KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Godverdomme ja dat zijn geen grappen, dat heeft mij al regelmatig bruine sporen in de broek opgeleverd :X:X . Op die manier een keer bijna de afgrond in gereden.

Nog steeds tevreden over de ingreep? Dan ga ik zo'n ding ook maar bestellen denk ik.

Onlangs 3 dagen in Duitsland rondgereden. Incl een rondje nordschleife, en de volledige 3 dagen geen 1 keer meer uit de versnelling geschoten *O*

Echter is dit setje van factory pro 135 euro incl verzending.
Wat je eerst ook zou kunnen proberen is de "schakel ster" vervangen. Deze heeft namelijk in de 2019 smc-r eindelijk een update gehad.

De oude versie:
75034015000
SHIFT DRUM LOCATING CPL. 07

De nieuwe versie:
76834115001
Shift locker

De nieuwe versie is krap 30 euro ex verzending en deze past 1 op 1. Moet alleen een iets korter boutje in ( vast zetten met locktite! ). Een kennis van mij heeft deze update gedaan en zegt dat het helpt. De nieuwe ster heeft scherpere punten waardoor die beter in de versnelling blijft zitten.

foto oude vs nieuwe:

Waarom heb ik dan niet eerst die ster vervangen?? Ik had te laat de info of het zou passen en wou het probleem toch gefixt hebben voor het weekendje duitsland.
 
Vraag Isdatzo maar.... of lees het topic wat ik linkte.

Meenemen voor een technische keuring is heel wat anders dan in beslag nemen.
Dat meenemen voor een technische keuring mogen ze doen als ze het vermoeden hebben dat er iets niet klopt en de benodigde gereedschappen om de meting te doen, niet bij zich hebben.

ik vind het weer van een typisch kaliber forum-praat, dat topic.
 
Meenemen voor een technische keuring is heel wat anders dan in beslag nemen.
Dat meenemen voor een technische keuring mogen ze doen als ze het vermoeden hebben dat er iets niet klopt en de benodigde gereedschappen om de meting te doen, niet bij zich hebben.

ik vind het weer van een typisch kaliber forum-praat, dat topic.

Ja, meenemen voor een technische keuring waar 'ie dan 2 weken staat, vervolgens de uitlaat eraf schroeven en die daadwerkelijk in beslag nemen en je ondertussen alvast een schikkingsvoorstel voor +-€500 sturen. Uiteindelijk krijgt het een nog vreemdere wending (iets met sepot en een OVJ die mij eigenhandig genaaid heeft), maar dat is allemaal een beetje veel om hier nog een keer te gaan herhalen.

Ik weet niet naar welk topic je refereert, maar ik kan je garanderen dat mijn verhaal geen forumpraat is maar het daadwerkelijk gegaan is zoals het opgeschreven staat.
 
Onlangs 3 dagen in Duitsland rondgereden. Incl een rondje nordschleife, en de volledige 3 dagen geen 1 keer meer uit de versnelling geschoten *O*

Echter is dit setje van factory pro 135 euro incl verzending.
Wat je eerst ook zou kunnen proberen is de "schakel ster" vervangen. Deze heeft namelijk in de 2019 smc-r eindelijk een update gehad.

De oude versie:
75034015000
SHIFT DRUM LOCATING CPL. 07

De nieuwe versie:
76834115001
Shift locker

De nieuwe versie is krap 30 euro ex verzending en deze past 1 op 1. Moet alleen een iets korter boutje in ( vast zetten met locktite! ). Een kennis van mij heeft deze update gedaan en zegt dat het helpt. De nieuwe ster heeft scherpere punten waardoor die beter in de versnelling blijft zitten.

foto oude vs nieuwe:

Waarom heb ik dan niet eerst die ster vervangen?? Ik had te laat de info of het zou passen en wou het probleem toch gefixt hebben voor het weekendje duitsland.

Mooi dat hij bij jou genezen is. Ik zal me eens in dat sterretje gaan verdiepen :t .
 
Momenteel zit ik met mijn 690 smc r uit 2017 in Italië dolomieten. Enkel heb ik sinds eergisteren een probleem dat mijn motor niet meer rijd zoals normaal. Wanneer ik een uurtje heb gereden dan is al mn power weg. Vanaf +-5000 toeren houd die gewoon in. Vooral op hogere snelheden last van en als we de bergen op rijden. Alsof die niet genoeg brandstof krijgt.

Heb zelf de accu er al een tijdje af gehad maar dit heeft niet geholpen. Wanneer ik morgenvroeg weer weg zou rijden dan zal die het gewoon weer gaan doen. Ook als we ergens gaan drinken dan doet die de eerste 15 minuten ook gewoon goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Momenteel zit ik met mijn 690 smc r uit 2017 in Italië dolomieten. Enkel heb ik sinds eergisteren een probleem dat mijn motor niet meer rijd zoals normaal. Wanneer ik een uurtje heb gereden dan is al mn power weg. Vanaf +-5000 toeren houd die gewoon in. Vooral op hogere snelheden last van en als we de bergen op rijden. Alsof die niet genoeg brandstof krijgt.

Heb zelf de accu er al een tijdje af gehad maar dit heeft niet geholpen. Wanneer ik morgenvroeg weer weg zou rijden dan zal die het gewoon weer gaan doen. Ook als we ergens gaan drinken dan doet die de eerste 15 minuten ook gewoon goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik denk dat het iets te maken heeft met je ECU die van map veranderd. De ECU in de nieuwere modellen, heeft namelijk een Euro4 uitstoot.
Één van de manieren waarmee de uitstoot omlaag gehaald wordt, is het terugschroeven van armer laten lopen van de motor bij warme temperaturen.

Heb je mischien wel eens gemerkt aan het feit dat de motor bij koudstart veel feller is en meer vermogen lijkt te hebben dan wanneer de motor al warm is.

De combinatie ijlere lucht (minder zuurstof in de lucht) en de arme afstelling van je Euro4 690, zal wel eens de oorzaak kunnen zijn.
 
We zijn nu op de terugweg... wanneer je vol gas geeft is het net alsof die verzuipt. Dus ik denk iets van een injectie probleem. Het is ook veel erger geworden aangezien ik niet veel harder dan 80 meer kan.. auto's inhalen lukt al niet meer.

Super op 1ste pinksterdag wanneer alles dicht zit😁
 
We zijn nu op de terugweg... wanneer je vol gas geeft is het net alsof die verzuipt. Dus ik denk iets van een injectie probleem. Het is ook veel erger geworden aangezien ik niet veel harder dan 80 meer kan.. auto's inhalen lukt al niet meer.

Super op 1ste pinksterdag wanneer alles dicht zit😁

Controleer je luchtinlaattraject eens. Want dit klinkt als een scheur in de inlaat/slang die eraf is gekomen.
Of laat je motor eens lopen en spuit eens met remreiniger op het motorblok/luchtslangen. Als je motor meer toeren gaat maken heb je een luchtlek.
 
Kort vraagje: gekocht maart 2017 7K gereden staat Akra demper op....Alles voorhanden, originele uitlaat demper etc..., en dan is de vraag is 8300€ te veel als vraagprijs?
 
Denk het niet, als je kan nagaan dat ik mijn 2012 met 21.000km dit jaar voor €8.000,- heb verkocht.
Amaai, is dat dan in BE of NL?
Dus moest er iemand interesse hebben, hij gaat zelfs vrijdag nog binnen op zijn jaarlijks onderhoud, Gekocht bij Motocare en altijd en teveel op onderhoud geweest ;-) Nooit circuit en maar 1 maal regen gezien ... Ik ga voor 790 gaan om mee te kunnen met de vrienden die grotere afstanden doen telkens...

IMG_6975.JPG
 
Is er iemand in het zuiden des lands die een vliegwieltrekker m33x1.5 te koop heeft? Kan online geen shop vinden die ze op voorraad heeft en heb er dit weekend een nodig.
 
Afhankelijk van de route, tussen de 170 - 210 km.

Ik had 85km gereden en toen kon ik er weer 10 liter in gooien...

Ik heb er één uit 2014, begrensd tot 30kW (heb ik zo gekocht) en een leovince einddemper op gezet. Gaat er misschien iets niet goed in mn mapping of "fuel management"? Ik moet hem namelijk begrensd rijden tot ik in januari 24 word vanwege code 80 op mn rijbewijs.
 
één op 8 is mogelijk, maar één op 30 ook......of nog zuiniger....
Tis maar net hoeveel je aan het gas draait. ( en de weg/omstandigheden het toelaten)
Dit is m'n 3e 690, bij deze nooit wat aan de mapping gedaan. (wel full Akra pijp enz)
Samen op rijden met een 990 KTM, de 990 tankt twee keer zoveel als ik......
Net zo snel.
NB; Ik heb wel een Rekluse koppeling, is sneller, bespaard brandstof
 
één op 8 is mogelijk, maar één op 30 ook......of nog zuiniger....
Tis maar net hoeveel je aan het gas draait. ( en de weg/omstandigheden het toelaten)
Dit is m'n 3e 690, bij deze nooit wat aan de mapping gedaan. (wel full Akra pijp enz)
Samen op rijden met een 990 KTM, de 990 tankt twee keer zoveel als ik......
Net zo snel.
NB; Ik heb wel een Rekluse koppeling, is sneller, bespaard brandstof

Mag ik vragen waarvan je deze koppeling hebt?
 
Controleer je luchtinlaattraject eens. Want dit klinkt als een scheur in de inlaat/slang die eraf is gekomen.
Of laat je motor eens lopen en spuit eens met remreiniger op het motorblok/luchtslangen. Als je motor meer toeren gaat maken heb je een luchtlek.
Het probleem is inmiddels verholpen. Het was de brandstoffilter in de tank welke gescheurd was. Hierdoor bouwde hij dus niet genoeg druk op :)
 
Ow alblasserdam is 10/15 minuten rijden voor mij. Zijn er ook meetings of iets dergelijks? Zou wel een keer willen rijden met meerdere supermotos
 
Terug
Bovenaan Onderaan