KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Je kan een 1290 niet vergelijken met een 690.........
Om goed te kunnen vergelijken moet je met een andere 690 tegelijk oprijden, zelfde snelheid enz enz
En als je het niet vertouwd, een thermostaat is een slijt-deel, kost niet alles om te vervangen.
Het gaat me ook niet per definitie om een heel precieze meting, het gaat me meer om een leidraad. Als het meerdendeel van jullie op 5 minuten zit en ik op 10 dan is het duidelijk dat er iets mis is met de mijne. Als jullie rond de 8 a 12 minuten zitten dan is die van mij logischerwijs nog wel okee.

Daarnaast vind ik het zonde om iets te vervangen als dat niet hoeft, zeker omdat er vorig jaar nieuwe koelvloeistof is ingegaan.
 
Welke TomTom houder is dat?
1619607671511.png
 
Het gaat me ook niet per definitie om een heel precieze meting, het gaat me meer om een leidraad. Als het meerdendeel van jullie op 5 minuten zit en ik op 10 dan is het duidelijk dat er iets mis is met de mijne. Als jullie rond de 8 a 12 minuten zitten dan is die van mij logischerwijs nog wel okee.

Daarnaast vind ik het zonde om iets te vervangen als dat niet hoeft, zeker omdat er vorig jaar nieuwe koelvloeistof is ingegaan.
Voel je de thermostaat open gaan, dwz, voel aan de slang van de thermostaat als de motor op-warmt.
Hij moet koud/koel blijven tot de motor op temperatuur is, hierna wordt de slang warm (de thermostaat gaat open)
Met een warmte-beeld camera kan je het heel goed zien.

Koelvloeistof kan je aftappen/opnieuw gebruiken door het M6 boutje bij de pomp eruit te draaien.
 
Sta nu op 300KM. Voor mijn gevoel is die minder krachtig / fel bij lage toeren dan mijn vorige SMC van 2015.
 
Hou de vermogens/koppel grafiek er maar eens naast.
De modellen met twee balans assen hebben meer topvermogen/koppel.
Maar onderin zijn ze minder dan de modellen met één balans-as en twee bougies.
 
Heb het laatst zelf gedaan, beide tuimerlaars. 123,20 voor de twee stuks. Is een werkje van niets.
Wat is de reden dat je ze wil vervangen?
Ik zat nog even te kijken naar nieuwe tuimelaars. Wil de kleppen checken, motor heeft nu 26k km gelopen. En eventueel de tuimelaars direct mee pakken. Zie dat deze dingen nu 131,- per stuk kosten terwijl in 2017 ze dus 123,- voor een set kostten. wauw....
 
Nou, van de week een 690 SMCR besteld en hopelijk eind deze week nog ophalen, dus ik zal ook wat vaker in dit topic zijn :)

Wings dempertje met carbon heatshield en een tekmo header zijn in ieder geval ook al besteld*O*

Iemand die weet waar je deze koplamp en tailtidy kan bestellen waar die wel op voorraad is?
 
Ik zat nog even te kijken naar nieuwe tuimelaars. Wil de kleppen checken, motor heeft nu 26k km gelopen. En eventueel de tuimelaars direct mee pakken. Zie dat deze dingen nu 131,- per stuk kosten terwijl in 2017 ze dus 123,- voor een set kostten. wauw....
1620132219907.png

Kwam nog 42 euro import kosten overheen. Kwam ik op ongeveer 170,- uit. Let op ktmtwins duurt extreem lang met bezorgen.
 
Zit ik op ruim 260 dollar excl BTW/import.
Dus dat levert niet zoveel op helaas. Thanks voor meedenken! Dat die dingen zo duur zijn geworden...
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-05-04 162939.png
    Schermafbeelding 2021-05-04 162939.png
    10,1 KB · Weergaven: 6
Nou, van de week een 690 SMCR besteld en hopelijk eind deze week nog ophalen, dus ik zal ook wat vaker in dit topic zijn :)

Wings dempertje met carbon heatshield en een tekmo header zijn in ieder geval ook al besteld*O*

Iemand die weet waar je deze koplamp en tailtidy kan bestellen waar die wel op voorraad is?
Met betrekking tot de koplamp kan ik je wel helpen. Zou deze gewoon via Aliexpress of ebay bestellen. Exact het zelfde en vele malen goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan