KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Spreek je frans dan? :)
Redelijk, en mijn vriendin vloeiend :)

Ik had al een afspraak met de man, dat als jij hem niet kocht ik een dag later zou komen kijken. De man heette steve op 2dehands. Adverteerde in Binche, Henegouwen. Witte GPR demper. Dan hebben we het over dezelfde :p
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend wat 2 Husqvarna's gespot: 1 in Hoek v Holland en ander op de weg naar Maassluid/land Schipluiden..

Mensen hier in de buurt van Den Haag met een Husqy ?
 
IK heb deze stickerset gekocht
121593.jpg
 
Ik wist ervan. Het leven is voor de rappe... Hopelijk vind je snel een nieuwe!

Gpr demper zal binnenkort zwart worden.

Ben er alvast tevreden van.
 
Scheelt al weer een paar gram...

Nee, serieus, heb hem zo aangekocht, was mij nog niet opgevallen. Heb ergens zwart plastiek in kartonnen doos gezien, zal wellicht dat zijn.

Voor zover ik weet is het de originele 701 koplamp / front.
 
Scheelt al weer een paar gram...

Nee, serieus, heb hem zo aangekocht, was mij nog niet opgevallen. Heb ergens zwart plastiek in kartonnen doos gezien, zal wellicht dat zijn.

Voor zover ik weet is het de originele 701 koplamp / front.

Is voorkant van een 501 :) niet de originele. Wat die man mij vertelde, had hij de originele koplamp niet meer.
 
Blijft vet zo'n Husqy! Jammer van de beschadiging op de tank... kun je waarschijnlijk niet gewoon een stickertje 'overheen' plakken.

Kost 65,- voor een nieuwe. Zou ik geen sticker voor gaan plakken.
Verkleidungsteile

Scheelt al weer een paar gram...

Nee, serieus, heb hem zo aangekocht, was mij nog niet opgevallen. Heb ergens zwart plastiek in kartonnen doos gezien, zal wellicht dat zijn.

Voor zover ik weet is het de originele 701 koplamp / front.

Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven, ik heb zelf ook het 501 frontje erop gemaakt (vind de 701 lamp echt lelijk).
Koop het verbindingsstuk van een 701 lamp > Spatbord gewoon opnieuw en trim het een beetje terug, zodat je de 501 lamp er op kunt bevestigen. Staat gelijk een heel stuk netter.

Ben zelf bezig geweest om het onderdeel te 3D printen, maar dat scheurde naar verloop van tijd en vind deze oplossing ook lang nog niet gek.

c51f0b36c9.png


Hier het verschil tussen de 701 lamp (gemonteerd) en het 501 frontje (links)
e01cc3a8a4.png


Vooral uit deze hoek, is het een heel stuk netter om het dicht te hebben:
155d42422a.png
 
  • Leuk
Waarderingen: jin
gewoon een goede testrit maken en alles proberen, knopjes - versnellingen - remmen enz. Ik weet niet wat je budget is maar als ik jou was zou ik voor een smc-r gaan. bouwjaar 2012 of nieuwer dus. deze heeft wat meer vermogen. en ik zou er 1 halen met niet teveel km's. 10.000 is goed te doen maar 30.000/40.000 zou ik al laten gaan. ze kunnen makkelijk naar de 50.000 km rijden hoor met de eerste zuiger enz. maar met minder km's is vaak de algehele staat netter ( niet altijd van toepassing dus ).

Hi Smpowah, thx voor je reactie. mijn budget is een beetje afhankelijk van wat ik tegenkom maar om een bedrag te noemen denk ik aan ong. €7500. ik ga toevallig morgen bij een SMC-R uit 2014 kijken. hopen dat het wat is want zoals het er nu uitziet kan ik over een week of 3/4 afrijden 😃.

ik zag er ook één met bijna 20.000 kilometers maar wist niet zo goed wat ik daarvan moest vinden. ik weet nu in ieder geval wat meer. nogmaals bedankt en als het wat is geworden zal ik hier uiteraard een foto plaatsen.
 
Blijft vet zo'n Husqy! Jammer van de beschadiging op de tank... kun je waarschijnlijk niet gewoon een stickertje 'overheen' plakken.

Heb nieuwe plastiek liggen. Het blijft een supermoto, over het algemeen is het gemakkelijker om ermee tegen de grond te gaan dan met andere moto's.

Hou het nieuwe plastiek in reserve.
 
Kost 65,- voor een nieuwe. Zou ik geen sticker voor gaan plakken.
Verkleidungsteile

Het was me nog niet opgevallen, het is namelijk mijn 1e 701 en de details zijn me nog niet zo bekend. Bedankt voor de foto's, zal eens zien als ik dat stuk ergens terug kan vinden. Ziet er idd een pak netter uit met het zwarte verbindingsstuk! Netjes gedaan.

Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven, ik heb zelf ook het 501 frontje erop gemaakt (vind de 701 lamp echt lelijk).
Koop het verbindingsstuk van een 701 lamp > Spatbord gewoon opnieuw en trim het een beetje terug, zodat je de 501 lamp er op kunt bevestigen. Staat gelijk een heel stuk netter.

Ben zelf bezig geweest om het onderdeel te 3D printen, maar dat scheurde naar verloop van tijd en vind deze oplossing ook lang nog niet gek.

c51f0b36c9.png


Hier het verschil tussen de 701 lamp (gemonteerd) en het 501 frontje (links)
e01cc3a8a4.png


Vooral uit deze hoek, is het een heel stuk netter om het dicht te hebben:
155d42422a.png
 
@jin Onderdeelnummer is: 27008009000

Voor de rest heb je groot gelijk wat betreft schade en plastic delen. Ben zelf nog te bang om hem mee te nemen naar een circuitdag, vanwege eventuele schades. Maar eigenlijk moet dat wel eens gebeuren.
 
Beste is ook om de brommer in een vitrinekast te zetten.:+:+ Blijven ze mooi.

Woensdag weer heerlijk op cp zandvoort en ondanks de kou de bandjes toch nog lauwwarm. super genoten ondanks de tegenwind op t rechte stuk.

En de schade van de laatste crash??? ach, t went.
 
@jin Onderdeelnummer is: 27008009000

Voor de rest heb je groot gelijk wat betreft schade en plastic delen. Ben zelf nog te bang om hem mee te nemen naar een circuitdag, vanwege eventuele schades. Maar eigenlijk moet dat wel eens gebeuren.

Thnx voor onderdeel nr.

Als hier mensen zijn die 's zaterdags eens op de kartbaan van Spa-Francorchamps willen gaan rijden. Ik wil best eens proberen, 'just-for-fun". Heb nog maar 22km achter de kiezen, moet er nog enorm aan wennen.

Voor de kartbaan moet je niet inschrijven, 40 euro / dag + 5 euro lidgeld eenmalig. Heb er ooit op gereden, best leuk baantje 1,1 km. Je kan lekker het weer afwachten en een paar dagen voordien beslissen.

Bij interesse, stuur gerust pb.
 
Thnx voor onderdeel nr.

Als hier mensen zijn die 's zaterdags eens op de kartbaan van Spa-Francorchamps willen gaan rijden. Ik wil best eens proberen, 'just-for-fun". Heb nog maar 22km achter de kiezen, moet er nog enorm aan wennen.

Voor de kartbaan moet je niet inschrijven, 40 euro / dag + 5 euro lidgeld eenmalig. Heb er ooit op gereden, best leuk baantje 1,1 km. Je kan lekker het weer afwachten en een paar dagen voordien beslissen.

Bij interesse, stuur gerust pb.
Kartbaan pottendijk bij emmen in de buurt heb je ook zoiets voor 35 euro per dag. meestal op zondagen hebben ze supermoto dagen. op hun website kun je je aanmelden voor de mailing zodat je op de hoogte gehouden word wanneer er een supermoto dag is. hier ben ik zelf ook weleens te vinden alleen dan met mijn 450 smr
 
Hi Smpowah, thx voor je reactie. mijn budget is een beetje afhankelijk van wat ik tegenkom maar om een bedrag te noemen denk ik aan ong. €7500. ik ga toevallig morgen bij een SMC-R uit 2014 kijken. hopen dat het wat is want zoals het er nu uitziet kan ik over een week of 3/4 afrijden 😃.

ik zag er ook één met bijna 20.000 kilometers maar wist niet zo goed wat ik daarvan moest vinden. ik weet nu in ieder geval wat meer. nogmaals bedankt en als het wat is geworden zal ik hier uiteraard een foto plaatsen.
voor 7500 moet je een nette smc-r kunnen vinden!!
let wel op, 2012 en 2013 model geen ABS. vanaf 2014 wel. zelf wou ik geen abs en daarom voor een 2013 model gegaan, maar vele willen liever wel abs.
abs is voor het achterwiel wel uit te schakelen ( wat ook moet als je wilt sliden ) alleen moet je dit elke keer opnieuw in stellen als je start. wil je dit niet elke keer opnieuw instellen kun je ook een dongel kopen die ervoor zorgt dat de abs achter altijd uit staat. deze dongel koste iets van 80 euro dacht ik.
 
weet iemand een universele korte kentekenplaathouder die past zonder gaten te boren? ik vertik het 70 euro te betaln hier in Nederland :p linkje aub.... :D
 
je hebt helemaal geen kentekenplaathouder nodig. gewoon zoals zovelen doen de onderste flap plastic eraf schroeven en je kenteken monteren op het schuine stuk plastic wat dan blijft zitten. let wel op dat je je kentekenplaat weer ff op een metalen plaat kit anders trilt hij kapot. paar bouten er doorheen met borgmoeren en klaar is kees.
zo dus:

en vind je hem dan te schuin staan dan kun je dat schuine plastic nog ff iets verwarmen met een verfbrander en ietsje bijbuigen
 

Ben ik de enige die dit echt verschrikkelijk vind? Die knik is zo zichtbaar van de zijkant. Dan liever iets meer moeite en zelf iets fabrieken.
Maar ik vind de standaard schuinte (als je die staart eenmaal weg hebt gehaald) perfect. Staat goed en nog geen agent gehad die erover begon.
 
Vond het in het begin ook naar maar je went er aan. ;) En geen angst voor een bekeuring. De pliessie is best happig op SM-ers.
 
Heb een maatje van me die ook een 701 heeft, na 4000 km wel prijs gehad van de politie.

Brief in de bus en binnen de 2 dagen later moeten gaan tonen.

Vind dat smelten zo'n gek idee nog niet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan