KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik meende dat dit op een ABS systeem juist uit den boze was om dat je de troep de pomp in kan pompen.

Stel er zit lucht in/bij de pomp, dat krijg je dat er niet uit natuurlijk op deze wijze toch?
 
Ik meende dat dit op een ABS systeem juist uit den boze was om dat je de troep de pomp in kan pompen.

Stel er zit lucht in/bij de pomp, dat krijg je dat er niet uit natuurlijk op deze wijze toch?

Hoe zou je anders remblokken moeten vervangen...….nooit van gehoord...

Grote kans dat het kleine beetje lucht wel mee komt op deze manier.

Er kan nl nooit veel lucht inzitten, want dan heb je helemaal geen rem meer.
 
Oké, m'n 'oude' probleem is weer terug:

Wel ja.. sinds het eerst sinds september de KTM maar weer eens buiten laten spelen. Maar bij vol gas begint 'ie me toch een partij te stotteren rond 5000 rpm. Daarboven en daaronder geen probleem.

Toen ik 'm vorig jaar wegzette was er niks aan de hand. Iemand een idee?

Suggesties? Dacht eens te beginnen met de gasklepsensoren.
 
Oké, mooie mop dit.

Beide gasklepsensoren aangesloten:
motor position sensor 0.50v (dicht) 0.67v (vol open) =slecht
grip position sensor 0.28v (dicht) 4.37v (vol open) =goed

alleen motor-sensor aangesloten:
0.53v (dicht) - 4.56v (open) =goed

alleen grip-sensor aangesloten:
0.28v (dicht) - 4.36v (open) =goed

Afzonderlijk aangesloten geven ze allebei goede waarden, maar tegelijk aangesloten heeft de motor position sensor kuren. Nog typischer: wanneer ik 1 van de 2 sensoren los trek voor ik het contact aanzet en vervolgens pas aansluit, dan doen ze het allebei tegelijk goed.

Schiet mij maar lek.
 
Goede!

Heb ook eigenlijk helemaal geen tijd om naar dat ding te kijken, maar ik wil er wel mee weg in augustus :( .
 
Laatst bewerkt:
Calibratie al eens uitgevoerd?
Anders computer er aan en kijken of de voltages die je meet overeen komen met wat de ecu vindt. Kun je gelijk zien hoeveel % gas de ecu geeft/ziet met deze voltages.

Laat je niet gek maken door wat je aan voltages meet met verschillende gasstanden en sensoren los of vast. De ecu stuurt de gasklep aan, dit doet hij afhankelijk van diverse inputs (neutraal, versnelling, gekozen map, stationair regeling, loopt de motor?, temperatuur enz). Kan goed zijn dat bij het losgooien van de de gasstandsensor hij 1 op 1 de gemeten gasstand van de gashendel doorzet op de gasklep. Soort van fail-safe
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een flink stuk opgeschoten met het afstellen met Tuneecu en een breedband lambda meter.
Onderin tussen de 1500 en 4000 en kleine gasopeningen de EVO1 map echt 20 tot 25% rijker moeten zetten. Er is nu fatsoenlijk rustig mee te rijden en rotondes kun je in zijn 2 doen en terug laten vallen tot stationair. Blijft nu doseerbaar opnemen en niet meer slaan in de ketting en aan/uit is ook bijna weg. Hij wordt nog vriendelijk.
Voor wie wil, kan ik als ik klaar ben de map wel delen. Ktm SMR 2012 met EVO1.
full
 
Als je 'm wilt delen graag. Heb zelf ook een aangepaste mapping en ik kan ook soepel laagtoerig kan rijden. Dus ben erg benieuwd naar de verschillen tussen de mappings.
 
Iemand hier interesse in een smc-r 690 uit 2017, 3000 km, nog ruim 2,5 jaar fabrieksgarantie, akra demper + mapping, K&N filter en carbon spul. Alle originele delen zitten er ook bij. Inruil 300 exc mogelijk.

Bij serieuze interesse stuur een pb.
 
Calibratie al eens uitgevoerd?
Yep.
Anders computer er aan en kijken of de voltages die je meet overeen komen met wat de ecu vindt. Kun je gelijk zien hoeveel % gas de ecu geeft/ziet met deze voltages.
Ja, gedaan. Met beide sensoren aangesloten geeft 'ie 5% throttle aan wanneer ik hem tot het stuitje opendraai.
Laat je niet gek maken door wat je aan voltages meet met verschillende gasstanden en sensoren los of vast. De ecu stuurt de gasklep aan, dit doet hij afhankelijk van diverse inputs (neutraal, versnelling, gekozen map, stationair regeling, loopt de motor?, temperatuur enz). Kan goed zijn dat bij het losgooien van de de gasstandsensor hij 1 op 1 de gemeten gasstand van de gashendel doorzet op de gasklep. Soort van fail-safe
Ja, ik weet hoe 't werkt. Maar er zit toch echt ergens een probleem, anders loopt 'ie niet zo te kutten.
 
Heeft iemand hier nog de originele voet stepjes en passagiers stepjes en schakelpedaal liggen in nette staat die ik voor een zacht prijsje over mag nemen?

de vorige eigenaar heeft dit op een beun manier zwart gespoten en dit lijkt inmiddels helemaal nergens meer op.
 
Heeft iemand hier nog de originele voet stepjes en passagiers stepjes en schakelpedaal liggen in nette staat die ik voor een zacht prijsje over mag nemen?

de vorige eigenaar heeft dit op een beun manier zwart gespoten en dit lijkt inmiddels helemaal nergens meer op.

ff in de afbijt zetten ;)
 
Heeft iemand (of weet iemand) nog een gasklephuis te liggen voor een 2013 SMC-R?

Ik kom er wel een aantal tegen voor >2014 modellen, en voor dukes, maar die zijn allemaal anders. En nieuw vind ik ze wel heel duur eigenlijk.
 
Yep.Ja, gedaan. Met beide sensoren aangesloten geeft 'ie 5% throttle aan wanneer ik hem tot het stuitje opendraai.Ja, ik weet hoe 't werkt. Maar er zit toch echt ergens een probleem, anders loopt 'ie niet zo te kutten.

Klinkt niet goed nee...
Die tps sensoren zijn volgens mij niks anders als een potentiometer. Vaste weerstand tussen 2 draden (hier zal iets van 2.5v of 5v ofzo overheen staan, totale weerstand van enkele kiloohms), middelste draad geeft een gedeelte van de weerstand en bij gelijke spanning over de totale weerstand een variërende spanning.
Stapsgewijs nameten en de 2 sensoren vergelijken. Eerst totale weerstand zoeken, dan kijken of welke variabele weerstand je kunt halen. Daarna met voeding checken, kijken of de aangeboden voeding gelijk is en of de 0v dezelfde spanning heeft tov de aarde.
Waar je naar zoekt is een draadbreuk, kortsluiting naar bv aarde, of een mechanisch probleem. Met jouw omschrijving lijk je richting een draadbreuk, sluiting of kapotte sensor te gaan.
 
Beste leden,

Heeft iemand in het stof een KTM 690 smc voorvork liggen met kroonplaten? Ik zoek een wp48 voorvork om mijn Yamaha tenere om te bouwen 😊
 
Beste leden,

Heeft iemand in het stof een KTM 690 smc voorvork liggen met kroonplaten? Ik zoek een wp48 voorvork om mijn Yamaha tenere om te bouwen 😊


ik heb nog poten liggen die mogen weg voor appel en een ei, kroonplaten helaas niet meer
 
Kom een keertje rijden met een Rekluse koppeling.

Niks mapping veranderen.....
Zou graag een keer rijden met zo'n Rekluse koppeling! Naast dat dit waarschijnlijk een heel goed middel is om de souplesse meer terug te krijgen, ben ik zelf van het aanpakken van de oorzaak. Daarnaast is het gewoon gaaf dat je bij deze ktm's de mapping aan kunt passen en niet veroordeeld bent tot een ander lapmiddel zoals een PowerCommander of RapidBike.
 

Ik heb er wel van gehoord maar geen ervaring mee, ik ben wel benieuwd wanneer jij precies de valse neutraals hebt. Ik heb er zelf namelijk ook weleens last van als ik sportief op een bocht aan kom rijden en terug schakel (bijv. van 3 naar 2) en dan de koppeling weer op laat komen zodat hij redelijk boven in toeren zit en goed afremt op de motor, dan rem ik tegelijkertijd flink met de voorrem en een klein beetje achterrem. Dan vliegt hij bij mij weleens in een tussenvrij/valse neutraal.

Dit is zeer kloten omdat je ineens de motorrem kwijt bent waar je niet op rekent, en dat met een scherpe bocht die snel dichterbij komt :')

Dit probleem ga ik nog aanpakken in de toekomst, deze lager is mij al aangeraden maar degene die ik ken die dit heeft vervangen heeft zijn hele motor compleet omgebouwd gewoon puur voor de leuk en hij rijd ermee als of het een goldwing is. Dus ik kan niet bevestigen of dit daadwerkelijk het probleem oplost.
Ook is mij verteld dat het aan de schakelvorken kan liggen, dit leek mij logischer eigenlijk. Wanneer mijn 690 binnenkort naar mvs racing gaat voor een mapping op maat wou ik meteen dit probleem laten verhelpen. Dit zal in september/oktober gebeurden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan