KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

@Steven690 @Estoque

Is deze dan hetzelfde?

Ook met high/low beam erop?
Zo te zien wel, heb het maar besteld, we zien wel wat het gaat worden :)
wordt gewoon effe bijna 150 euri extra gerekend voor een Ali koplamp omdat het op een SMF website staat. _O-
 
tot nu toe nog niet gevonden :)

Iemand nog suggesties voor airfilter box? De standaard moet eruit en ik zit te kijken naar de Rottweiler air intake kit, maar ook die is best wel aan de prijs en lastig leverbaar. Suggesties?
 
tot nu toe nog niet gevonden :)

Iemand nog suggesties voor airfilter box? De standaard moet eruit en ik zit te kijken naar de Rottweiler air intake kit, maar ook die is best wel aan de prijs en lastig leverbaar. Suggesties?

Radegarage kit?
Die kit heb ik er in zitten. Ben er echt heel tevreden over.
Enkel het filter+huis. Heb ze gemaild dat ik die extra tank of storage oplossing niet nodig heb. Ik heb namelijk een extra originele filterbox gekocht voor 2 tientjes en die open gesneden zodat deze als opslagbox kan fungeren. Super handig, want nu kun je makkelijk slot, flesje drinken en het fabrieks gereedschapssetje meenemen en dan nog heb je beetje ruimte over. Filterset bij elkaar incl verzenden was nog geen 130,-

filter 1.jpg

Filter 3.jpg


Enige wat ik zelf heb moeten doen is de plaats van de temperatuur sensor wijzigen. Die past niet op de standaard plek bij mij ivm hoe de kabelboom loopt. Verdere montage past perfect. Je krijgt 2 filters en je gebruikt de standaard velocity stack wat bij sommige K&N filter oplossingen niet mogelijk is. Er is iets meer inlaat geluid en qua prestaties merk ik geen nadeel.
Ik rij ook met een Rottweiler Fuel Dongle.

sensor 1.jpg
sensor 3.jpg

sensor 2.jpg
 
Wat voor voordeel voegt een andere luchtfilterbox toe? Buiten het extra ruimte?
Zelf heb ik een dna filter geplaatst.
 
Wat voor voordeel voegt een andere luchtfilterbox toe? Buiten het extra ruimte?
Zelf heb ik een dna filter geplaatst.
Extra ruimte, meer vermogen en betere filtratie. Alhoewel dat laatste discutabel is.
Ik heb hem op mijn 701 enduro en dan de extra tank variant.
6 liter extra is best wel heel erg fijn. Zeker als je er woonwerk mee rijdt en er mee op vakantie gaat
 
Wat voor voordeel voegt een andere luchtfilterbox toe? Buiten het extra ruimte?
Zelf heb ik een dna filter geplaatst.
Voornamelijk de ruimte onder de buddy. Wat ik persoonlijk een enorm voordeel vind.
Volgens de website zou het een licht vermogensvoordeel opleveren. Maar dat wordt nergens onderbouwd.
Zover ik heb gelezen is die velocity stack belangrijk voor de lage toeren en die is vaak weg met de K&N pod filter opties. En met deze oplossing blijft dat juist behouden.

Het was mij vooral te doen om de extra ruimte. Heb niet altijd zin om met een rugzak rond te rijden.
 
Ik zit aan deze te denken. (minder aanzuiggeluid dan Radegarage vermoed ik)


Ze hebben ook andere producten tbv luchtfilter.
 
Als je die gaat halen, kan je net zo goed een aantal gaten in je originele kap boren. Dat komt op hetzelfde neer.
Ik heb de dna filter geplaatst met de desbetreffende oranje frame
 
Als je die gaat halen, kan je net zo goed een aantal gaten in je originele kap boren. Dat komt op hetzelfde neer.
Ik heb de dna filter geplaatst met de desbetreffende oranje frame

Dat is ook een idee.

Merk je veel verschil t.o.v. origineel?
 
Is het wel slim om een K&N of DNA filter te monteren of een offroad motor? Ik zou nog altijd een geoliede schuimfilter verkiezen boven alles voor off-road gebruik.
 
Ik zit aan deze te denken. (minder aanzuiggeluid dan Radegarage vermoed ik)


Ze hebben ook andere producten tbv luchtfilter.
Zo'n kap maakt juist lawaai. Rade Garage filter is niet veel luider eigenlijk, maar meer naar achter. Geluid zit dan echt onder je ipv voor je.
Ik heb nog wel zo'n kap liggen trouwens. Is het Evo1 luchtfilter deksel. KTM Partnr: 76506102000
Weet niet of je in de buurt van Assen woont. Kan je bij me ophalen als je wil.
 
Zo'n kap maakt juist lawaai. Rade Garage filter is niet veel luider eigenlijk, maar meer naar achter. Geluid zit dan echt onder je ipv voor je.
Ik heb nog wel zo'n kap liggen trouwens. Is het Evo1 luchtfilter deksel. KTM Partnr: 76506102000
Weet niet of je in de buurt van Assen woont. Kan je bij me ophalen als je wil.
Bedankt Mullie, op partnummer gezocht maar nergens staat dat ie ook op een 2021 SMC past? Maar misschien is de Radegarage een betere oplossing zoals je al schreef.
 
Die kit heb ik er in zitten. Ben er echt heel tevreden over.


----------------------------------------------------------------------------------------

Heb je hierbij de accu moeten verplaatsen? Ben al tijden op zoek naar een oplossing om wel bagageruimte te creeeren maar niet de eco2-kit te hoeven te kopen. dit ziet er heel nice uit, maar werkt voor mij alleen als de accu op zijn plek kan blijven...ik heb een 2011 SMC
 
Laatst bewerkt:
Volgens avdv levert de dna filter 50% betere airflow op, dus ook meer vermogen?
Dit is de enige accesoire die verbetering oplevert. de rest is allemaal onzin.

Ik heb de proef op de som genomen; een groote industrie stofzuiger aangesloten op een luchtfilter huis, met een vacuum metertje ertussen.
Die industrie stofzuiger "verzet" meer lucht als een 690 cc ééncilindertje.
Alleen die grote snorkel vervangen door dat Powerparts kapje geeft minder onderdruk.
Een papieren of een schuim-filter maakt geen verschil.
 
mocht er iemand iets bij Rade garage bestellen, ik kwam er net achter dat ze gratis verzenden hebben deze maand, kortingscode: advjun20

Net heb ik bij hun de extra brede en verlaagde voetstepjes gekocht.
1620487299996.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan