KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

701 Enduro 2016 te koop.


Zijn wel telkens modellen die tegen een goede onderhoudsbeurt aan zitten maar voor als je er een zoekt...
 
Hmm, dus zo'n KTM dongle is nog niet zo'n verkeerde investering.IEdere keer ABS uitzetten behoort ook niet tot mijn hobbies.

Net naar de winkel gereden, doet de snelheidsmeter het niet meer..
onder het rijden contact aan / uit, gaat hij even naar de verwachte snelheid om weer tot 0 terug te vallen.
Goed begin met KTM, denkend aan een Triumph die de meest vreemde kuren vertoonde
 
701 Enduro 2016 te koop.


Zijn wel telkens modellen die tegen een goede onderhoudsbeurt aan zitten maar voor als je er een zoekt...
2016 oude blok en voor dat geld zonder garantie kan je hem net zo goed zelf uit duitsland halen.

Wel merkwaardig achterrem potje is tot de nok toe gevuld met remolie
 
Hmm, dus zo'n KTM dongle is nog niet zo'n verkeerde investering.IEdere keer ABS uitzetten behoort ook niet tot mijn hobbies.

Net naar de winkel gereden, doet de snelheidsmeter het niet meer..
onder het rijden contact aan / uit, gaat hij even naar de verwachte snelheid om weer tot 0 terug te vallen.
Goed begin met KTM, denkend aan een Triumph die de meest vreemde kuren vertoonde
Je kiest er ook de merken uit...
 
Hmm, dus zo'n KTM dongle is nog niet zo'n verkeerde investering.IEdere keer ABS uitzetten behoort ook niet tot mijn hobbies.

Net naar de winkel gereden, doet de snelheidsmeter het niet meer..
onder het rijden contact aan / uit, gaat hij even naar de verwachte snelheid om weer tot 0 terug te vallen.
Goed begin met KTM, denkend aan een Triumph die de meest vreemde kuren vertoonde
Je weet dat de abs dongle alleen abs op je achterwiel uitzet? Voorwiel werkt nog steeds behalve als je deze op de normale manier uitzet.
Ik weet niet of het bij de nieuwere modellen anders is. Maar normaal kan je sowieso abs uitzetten, geen dongle voor nodig
 
Je kiest er ook de merken uit...
Haha ja klopt.vond het wel een mooi geluid en was verkocht bij een ongeplande proefrit.
Echt superveel ellende mee gehad dat ding.
van balhoofdmoer verliezen, tot vooras die losloopt, start problemen, doorgesleten kabelboom, kapotte nokkenasspanner, defecte ketting, en vast nog wel wat dingen die ik alweer vergeten ben. VOor een motor die nog geen 20.000 gelopen heeft vond ik het nogal wat.
Reed wel superfijn, dat dan weer wel.

Ohja, schiet er nog 1 te binnen. Olielekkage omdat alle boutjes van het deksel waar de koppeling achter zit loszaten.
 
Haha ja klopt.vond het wel een mooi geluid en was verkocht bij een ongeplande proefrit.
Echt superveel ellende mee gehad dat ding.
van balhoofdmoer verliezen, tot vooras die losloopt, start problemen, doorgesleten kabelboom, kapotte nokkenasspanner, defecte ketting, en vast nog wel wat dingen die ik alweer vergeten ben. VOor een motor die nog geen 20.000 gelopen heeft vond ik het nogal wat.
Reed wel superfijn, dat dan weer wel.

Ohja, schiet er nog 1 te binnen. Olielekkage omdat alle boutjes van het deksel waar de koppeling achter zit loszaten.
Jeezes, is dat algemeen triumph, 1 specifiek model, of gewoon een maandagmorgen exemplaar?
 
Aloha, iemand hier toevallig in het bezit van een zogeheten under body uitlaat? Leo Vince heeft er 1 gebouwd en FNF..ben op zoek naar wat info.
Mvg johan
 
Hmm, inderdaad. Heeft niet echt meerwaarde.
Wat je kan doen is de zekering van de ABS doorlussen naar een schakelaar op je stuur bijv. Geen idee overigens hoe de verzekeringsagent er over denkt als er een ongeval plaatsvindt..
Ik zet bij starten motor de ABS gewoon via het dashboard uit.
 
Wat is hier gebeurd :|

1616657668200.png
 
Na wat gereden te hebben met de dominator uitlaat ben ik toch eigenlijk niet tevreden.
Zonder db-killer, stationair klinkt het mooi, maar zorda je gas geeft ondoenlijk
originele db-killer is te doen voor mijzelf, maar heb het idee dat ik toch best wat geluid maak te zien aan de vogels
db-killer versie 3 is okay, maar mis een beetje het donkere geluid stationair.
Op mijn vorige motor klonken ze perfect, maar kom er net achter waarom: daar zat nog een kat voor, en die heb ik nu niet meer.
Stond net bij iemand met een duke 390, die had 1 of andere Italiaanse demper erop. Was denk ik een 15cm lang, en die maakte een mooi vol geluid zonder asociaal te klinken. Was een echt korte demper, maar hij had wel een kat er tussen zitten in de pijp.

Scheelt dat nu zoveel??? Kat + een 390 vs 690?
 
Een 390 vs een 690 is 300 cc verschil......das veel!
Een kat haalt de snelheid wel uit de uitlaat-gas-stroom = demping = vermogens verlies.
Als je weinig herrie wilt hebben moet je er een hele grote demper op zetten
 
Dominator, dan heb je het ook over iets... ooit zo'n demper voor mijn DR800S gehad, wat een bak ellende was dat. Maar ja, prijs/kwaliteit klopt, kost weinig.

Ik heb zelf ook een KTM 390 Adventure met een Akrapovic er op. Ik kan je vertellen dat een 390 mits hij een kat/tussendemper (hoe dat ding ook heet) heeft ook zonder einddemper nog 'fatsoenlijk' klinkt. De einddemper maakt alleen eigenlijk de 'plof' de rest gebeurt in de midden demper. Dus ja, als je een open buis van voor naar achter hebt op een 690 is het wel wat anders.
 
I

Wat een toeval, ik ook sinds vandaag. Moet nog inrijden. Heb je de Akra genomen of de Remus? (of een ander merk)
Ik rij momenteel nog standaard. Ik zou de Remus wel willen. Ik lees dat hier geen remap voor nodig is, en dat deze goedgekeurd is voor gebruik op de weg. Voor mij is het wel belangrijk dat deze 100% straatlegaat blijft en onder de DB-limieten. Ik rij namelijk zo goed als alleen in de Belgische Ardennen en ik vrees dat de controles er niet minder/malser op gaan worden...
 
Al wat tegenwoordig straatlegaal is (ekeur) zou geen remap mogen behoeven, gezien e-keur net inhoudt dat het vervangingsonderdeel technisch equivalent is aan het gehomologeerde origineel.
Wat niet wil zeggen dat de motor (ook met originele pijp) geen baat heeft bij een remap.
 
Laatst bewerkt:
Al wat tegenwoordig straatlegaal is (ekeur) zou geen remap mogen behoeven, gezien e-keur net inhoudt dat het vervangingsonderdeel technisch equivalent is aan het gehomologeerde origineel.
Wat niet wil zeggen dat de motor (ook met originele pijp) geen baat heeft bij een remap.
Klopt, een goedgekeurde uitlaat voor het uitzicht, beetje geluid en dan een remap voor het goed van de motor. Kan je nog overal met een gerust gemoed rondrijden.
 
Remus heb ik ook genomen, vond de Akra te duur en niet mooi met die dubbele gaten.
Standaard spiegels zijn foeilelijk, heb jij een alternatief Gill?
 
Terug
Bovenaan Onderaan