KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Iemand hier ervaringen met aftermarket 320mm remschijven?

Ik heb sinds December een 2e set velgen (Haan/Excel) voor mijn Husqvarna 701 en voor die set wil ik ook een set extra remschijven.
De originele schijven vind ik gewoon niet mooi en de zwarte verf in het midden laat gewoon snel los. Dus een originele schijf is geen optie!

Plus een wave-patroon ziet er ook mooier uit dan de standaard schijven.

Als jullie goede suggesties hebben, graag!
 
Ik zou onmiddellijk denken aan remschijven van Braking... heb ik nog gehad op m'n husq 450

Kan er trouwens iemand zeggen of je de SMC 690 2016 nog kan ombouwen naar enduro versie? Ik heb gelezen dat het met de nieuwe 2019 niet meer mogelijk is...
 
Ik zou onmiddellijk denken aan remschijven van Braking... heb ik nog gehad op m'n husq 450

Kan er trouwens iemand zeggen of je de SMC 690 2016 nog kan ombouwen naar enduro versie? Ik heb gelezen dat het met de nieuwe 2019 niet meer mogelijk is...

Beviel goed die Braking schijf?

Voor een SMC weet ik het niet, maar een 701 Enduro naar SM kan wel, maar een SM naar Enduro krijg je niet voor elkaar.
Dacht dat het te maken had met de afstand van de Remklauw naar de spaken.
 
Ik heb ook een braking wave disk op mijn smc-r en die bevalt beter dan de originele brembo schijf. Deze schijf is ook een halve mm dikker.
1380676
 
ahhh ik lees het net in de gebruiksaanwijzing... op 2 moet ie het felst zijn.... bij een originele ktm in ieder geval.

ik vermoed dat ik hier niks mee kan omdat hij een remap heeft gehad.

Mijne uit 2017 heeft ook remapping gehad toen de akra er op kwam. Enkel toen ik hem kocht (beginnende bestuurder) toen heb ik hem wel een stapje terug gezet om eerst de motor te leren kennen.. Zit wel degelijk verschil tussen de maps.
 
Mijne uit 2017 heeft ook remapping gehad toen de akra er op kwam. Enkel toen ik hem kocht (beginnende bestuurder) toen heb ik hem wel een stapje terug gezet om eerst de motor te leren kennen.. Zit wel degelijk verschil tussen de maps.

ik heb hem gister op 2 gehad maar merkte zelf geen verschil t.o.v. stand 3 waar hij op stond... hij rijd verder gewoon goed en valt nooit uit... echter wil ik een meer agressieve gasreactie om mensen te laten schrikken bij de stoplichten :p :p
 
Ik heb ook een braking wave disk op mijn smc-r en die bevalt beter dan de originele brembo schijf. Deze schijf is ook een halve mm dikker.

Heb gisteren de 320x5.5 mm dikke MotoMaster schijf besteld. Nog niet helemaal zeker of de looks passen bij de rest van de motor, maar dat zien we vanzelf. Als hij bevalt, dan ook de achterschijf gelijk vervangen voor een MotoMaster exemplaar.
 
koppelen bij volgas rijden vind ik niet fijn.... ik schakel dan meestal op zonder te ontkoppelen, ik laat alleen het gas even los bij het opschakelen.

Doen meer mensen dit?? kan dit kwaad?? ik rij zelf al jaren zo met motoren en nooit problemen gehad. Alleen is dit mijn eerste Ktm en vraag me af wat jullie bevindingen zijn :)
 
koppelen bij volgas rijden vind ik niet fijn.... ik schakel dan meestal op zonder te ontkoppelen, ik laat alleen het gas even los bij het opschakelen.

Doen meer mensen dit?? kan dit kwaad?? ik rij zelf al jaren zo met motoren en nooit problemen gehad. Alleen is dit mijn eerste Ktm en vraag me af wat jullie bevindingen zijn :)

Zolang je het gas echt dicht hebt, kan het niet zoveel kwaad.

