijk mapping 1, 2 en 3. Daarna netjes de hele procedure doorlopen en een proefrondje gemaakt.

Niks verbeterd tijdens het rijden: nog steeds stotteren bij vol gas bij 5k rpm. Toen van mapping 2 naar 3 gegaan. Toen deed 'ie het prima. Van 3 naar 1: nog steeds prima. Van 1 weer terug naar 2: nu ook prima :? .

Daarna 70km gemaakt, geen vuiltje aan de lucht. Geen idee wat 't probleem nu was, maar het lijkt(!) opgelost :') .

Je merkt wel goed het verschil in die fuel trim. Tussen 5 en 7% niet zo erg, maar bij 3% pakt hij (vooral onderin de toeren) een stuk minder soepel op. Denk dus dat die standaard evo1-mapping behoorlijk te arm was.
 
Laatst bewerkt:
@tomva

Ik heb afgelopen weekend mijn tuimelaars ook vervangen, reden daarvoor is hierboven te lezen. Zijdelinkse beweging hadden mijn oude ook. De nieuwe eveneens, hoewel deze op de uitlaattuimelaar veel minder was. Dit lijkt normaal te zijn.
 
Laatst bewerkt:
@tomva

Ik heb afgelopen weekend mijn tuimelaars ook vervangen, reden daarvoor is hierboven te lezen. Zijdelinkse beweging hadden mijn oude ook. De nieuwe eveneens, hoewel deze op de uitlaattuimelaar veel minder was. Dit lijkt normaal te zijn.

Top, thanks! Dan ga ik maar een nieuwe bestellen.

Foutstoringen zijn inmiddels ook opgelost :}
 
Hopelijk vandaag nog een beetje droge dag....van de week mijn achterwiel weer opgehaald (gebroken spaak) en gister er weer onder gezet.

Daarnaast aan het rondkijken voor een LED koplamp. Veel versies met verschillende lumen, wel/niet ventilator etc. Zit nu te denken aan lumileds... Iemand ervaring?
 
Ik heb er al diverse gemonteerd op diverse motoren.

Bij een 690 heb je niet zoveel plaats achter de koplamp voor de ventilator.

Ik kan niet zo heel veel verschillen ontdekken tussen de H4 led lampen.

Die goedkope dingen geven een beetje blauw licht (Een echte witte LED is nu eenmaal duurder om te produceren)
De functie van de ventilator is me niet duidelijk......tenzij er een weerstand inzit om het lamp-bewakings systeem om de tuin te leiden.....
(da's meer iets voor auto's)
Er zijn LED's te koop die gewoon koud blijven, doen het gewoon goed.

De koplamp van een KTM zal toch nooit goed licht geven, wat voor lamp je er ook in zet.
 
Ik heb er al diverse gemonteerd op diverse motoren.

Bij een 690 heb je niet zoveel plaats achter de koplamp voor de ventilator.

Ik kan niet zo heel veel verschillen ontdekken tussen de H4 led lampen.

Die goedkope dingen geven een beetje blauw licht (Een echte witte LED is nu eenmaal duurder om te produceren)
De functie van de ventilator is me niet duidelijk......tenzij er een weerstand inzit om het lamp-bewakings systeem om de tuin te leiden.....
(da's meer iets voor auto's)
Er zijn LED's te koop die gewoon koud blijven, doen het gewoon goed.

De koplamp van een KTM zal toch nooit goed licht geven, wat voor lamp je er ook in zet.

Dank voor je antwoord. Ik ga weer verder met zoeken naar een leuk exemplaar.
 
Iemand nog een setje velgen, of een compleet ride by Wire blok.

Ik ben me garage aan het opruimen 😂
 
Nog iemand deze tanktas over?

full
 
Goedenacht allemaal , hierbij mijn eerste post.

Ik lees al langer mee en had nog geen account aangemaakt dus bij deze.
Mijn naam is willem ben 27 jaar en kom uit zuid-holland.
Ben in bezit van een ktm smcr uit 2014 met een akrapovic demper eronder en een evo 1 kapje erop.

Helaas ben ik tijdens het rijden mijn carbon eindkap verloren.
En zit er een scheur in m'n demperhuls.

Is dit vaker voorgekomen bij andere mensen ?

Mvg willem

bWmrmJ


Weet niet of de foto werkt , hierbij de link : IMG 6946
 
Laatst bewerkt:
Goedenacht allemaal , hierbij mijn eerste post.

Ik lees al langer mee en had nog geen account aangemaakt dus bij deze.
Mijn naam is willem ben 27 jaar en kom uit zuid-holland.
Ben in bezit van een ktm smcr uit 2014 met een akrapovic demper eronder en een evo 1 kapje erop.

Helaas ben ik tijdens het rijden mijn carbon eindkap verloren.
En zit er een scheur in m'n demperhuls.

Is dit vaker voorgekomen bij andere mensen ?

Mvg willem

[afbeelding]

Weet niet of de foto werkt , hierbij de link : IMG 6946

Waarschijnlijk is de eindkap niet goed terug gezet (verkeerde popnagels ???) na het vervangen van de demper-wol.
 
Goedenacht allemaal , hierbij mijn eerste post.

Ik lees al langer mee en had nog geen account aangemaakt dus bij deze.
Mijn naam is willem ben 27 jaar en kom uit zuid-holland.
Ben in bezit van een ktm smcr uit 2014 met een akrapovic demper eronder en een evo 1 kapje erop.

Helaas ben ik tijdens het rijden mijn carbon eindkap verloren.
En zit er een scheur in m'n demperhuls.

Is dit vaker voorgekomen bij andere mensen ?

Mvg willem

[afbeelding]

Weet niet of de foto werkt , hierbij de link : IMG 6946

Dit komt helaas heel vaak voor, ook als die nieuw gekocht is en na een paar maanden gebeurt het al.
Ktm en Akrapovic doen niet makkelijk met een garantieclaim...
 
Ik dacht ook ooit gelezen te hebben dat het iets te maken kan hebben met "op tijd" je demperwol te vervangen? Maar wat is op tijd, en zijn hier kits voor te krijgen ofzo?
 
Om de demperwol te vervangen moet je de eindkap eraf "boren", nieuwe wol erin, kapje er weer op popnagelen.

Sommige mensen boren die hele carbon kap kapot........

Demperwol vervang je alleen als er te veel herrie uit de pijp komt...............

Te koop bij een motorcross winkel.
full

full

full

full

full
 
hello, ik heb wss een dom vraagje er lekten enkele drupjes uit een pijpje onderaan koelingsysteem?? Zal wel normaal zijn denk ik dan? maar moet je nog effectief duidelijk kunnen zien hoeveel koelvloeistof er in bakje zit of niet?
tx voor info
 
Bedankt voor de reactie's

Ik heb me uitlaat open gemaakt en er zat nog genoeg demperwol in.
Helaas zit er een scheur in me kapje waar je uitlaat tuutje doorheen zit.
Dat word nog lastig om die los te krijgen , het halve internet doorgezocht naar dat kapje maar geen resultaat.

Carbon eindkap ken ik wel bestellen maar dat andere kapje heb ik juist nodig.

Weet iemand toevallig of die los te verkrijgen zijn?

Mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan