KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Bedankt smpowah, zien er mooi uit. Wel vreemd dat ze stuureindspiegel worden genoemd terwijl ze dat niet zijn.
Heb je wellicht een foto hoe het staat op jouw brommerke?
 
Bedankt smpowah, zien er mooi uit. Wel vreemd dat ze stuureindspiegel worden genoemd terwijl ze dat niet zijn.
Heb je wellicht een foto hoe het staat op jouw brommerke?
Ja ik heb de eerste de beste site gepakt die ik vond met google haha. Bij deze de foto
 

Bijlagen

  • IMG_20210416_070217_306.jpg
    IMG_20210416_070217_306.jpg
    422,1 KB · Weergaven: 19
Dit zijn de spiegels die ik erop heb zitten. Zitten gewoon bevestigd, waar de originele spiegels zaten. Zo goed als trillingsvrij.
 

Bijlagen

  • 20210417_152823.jpg
    20210417_152823.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 29
Remus heb ik ook genomen, vond de Akra te duur en niet mooi met die dubbele gaten.
Standaard spiegels zijn foeilelijk, heb jij een alternatief Gill?
Ik hoop de perfecte oplossing gevonden te hebben met deze set: Quick Flip Mirror Mounts (Arrow Kit)
Krijg ze normaal in de loop van de week binnen. Had er voorlopig een setje goedkope spiegels opstaan van Supermofools, geen aanrader. Ik zie er geen kut door en nu na 1000km is er al eentje kapot.
 
De originele spiegels, heb ik gemonteerd op de goedkope opklapbare spiegels (die dingen van 10 euro van Ali)

Die aliexpress spiegels zijn waardeloos, maar met de originele spiegel er bovenop gemonteerd werkt het best goed, en ziet het er redelijk o.k. uit.

Bekijk bijlage 1620602
 

Bijlagen

  • index.jpg
    index.jpg
    176,6 KB · Weergaven: 26
Ik verwacht dat de remus voor de 2021 hetzelfde is als voor de 2020? De Remus klinkt dan zeker niet verkeerd! Zelf heb ik hem vervangen voor een akra. Puur voor de looks. De Remus was wellicht zelfs ietjes luider dan de akra.
 
De originele spiegels, heb ik gemonteerd op de goedkope opklapbare spiegels (die dingen van 10 euro van Ali)

Die aliexpress spiegels zijn waardeloos, maar met de originele spiegel er bovenop gemonteerd werkt het best goed, en ziet het er redelijk o.k. uit.

Bekijk bijlage 1620602
De originele van mij zijn anders dan op de foto.
 
ah, dan geldt die tip enkel voor de oudere modellen.

Het lijkt er op dat bij de nieuwe 690 de spiegel van hetzelfde model is als bij de 1290.
 
Uitlaatschildje laten wrappen. Was goedkoper dan de aftermarket carbon schildje. En er zit geen merklogo op.
Uitlaatbeschermer gewrapt.jpg
 
Ik heb dat op het 2015 model ook gedaan met de standaard hitteschildjes. Vinyl blijft prima zitten, geen last van de hitte van de uitlaat. Alleen door het schuren van je laarsen/motorbroek kan het wel wat beschadigen, maar goed. Dan plak je er een nieuw stukkie op.
 
Zouden jullie eens willen kijken hoeveel minuten het duurt vanaf een koude start totdat de koelvloeistof warm is (5 of 6 balkjes op het display)?

Laatst reed ik namelijk met een maatje en zijn koelvloeistof was al warm en de mijne niet. En de motoren hadden precies even lang stilgestaan en op dezelfde plek/tijdstip gestart. Hij rijdt op een KTM 1290 Super Duke en je zou toch denken dat die opwarmfase langer zou duren, aangezien daar meer koelvloeistof in zit.

Ik denk dus dat mijn thermostaat iets open blijft staan, maar ik heb geen referentie van een andere 690 sm(c r).
 
Je kan een 1290 niet vergelijken met een 690.........
Om goed te kunnen vergelijken moet je met een andere 690 tegelijk oprijden, zelfde snelheid enz enz
En als je het niet vertouwd, een thermostaat is een slijt-deel, kost niet alles om te vervangen.
 
De vorige eigenaar van mijn 690 had ook de originele hitteschildjes bestickert met 1of andere 3d look carbon folie. Zag er mooi uit, voor die paar keer rijden dat het goed bleef _O-. Zag er binnen de kortste keren niet meer uit.
 
De vorige eigenaar van mijn 690 had ook de originele hitteschildjes bestickert met 1of andere 3d look carbon folie. Zag er mooi uit, voor die paar keer rijden dat het goed bleef _O-. Zag er binnen de kortste keren niet meer uit.
We zullen zien. Er zal wel kwaliteitsverschil zitten tussen 3M materiaal of Ali-express.
Volgens mij moet je ook een hoop moeite doen wil je laars het schild raken?
 
Laatst bewerkt:
We zullen zien. Er zal wel kwaliteitsverschil zitten tussen 3M materiaal of Ali-express.
Volgens mij moet je ook een hoop moeite doen wil je laars het schild raken?
op de >2019 zit het schildje verder naar achter, op de modellen daarvoor zit je met je laars tegen het voorste schild aan. Bij mij blijft het vinyl best netjes. (en is gewoon Ali 'rommel' haha)
 
Ik heb de spiegel kit van rallymotor.nl er op staan. Heel tevreden van tot nu toe, goed zicht en voelt zeer stevig.
 

Bijlagen

  • 70B96EC4-46EB-4E90-BFF0-81993270FF1F.jpeg
    70B96EC4-46EB-4E90-BFF0-81993270FF1F.jpeg
    186 KB · Weergaven: 51
  • E37A5D5A-D5E5-41C0-B75A-E2D8B7C9886E.jpeg
    E37A5D5A-D5E5-41C0-B75A-E2D8B7C9886E.jpeg
    298,9 KB · Weergaven: 49
Terug
Bovenaan Onderaan