Wat je eigenlijk doet, is een manuele versie van een quickshifter. Een quickshifter onderbreekt de ontsteking (Geen ontsteking is geen werkslag), terwijl jij het gas dicht doet. (geen brandstof/lucht is geen werkslag). De Quickshifter doet het alleen sneller dan dat jij kunt.

De versnellingsbakken zijn het zelfde, dus in feite zou het geen kwaad kunnen.


Zelf doe ik het niet, maar de techniek zou het moeten kunnen hebben.
 
Ik heb nog een nieuw stuur liggen. Toen mijn 690 SMC werd afgeleverd ging er direct een oranje stuur op dus deze is nooit gebruikt.
Neken 548.02.101.200.17
Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • Stuur 990 1.jpg
    Stuur 990 1.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 3
  • Stuur 990 2.jpg
    Stuur 990 2.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 4
Hallo MF-ers, ik ben nieuw hier op het forum en heb me inmiddels al voorgesteld in de categorie 'Nieuwe gebruikers'.

Op het moment ben ik hard bezig met mn motorrijbewijs en zodra ik die heb wil ik eigenlijk een KTM 690 SMC of SMC-R gaan kopen.
Mocht iemand suggesties voor mij hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

echter heb ik geen (technische) kennis of ervaring met motoren maar ik weet wel dat ik graag een Supermotard wil rijden 😎😃
mochten er nog belangrijke zaken zijn waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een SMC of SMC-R dan hoor ik dat ook graag.
 
Hoe moet de akrapovic uitlaat gemonteerd worden??? het betreft hier alleen de demper , de voorbocht is nog origineel...

Zie foto's .... het beschermkapje en de demper zelf zit tegen de kap aan... lijkt me niet de bedoeling. Moet ik de demper anders monteren op de steun?

20190407_094107.jpg
 

Bijlagen

  • 20190407_094052.jpg
    20190407_094052.jpg
    98 KB · Weergaven: 16
Hoe moet de akrapovic uitlaat gemonteerd worden??? het betreft hier alleen de demper , de voorbocht is nog origineel...

Zie foto's .... het beschermkapje en de demper zelf zit tegen de kap aan... lijkt me niet de bedoeling. Moet ik de demper anders monteren op de steun?

Bekijk bijlage 1384544
alles los halen, veertjes en de bout/moer. dan eerst de demper goed richten, desnoods iets erdoorheen drukken. dan vast houden en de bout/moer van de klem aandraaien. als laatst de veertjes er weer aan haken. Het rubber bij de klem gaat ook dikwijls kapot door trillingen of te strak aandraaien. bij mij was dit ook kapot en ik heb het nu met carrosserieringen bevestigd.
 
Hallo MF-ers, ik ben nieuw hier op het forum en heb me inmiddels al voorgesteld in de categorie 'Nieuwe gebruikers'.

Op het moment ben ik hard bezig met mn motorrijbewijs en zodra ik die heb wil ik eigenlijk een KTM 690 SMC of SMC-R gaan kopen.
Mocht iemand suggesties voor mij hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

echter heb ik geen (technische) kennis of ervaring met motoren maar ik weet wel dat ik graag een Supermotard wil rijden 😎😃
mochten er nog belangrijke zaken zijn waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een SMC of SMC-R dan hoor ik dat ook graag.
gewoon een goede testrit maken en alles proberen, knopjes - versnellingen - remmen enz. Ik weet niet wat je budget is maar als ik jou was zou ik voor een smc-r gaan. bouwjaar 2012 of nieuwer dus. deze heeft wat meer vermogen. en ik zou er 1 halen met niet teveel km's. 10.000 is goed te doen maar 30.000/40.000 zou ik al laten gaan. ze kunnen makkelijk naar de 50.000 km rijden hoor met de eerste zuiger enz. maar met minder km's is vaak de algehele staat netter ( niet altijd van toepassing dus ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan