KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

mocht er iemand iets bij Rade garage bestellen, ik kwam er net achter dat ze gratis verzenden hebben deze maand, kortingscode: advjun20

Net heb ik bij hun de extra brede en verlaagde voetstepjes gekocht.
Bekijk bijlage 1629656
Heb wel intresse in jou oude stepjes, mijn linker ligt in tweeën. Beetje met het asfalt geknuffeld8)7
 
Heb wel intresse in jou oude stepjes, mijn linker ligt in tweeën. Beetje met het asfalt geknuffeld8)7
Die van mij zijn nog prima, maar ik wacht eerst even af hoe die van rade garage bevallen. Ze komen over een weekje binnen.

DSC_0125.JPG
 
Pivot pegs, voet-steunen die kunnen verdraaien, gemaakt van RVS.
Super grip, altijd 100% kontakt met je zolen.
 
Laatst bewerkt:
Pivot pegs, voet-steunen die kunnen verdraaien, gemaakt van RVS.
Super grip, altijd 100% kontakt met je zolen.
Daar heb ik ook nog even naar gekeken, maar daarbij komen de stepjes niet lager.
 
Bedankt Mullie, op partnummer gezocht maar nergens staat dat ie ook op een 2021 SMC past? Maar misschien is de Radegarage een betere oplossing zoals je al schreef.
Past op alle modellen. Die kap is hetzelfde.
Hieronder de link van de standaard kap met snorkel. Daaronder zie je op welke modellen die past:

Heb je hierbij de accu moeten verplaatsen? Ben al tijden op zoek naar een oplossing om wel bagageruimte te creeeren maar niet de eco2-kit te hoeven te kopen. dit ziet er heel nice uit, maar werkt voor mij alleen als de accu op zijn plek kan blijven...ik heb een 2011 SMC

Nee, je kan alles laten zitten op de originele plek.
 
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe motor opgehaald en ondertussen van alles al besteld; titanium header, uitlaat, rade garage luchtfilter met opbergruimte, nieuwe koplamp, nieuwe achterlamp met tail tidy en geïntegreerde knipperlichten van TST, de hele SM project catalogus zo ongeveer, powerparts zadel, ander schakel pedaal, grotere voetsteunen, wat extra stickers voor spartbord voor en achter, nieuwe zeta handguards met geïntegreerde knippers, velgstickers en nog veel meer bling bling :)

Volgende week 1000 beurtje en dan gaat de hele zut erop, kan niet wachten totdat het allemaal binnen is..

 
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe motor opgehaald en ondertussen van alles al besteld; titanium header, uitlaat, rade garage luchtfilter met opbergruimte, nieuwe koplamp, nieuwe achterlamp met tail tidy en geïntegreerde knipperlichten van TST, de hele SM project catalogus zo ongeveer, powerparts zadel, ander schakel pedaal, grotere voetsteunen, wat extra stickers voor spartbord voor en achter, nieuwe zeta handguards met geïntegreerde knippers, velgstickers en nog veel meer bling bling :)

Volgende week 1000 beurtje en dan gaat de hele zut erop, kan niet wachten totdat het allemaal binnen is..
Zou je na een tijdje een korte review kunnen geven over de comfort seat? Zelf heb ik het ook overwogen, maar ik kan hem nergens testen...
 
Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n comfort seat voor mijn 690 model 2015.
Ik zit vaak best lang op de motor en dan wordt het zadel best hard. Zeker als je nog terug moet rijden.

Welke heb je eigenlijk. van KTM zelf en seatconcepts bijv?
 
Het zadel van de 690 '16 is echt hemels vergeleken met die van mijn 701 '19

Ik ben wel van plan om een zadel van Seat concepts te bestellen. Op het advrider forum zijn ze er in ieder geval super positief over
 
Ik wou er eerst ook 1 kopen van Seat Concepts, maar aangezien ze dit aangeven op de website:

Production lead time may vary and can extend out to 8-10 weeks (approx) from time of purchase!

Daar heb ik niet zoveel zin in, dus dan maar deze proberen. Ik heb nu met 100km ongeveer wel een houten kont (iets wat ik op de huskie niet heb, terwijl dat wel een smaller zadel is (maar wel weer zachter). Ik wou vanavond weer een rondje doen en als het goed is word het zadel vanmiddag nog afgeleverd, dan laat ik het in ieder geval weten wat in eerste instantie mijn idee/gevoel er bij is.
 
Voor het 2016 model is de confort seat van Power Parts een kleine verbetering, maar eigenlijk weggegooid geld.
Naar een uur heb je ook een houten r**t.
Een Corbin is iets beter, voor 2 uur.
Ik heb nu een iets dikkere SeatConcepts, hier hou je het de hele dag op uit.
M'n rekord is bijna 800 Km per dag.
 
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe motor opgehaald en ondertussen van alles al besteld; titanium header, uitlaat, rade garage luchtfilter met opbergruimte, nieuwe koplamp, nieuwe achterlamp met tail tidy en geïntegreerde knipperlichten van TST, de hele SM project catalogus zo ongeveer, powerparts zadel, ander schakel pedaal, grotere voetsteunen, wat extra stickers voor spartbord voor en achter, nieuwe zeta handguards met geïntegreerde knippers, velgstickers en nog veel meer bling bling :)

Volgende week 1000 beurtje en dan gaat de hele zut erop, kan niet wachten totdat het allemaal binnen is..

Netjes CasGas, mooie opties. Benieuwd als die af is.

Maarre, 1.000 KM in een week? Ik sta op 500, ben op de helft.
 
Op m'n '15 model heb ik het powerparts zadel gehad, maar kon er echt geen uur op zitten.
Nu de extra hoge Touratech (wordt bij Kahedo gemaakt) en daar kan ik wel 2 tot 3 uur op zitten.
Da's wel echt de beste aankoop geweest voor deze motor!
Nadeeltje van het hogere zadel is wel het lastige opstappen (ben 1,85 lang)
 
Wat doen jullie met de clutch slave? Ik lees veel horror verhalen, maar heb hem zelf nog niet vervangen.
Maat van mij had de zijne kapot binnen de 100km. Was garantie maar wijzelijk gekozen voor de Oberon. het schijnt dat een simpele o-ring eigenlijk hetzelfde doet op de originele zuiger.

O-Ring: Material -EPDM Size - 22mm ID and 2.5mm thick
 
Leaking clutch slave piston – Husqvarna701.nl
Hier staat er een heel verhaal over
from a 450 XC-F or similar in the Magura housing. KTM piston w/o-ring seal part #54832066000, gasket part #59032065000, extra o-ring seal part #54832067000 about $50 plus shipping

Mijn 701 '19 heeft er nu 11k op en het gaat "nog" goed met de originele slave.
Ben wel van plan om het te vervangen voordat ik (hopelijk) dit jaar op offroad vakantie ga.
Toch knap lullig als je ergens ver weg bent en je koppeling faalt
 
Het zadel is al wel binnen gekomen maar niet kunnen rijden vandaag dus morgen maar de eerste test. Het zadel voelt in ieder geval wel een stuk zachter, maar we zullen het zien.

@HarryKTM 1000km is natuurlijk makkelijk te doen :) Morgen staat er rond de 350km op, hemelvaart rond de 500km etc :)
 
Wat doen jullie met de clutch slave? Ik lees veel horror verhalen, maar heb hem zelf nog niet vervangen.
Dit jaar verwisselt voor een oberon, de orginele was lek. Zo der koppeling thuiskomen is best een uitdaging op dat bokkige ding😂
 
Ik heb nog de originele erop. Al meer dan 25k km's. Niks aan het handje. Gek hoe dat kan verschillen.

Wat betreft die zadels. Ik zie steeds het 2016 model voorbij komen. Hebben ze een wijziging uitgevoerd vanaf MY 2016? Zo ja, welke dan?
 
Hebben ze de clutch slave voor de 2021 ook geupdate, iemand die dat toevallig weet?
Zover ik weet is er geen update geweest. Ik zou hem gelijk upgraden, mocht hij gaan lekken (en die garantie heb je) dan heb je ook gelijk remvloeistof in je blok. Dat is niet echt bevorderlijk voor de smering. De mijne is bij 31000 km vervangen, maar werkt op olie en dat is wss de reden waarom die langer mee gaat. De nieuwere types kunnen niet tegen de (bijtende) remvloeistof, die van oberon wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan